Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Amerikanske Biotek-selskap đŸ‡ș🇾

Starter en egen trÄd for Biotech i statene, siden biotektrÄden er temmelig Norsk.

Det er et selskap som jeg mener har NANO-potensiale, nemlig Omeros (OMER). De har allerede en medisin som er godkjent og som begynner Ä fÄ en del inntekt, pluss at de har en utrolig spennende pipeline.

http://investor.omeros.com/phoenix.zhtml?c=219263&p=irol-irhome

https://www.shareville.no/aksjer/omeros-corporation

Var et av mine beste kjĂžp, som jeg kom meg ut av med god gevinst en tid tilbake.

NÄ har de falt voldsomt tilbake igjen, er vel antagelig innsidesalg som er den store driveren pÄ det.
Jeg fÞlger den ekstremt nÞye nÄ, kan fort finne pÄ Ä gÄ tungt inn igjen. Men, mÄ se an hva fallouten fra Trump blir.

https://www.com-unik.info/2016/12/12/insider-selling-omeros-corporation-omer-ceo-sells-3263281-84-in-stock.html

http://zolmax.com/investing/omeros-corporation-omer-earns-outperform-rating-from-wedbush/1144964.html

10 Likes

Meget spennende. Takk for update. HÄper du kommer med oppdateringer rundt hva du gjÞr videre her. Er sulten pÄ Ä bli med, men kan ikke pÄ langt nÊr sÄ mye som deg enda.

@Savepig : det kan ikke bare vÊre innside salg som er grunnen? Ser den har falt fra toppen pÄ $26+ mens innside salg skjedde fÞrst pÄ $10+ ?

All biotech har jo bakset forferdelig de siste Ă„rene, etter en kometfart til himmels:

Her er IBB langsiktig:


Her er nedturen:

SÄ kan vi se omeros under ca den samme triste perioden pÄ slutten:

Det er ikke veldig mange selskap jeg slÄr pÄ stortromma og skriker NANO-potensiale pÄ altsÄ. :slight_smile:

http://seekingalpha.com/article/4024310-omeros-omidria-sales-finally-picking-pipeline-advancing

http://seekingalpha.com/article/3985813-omeros-major-upside-ahead-small-biotech

http://seekingalpha.com/article/4020903-omeros-funding-resolved-reset-expectations-omidria?auth_param=1dmi11:1c22ufo:8dd956cb440d5a35e0dab592df8ada5a&dr=1#alt1

1 Like

@Nocturne her er litt om Omeros.

Ukens tema er uansett tvisten rundt CRISPR-patenter, altsĂ„ kampen om hvem som fĂ„r rettighetene til kommersialisering av â€œĂ„rhundrets oppdagelse” no less:

https://endpts.com/patent-board-tells-crispr-scientists-to-back-off-from-a-nasty-fight-over-gene-editing-tech/

Det blir kveldslektyre. MÄ si jeg liker chartet til Omero$ - Tydelig at den har bunnet nÄ?

Ja enig, chartet er ganske lovende. Jeg har hatt den pÄ watch list lenge og ventet pÄ Ä gÄ inn igjen, jeg begynte sÄvidt ganske nylig. Om q4 rapporten blir bra sÄ er det mulig jeg legger mellom 5 og 10 % av portisen pÄ den, men med ekstremt mye strammere stop loss enn jeg pleier Ä ha.

Hvorfor S/L? Det er jo Biotek? Vinn eller Forsvinn? Hva er potensialet tror du? PĂ„ kort sikt?

Dette bli veldig spekulativt, men jeg tror Omeros har sjansen til Ä bli et nytt Acadia eller til og med Tobira nÄr det gjelder kursutvikling. Ta det med en klype salt og fÞlg med pÄ hva jeg gjÞr pÄ shareville eller i portefÞljetrÄden. :slight_smile:

2 Likes

Min bevakingsliste, mange er riktigt intressante bolag jag tenker Ă„ plukke opp snart.
Vill se index bryte opp over $300 fĂžrst.

Finnes noen stjerner her inne med skikkelig pipeline. Laget meg denne mellom 2015-2016, og allerede har noen gÄtt 100-300%. Litt kjipt nÄ i etterkant men men =)

1 Like

Nice liste, flere kjente navn der. :slight_smile:

IBB ser jo bedre ut enn pÄ lenge nÄ:

Japp jag har 3-4 favoritter jag tror kan gÄ riktigt bra. Dessverre ligger de som sagt kun pÄ bevakning, men hÄper jag fÄr ta in ett par under Äret.

Nano kommer til Ä lÞse kapitalbehovene vÄre. NÄr vi er millionÊrer alle sammen, kan vi kjÞpe alt pÄ den listen til @babyrage og le hele veien til Himalaya :slight_smile:

1 Like

Hehe, hade kanskje ikke gÄtt fullt sÄ in i det, som mest 5-10% av portföljen fordelt pÄ alle bolag.

Men ja det hade gitt en fin avkastning, her er noen resultater siste 3mnd:

ZSAN: 383%
PGNX: 28%
FATE: 11%
ACAD: 38%
CARA: 24%
ETRM: 104% (306% sedan nyÄr)
NVTA: 45%

Og sen finnes det 3-4 tapere.

HÄper min egen portefÞlje tar fart snart, begynner bli trÞtt pÄ livet! :joy:

1 Like

Kom igen, igÄr ZSAN 70% og idag FATE 25% 
 give me a fucking break. Jag blir spanket av min egen liste.

3 Likes

Denne er verdt Ă„ lese for de som er interessert i Gen-modifiseringsteknologi :slight_smile:

1 Like

Postet en trÄd om denne aksje tidligere pÄ twitter som jag Þnsket dele med dere.

Alzheimer som dere sikkert vet er ett av vĂ„r tids stĂžrste mysterier. En grunn till att jag ikke investert i noen selskaper som jobber mot alzheimers er fordi 1. Det er meget mange patologiske processer som hjelper til Ă„ skape demens. 2. Og uansett om vi kjenner til noen av orsakene, sĂ„ er det ikke nok Ă„ “kurere” en eller to av dem. Man trenger en fler-stegs process. 3. Selskapene har en 99% fail-rate.

Per idag har de fleste selskaper mislyktes. Eli Lilly som dere sikkert vet var sist ute. Prana sin Fas II studie gikk ikke og bolaget tapet 90% av verdien over natten.

Fra skandinavien er det fremst svenske Alzinova som jobber mot Alzheimers, dessverre er de ikke ens i Fas I ennÄ. Neste man ut pÄ liste Ä presentere data er Neurotrope.

Neurotrope er ett meget spennende bolag og har solid forskning og resultater bak seg.
Daniel Alkon er en anerkjent lege og forsker som stÄr bak bolaget. Bolaget har sterke resultater fra sin Fas I studie pÄ mÞss hvor de brukte sin produkt, Bryostatin, pÄ fire forskjellige typer transgene mÞss med alzheimers.

I tilegg har de avsluttet en Fas I og en Fas IIa studie pĂ„ mennesker. Resultatene viste som de forventet seg ikke noen effekt pĂ„ den kognitive funksjonen, men pĂ„ flere andre mĂ„ter, noe de kaller “compassionate”, eller “Expanded access”.

Her er ett utsnitt fra en artikel hvor en av forsĂžkspersonene ble omtalt:

By the time Jenni was enrolled in BRNI’s compassionate-use trial, she had been bedfast and mute for nearly a year. Spencer remembers the moment when, hours after her first dose of Bryostatin, she reached to him for a high five - her arm fully extended to meet his for the first time in months.

The first night, I had a medicine alarm go off - I gave her medicine about seven times a day - and when it went off, she was upset and started vocalizing, trying to talk," he said. "I was blown away by that, because she hadn’t done that for months. She was fussing, and so I said ‘Tell me what’s wrong, honey. I’ll do anything I can to help you.’ And she said, ‘hot.’ Speech had returned after 12 months of nothing, the day after the first dose.

Jenni continued to improve as the trial progressed, according to Spencer. She regained more than 20 words over the next several weeks, he said, and could do many of the speech therapy tasks she had lost months before.

_“This stuff works,” Spencer said. “She’d lost the ability to drink through a straw prior to the drug, and after she started taking it she regained her ability to drink through a straw and swallow. It was a really amazing thing to witness.”

SÄ 
 nÄ till bolaget og vurdering. Selskapet sitter pÄ en kasse pÄ $25M. NÄvÊrende vurdering for bolaget er $79M. Allerede nÄ kan vi se noen forskjeller med feks Prana som var verdt $508M i samme fas av utviklingen. Allerede her finnes det en oppside.

Som lege, forventer jag meg ett negativt resultat.

Men, skulle bolaget mot alle odds emot seg vise opp ett positivt resultat beregner jag meg en oppside pÄ 800%-1000%. Studien skal presenteres nÄ i April -17.

Biogen presenterat sin data en stund siden med sin produkt aducanumab hvor resultatene var positive. Resultatene var ikke positive i den syn att vi kunde kurere Alzheimers, men det var mulig att minske amyloida plakken som oppstÄr i hjernen, men den stoppet forsatt ikke sykdoms processen. Biogen Þket sin BV samme dag med $9 miljarder. Som dere sikkert skjÞnner nÄ sÄ finnes det potensiale att produkten kanskje ikke kan kurere alzheimers, men har potensiale att gi en effekt i forbedring av affekt. Dette bÞr vara nok att fÄ en miljard vurdering.

HĂ„per det var interessant lesing,

Babyrage

5 Likes

Utrolig interessant, takk!

Ja det firmaet som kommer opp med en eller annen blockbuster mot alzheimer har gjort det godt.
Jeg festet meg med merck tidligere denne uken:

http://www.forbes.com/sites/matthewherper/2017/02/15/another-alzheimers-drug-study-fails-is-there-hope/#38af8ee72192

Yupp. NÄr vi fÞrst fÄr resultater av ett selskap som har god effekt mot Alzheimers sÄ blir det en blockbuster over natten, ikke noe snakk om det.

Jag lurer pÄ Ä spele dette en av to veier, 1. Investere en liten summ, 0.5-1% av portefÞljen og gamble, eller 2. Var jÊvli snabb pÄ kjÞp knappen i April.

1 Like

@babyrage Takk :slight_smile: Interessant.

Jeg har holdt meg unna selskap som forsker pÄ alzheimers nettopp pÄ grunn av det du sier med fail rate. Tror det er langt frem til vi forstÄr hjernen og alle dens kriker og kroker.

Likevel er det som du sier kanskje et flax lodd Ă„ kjĂžpe litt i selskapet. 1% eller noe ja. Det Ă„ kjĂžpe etter en bĂžrsmelding - hvis den er positiv, er jo bare Ă„ glemme, aksjen vil jo gappe opp og du mister et par 100% bare der :smile:

2 Likes