Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Archer Limited (ARCHER) 🛱

Archer Limited: Archer secures five-year Coiled Tubing and Pumping contract in the UK with estimated potential value of up to $50 million

Archer Limited: Invitation to Second Quarter 2023 Earnings Release Call

Archer secures $165 million Repsol Sinopec contract for P&A decommissioning

Archer Limited: Record EBITDA in Q2 and additional backlog secured

Mye ting som spiller en rolle for Archer her nÄ.
PÄ kort sikt (1 Ärs tid) tror jeg nok de avhenger av makro for Ä lÞfte dem i grÞnt, kanskje holder siste tids utvkling av NOK / USD & GBP / USD til at man fÄr other financial expenses opp i pluss slik at totalen ogsÄ kommer der. Samme gjelder eierposten i KLXE, selv om den utgjÞr bare en bitteliten del.

Men tror jeg skal smĂžre meg med tĂ„lmodighet, gjĂžre innskudd over tid. Mener tallene som er fremlagt idag ikke er spesielt bra, ser ut som mye unyttet kapasitet pĂ„ rigger o.l, samt at Argentina har usikre mĂ„neder foran seg med valg. Dyre lĂ„nebetingelser som ikke lenger har en “cap” pĂ„ seg, slik de hadde fĂžr refinansieringen.

Men tror samtidig at kontraktsproppen har blitt dratt ut, noenlunde likt vi har sett i AKSO for noen Är tilbake, der de fikk inn kontrakter av stÞrre typen pÄ rekke Ä rad. Trenger ikke mange av disse fÞr det vises igjen i kursen. SÄ ser vi kanskje resultatene av nye kontrakter + og Þkt utnyttelse fÞr om et Ärs tid eller to. Sto vel fra og med Q4 2024 pÄ den nyeste kontrakten. SÄ lenge makro ikke beveger seg mye mer i disfavÞr Archer, har jeg troen pÄ at det kan bli hyggelig avkastning mÄlt fra idag til om et par Är.

1 Like

Archer Limited: Archer presents at Pareto Securities’ 30th annual Energy Conference

Archer Limited: Invitation to Third Quarter 2023 Earnings Release Call

Archer Limited: Awarded strategic P&A contract and delivers record EBITDA

Archer Limited: Mandatory notification of trade

Major Shareholding Notification - Mirabella Financial Services LLP (ARCH NO)

Noen som sitter i denne som har lyst til Ä dele tanker? Ser attraktiv ut mtp Þkt oljepris, innsidekjÞp og tidligere rasering av kursen mtp «Fredriksens rabatt fabrikk».

Financial calendar

Archer Limited: Invitation to Q4 2023 Trading Update and 2024 Outlook Presentation

Archer Limited: Archer awarded contracts worth USD 125 million

1 Like

Blir spennende Ä hÞre hva de kommer med pÄ oppdateringen fÞrstkommende fredag.

Tiden for P & A er her, hvor Archer ser ut til Ä vÊre tidlig ute og godt posisjonert
et giga marked med Ä fÄ plugget og sikre alle de gamle brÞnnene, dette mÄ gjÞres uavhengig av oljepris. Tusenvis
 Begynner Ä haste for alle aktÞrer slik jeg forstÄr det, krav som skal gjennomfÞres innen 
. Archer jobber med Ä sikre en stor andel av dette markedet, noe som vil gi forutsigbarhet i Ärevis. Allerede sikret en stor og strategisk viktig kontrakt innen P & A som skal settes igang sent i 2024/ overgangen 2025.

Det kan ogsÄ se ut til at det begynner Ä lÞsne i Argentina, noe som Archer har pÄpekt er en viktig gamechanger pÄ inntjeningen.

Det er vel pÄ tide med reprising nÄ, kursen har ligget brakk 10-20% under emisjonskurs i snart 1 Är

FÄ se at de klarer stÞrre marginer nÄ da! At gjelda vil gÄ raskere nedover og markedet de er igang med /sÞker, vil gi en megaboost.

5 meglerhus pĂ„ KJØP, kursmĂ„l fra kr 1,20- 1,60
fĂžr fredagens oppdatering!

1 Like

Archer Limited: Record Q4 and 36% EBITDA-growth in 2023 | Forecasts continued EBITDA growth and reduced leverage for 2024

1 Like

https://www.dn.no/investor/nyhetsstudio/144586

Archer med rekordkvartal

BrÞnn- og boreserviceselskapet Archer melder fredag om inntekter pÄ 305 millioner dollar i fjerde kvartal. I tilsvarende kvartal et Är tidligere endte topplinjen pÄ 264 millioner. Archer vil selv fremheve det justerte driftsresultatet (ebitda) som endte pÄ 33,4 millioner dollar, en Þkning pÄ 14 prosent fra samme periode i 2022, og en rekord for selskapet.

Archer skriver i meldingen at det venter at driftsresultatet skal Ăžke med 15 til 20 prosent i Ă„r.

Men tjener de penger pÄ bunnlinjen?

Det klarte ikke jeg Ă„ finne ut av ved en rask gjennomlesning av bĂžrsmeldingen
Er alltid skeptisk til selskaper som fremhever EBITDA og glemmer bunnlinjen