Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Amerikanske Biotek-selskap đŸ‡ș🇾

Ja, det har vÊrt murring pÄ twitter helt siden slutten av august, hvor folk har spurt etter resultater de lovet Ä slippe.

1 Like

Bump:

1 Like

Portola er ogsÄ en smule interessant fra et bunnfiskeperspektiv:

http://investors.portola.com/phoenix.zhtml?c=198136&p=irol-newsArticle&ID=2363072

Hoppet inn pÄ 5$- tallet pÄ bakgrunn av spiken mars 2017. Det jeg husker var at folk pÄ twitter var ganske positive til resultatene de la frem, men at det ville ta litt tid fÞr endelig studie kunne bekrefte eller ikke.

Tenkte at hvis resultatene er sÄ bra sÄ kan jeg gjerne vente nÄ som den har falt tilbake over 50%. Ikke alltid det er sÄnn det fungerer, men noen ganger sÄ gÄr det :stuck_out_tongue:

Har den pÄ i portefÞljen pÄ shareville:
https://www.shareville.no/profiles/larsmkn/portfolios/61350

1 Like

Flott dag.

Men biotech er fremdeles trygt inne i sitt Trump bullmarked tross alt.

image

Eh ja, 2 uker senere:

image

Ellers, sÄ var denne Meb Faber episoden gÞy!

Ekstra lesning:

Dynavax er tilbake pÄ watch list

image

Denne ogsÄ pÄ watchlist:

Totalt utbombet, men er godt inne i fase 3, og har fast track:

https://www.soligenix.com/news/soligenix-announces-positive-recommendation-by-independent-data-monitoring-committee-on-its-phase-3-clinical-trial-of-sgx301-for-the-treatment-of-cutaneous-t-cell-lymphoma/

1 Like

Fun-fact!: Jeg begynte Ä investere i smallcap bio i USA februar 2015, som betyr at dette er det 2. bearmarkedet i denne sektoren jeg opplever pÄ under 5 Är! Hvorfor investerer vi her igjen
? :sweat_smile:

Edit: Da i fĂžlge sektor ETF XBI og ikke IBB som er mye mer vektet mot de store gutta.

Algeta

1 Like

Om det er to ord/begreper som jeg begynner Ä bli grÞnnlei i trynet av Ä hÞre nÄr det kommer til Ä investere i biotech i Norge sÄ er det 1) Algeta og 2) abscopal effect! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 Likes

Men sÄnn er jo livet ellers og! Er jo det tynne hÄpet om noe bra fra fortiden som driver en.

3 Likes

Nja, fÞler dette blir litt mer som Ä snakke med Mourhino om hvordan han skal greie Ä ta MNU til ligatitelen nÄr de ligger sÄ mange poeng bak ogsÄ svarer han at han tidligere har vunnet titelen flere ganger med Chelsea :neutral_face: SÄ greit, men annen klubb, annen tid, annet lag. Algeta var veldig bra pÄ veldig mange mÄter, men nÄr det kommer til teknologi, marked, nedslagsfelt, ledelse osv sÄ er det ingen av selskapene i Norge som er Algeta.

Ikke at jeg syns det er noe fÊlt i seg selv. Alle selskapene har sin teknologi, strategi og vei til markedet som i seg selv er spennende nok uten at vi mÄ dra frem et eksempel pÄ et norsk selskap som en gang fikk det til, men som ellers er veldig ulikt.

1 Like

I see what you did. 10/10.

1 Like

Noen andre som sitter i tidligere Cortendo, nÄ Strongbridge Biopharma?

I dag kom meldingene om en rettet emisjon mot Novo Nordisk, samt at Novo betaler 145 mUSD upfront for rettighetene til Macrilen i USA og Canada.

Det har vÊrt en blyting reise siden de noterte seg i USA, men dette tror jeg er vendepunktet. I tillegg kommer snart resultater for fase 3 for Cushings syndrom, sÄ selskapet gÄr en meget spennende tid i mÞte.

Edit: close i gÄr var 4,05, closet i dag pÄ 6,40
Edit 2: Novo Nordisk betaler 7 USD per aksje i emisjoner, altsÄ en meget hÞy premium for Ä komme inn pÄ eiersiden i selskapet ift hva markedet mente selskapet var verdt i gÄr.

Satt tidligere i Enanta, men gjorde tabben med Ă„ realisere for tidlig.
Denne korreksjonen er i ferd med Ă„ gjĂžre aksjen rasende billig igjen.
I mellomtiden har Enanta fÄtt produkter ut pÄ markedet og tjener gode penger. De har ogsÄ en spennende pipeline i fase 2.
PE 20 nÄ.
Ikke mange i utviklingsfase som kan skryte av noe lignende.

Som noen skrev pÄ twitter, print ut og bruk som dartskive, og du har en habil mÄte Ä bygge en portefÞlje pÄ.

3 Likes

Noen som husker verastem? vstm

image

Jepp, det var de som hadde den PI3K-hemmeren som ingen (les ABBV) ville ha. Det finnes allerede en del PI3K der ute, og markedet er tĂžft for de som vil inn med samme mekanisme, i samme indikasjon.

1 Like

Det blir en tÞff dag for TOCA i morgen. Det er ikke helt over da studien ikke har feilet ved interim read-out, men at de gjÞr ingen endringer tyder pÄ at de ikke ser god nok effekt ved dette tidspunktet. Tolkes negativt av markedet, og dette var alltid et veldig binÊrt case. Blir ned flere titalls % i morgen. Jeg har et lite lodd, og vil nok holde pÄ det frem til endelig read-out. Hadde jeg hatt en stÞrre posisjon sÄ ville jeg kanskje lukket den i morgen:

1 Like