Ny epost fra selskapet i dag:
https://www.streetinsider.com/Corporate+News/Omeros+(OMER)+Reports+Additional+Positive+Data+in+OMS721+Phase+2+Trial+in+Renal+Diseases/12722502.html
OMER presenterer på prestisjefylt konferanse i dag.
Sjekk pipelinen I TILLEGG til det ene produktet de allerede har på markedet:
Aksjen som holder liv i min etterhvert noe skjøre tiltro til egen stockpicking dette:
Mellomlang:
Lang:
Jeg skulle gått inn når jeg spotta den OHS’en Men har ikke satt meg inn i caset så kunne jo ikke det…
Har ikke tid til å sette meg inn i spesifikke biotek-selskaper i USA og vurderer derfor å kjøpe en ETF som dekker sektoren.
Ifølge http://etfdb.com/type/sector/healthcare/biotechnology/ ser det ut som iShares NASDAQ Biotechnology ETF (IBB) kan være et trygt valg ift. assets og volum. Se http://www.etf.com/IBB for mer informasjon.
Ser at IBB er nevnt tidligere i denne tråden. Noen synspunkter på IBB?
Jeg tror både ibb og xbi er gode og likvide:
Anbefaler industry focus for de som vil lære mer om helsesektoren i USA. De produserer en ukentlige podcast om helsesektoren i USA. Podcasten er relativt grunn, men gir likevel innblikk i spennende selskaper og trender innenfor helsesektoren i USA.
$IBB of $XBI er gode kandidater. XBI har fokus på small/middle cap om man ønsker fokus på det. Om jag skulle måtte eid en ETF er mine favoritter $SBIO og $BBC
Spennende dag for Omeros i dag, skal presentere om deres OMS721 produkt i aHus indikasjonen på konferanse:
Sitat fra Q4:
"Additional data on our aHUS program will be presented at the World Congress of Nephrology in late April. "
Kilde:
Pressemelding:
Også en nylig artikkel med honorable mention:
Hva vet jeg, jeg var dønn sikker på at det skulle slippes et nytt abstract enten i helga eller i dag.
Teknisk vil jeg karakterisere den som “uavklart”:
Epizyme Inc innvilget fast track + presentasjon i Lugano:
Hvilke amerikanske biotek/pharma aksjer er folk investert i? Evt. selskaper folk holder under overvåking/overveier kjøp i. Selv eier jeg aksjer i Omeros, men overvåker/overveier kjøp i flere biotek/pharma selskaper. Blant annet TG therapeutics, Fibrogen, JNJ, Abbvie, Celgene, Cara, Gilead og Synergy.
Har vært inne i Omeros og har også Akers Biosciences (lager testutstyr, så kanskje ikke helt innafor) og DFFN på watchlist.
Følger med på Celgene og Gilead, men har ikke foretatt noen kjøp enda. Nå synes jeg, litt basert på ditt innlegg i Nanotråden, at Epizyme og KITE også er verdt å følge med på.
(I Norge er COV het hett bet om man er langsiktig - undervurdert og underanalysert IMO).
Om støtte nivå i grøn zone holder i Omeros kan vi begynne reisen mot $23, forutsatt selskaper fortsetter leverere gode nyheter. Finnes en del motstand på veien opp mot 23.
Liten smell for KITE i dag…
Virker som kjøpsmulighet for meg egentlig.
Straks kvartalsrapport!
Her er en fin om ikke helt uhildet beskrivelse av omidria.
Omeros er ett flott selskap, har tagit min gevinst fra tidligere men venter ny entry. Kjøper nok snart om stød holder.