Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

1 Like

Begynner en posisjon i AZT igjen, med perspektiv (i første omgang) årsskiftet 21/22. Opprettholdt guiding for året og har svensker på laget som vet å forsvare kursen mot de verste utskeielsene.

4 Likes

:dizzy:

Volumene innom bioprossess kan bli veldig store, ref. Genovis sin guidning for sin bioprossesskunde.
Sannsynligvis har de tatt fram SAN 2.0 spesiellt for denne kundens behov.
Holter nevnte i callet at prosjektet hadde en ca 2 års horisont med gradvis økende bruk av enzymet.
Markedet de går inn i her er forøvrig gigantisk. Hvis denne store kunden har disse intensjoner kan andre bioprossesskunder også se verdi i SAN 2.0.

Utrolig bullish IMO. Har økt min posisjon.

13 Likes

Litt blandede følelser etter 2Q. Men pustet med magen og økte min posisjon jeg også. :wink:

5 Likes

Mye blir skrevet om articzymes for tiden. I oppgangstider har det vært skrevet lite om AZT, da det meste har virket å gå på skinner og det har ikke vært så mye å diskutere egentlig. Men etter ett skuffende 2 kvartal kommer de som lukter blod på banen, og ønsker tydeligvis og prøve og skape så mye usikkerhet som de makter. Så hva er egentlig dagens situasjon. Her skal jeg forsøke og beskrive mitt syn på saken.

Negativt

  • Skuffende Q2 som kom inn langt under min forventning

  • Usikkerhet i forhold til fremtidig utvikling av pandemien, og eventuellt fall i coronarelatert fremtidig salg.

  • Usikkerhet i forhold tidsestimat når det gjelder kunder som utvikler corona vaksiner, det er flere. Reithera er den som er offentlig, der er det forsinkelser. Men resultater etter fase 2 er svært lovende.

  • Nedgang i salg av SAN pågrunn av andre prioriteringer blant de største kundene grunnet corona. Disse kundene har imidlertid indikert at de igjen ønsker og komme igang med sine pågående prosjekter. Disse signalene vil høyst sannsynlig bidra til økt salg fremover.

Positivt

  • De opprettholder målet om salgsinntekter på 120mill for 2021. Det betyr at på de siste to kvartalene må vi ha ett snitt salginntekter på minimum rundt 30mill.

-Det har blitt lansert ett nytt produkt SAN HQ 2.0 som visstnok skal være en klar forbedring av forrige SAN HQ

-Flere nye produkter er på god vei til lansering, og vil mest sannsynlig komme på markedet løpet av 2021. Dette gjelder M-SAN HQ ELISA kit, Taq DNA Polymerase, Reverse Transcriptase i tillegg til flere andre ensymer.

  • To nye audits har blitt gjennomført, begge med suksess. Noe som gir god grobunn for økt salg fremover.

  • AZT er i diskusjoner med en stor internasjonal kunde som potensielt ønsker integrasjon av SAN HQ 2.0 inn i deres rutinemessige produksjonsprosesser for alle recombinant proteinproduksjon. Dette er BULL!

  • De fastholder målet om og bli europas ledende innenfor salg av enzymer løpet med ett 3 til 5 års perspektiv. Dette ble vel først uttalt for litt over ett år siden, så nå må man vel kunne si 2 til 4 års perspektiv

  • De har med suksess økt produksjonen for SAN med 10000% for og møte fremtidens forventede behov. Tror ikke det ble uttalt uten at man faktisk ser ett fremtidig behov i den størrelsesorden. BULL!

  • Molekylær diagnostisk salg til India har nærmest opphørt i første halvdel av 2021 med bakgrunn i coronautbruddet i landet. Salget er ventet og komme gradvis tilbake der løpet av andre halvår 2021.

-Flere nye selskaper har kommet til, som ønsker og benytte SAN i sin utvikling av nye coronavaksiner, en ble opplyst å være fra Russland. BULL!

  • AZT melder at de har godt over 100 kunder innenfor det Terapautiske segmentet gjennom sitt SAN produkt. BULL!

  • Etter og ha blitt satt på vent melder selskapet nå at de nå igjen er godt gang med iverksetting av sine planer om oppkjøp av en eller to selskaper som vil komplimentere det markedet AZT operer innenfor. BULL!

Her har jeg etter beste evne forsøkt og oppsummere slik jeg opplever det de presenterte ved 2 kvartalspresentasjon. Skulle det være noe som er glemt så fyll gjerne på :slight_smile:

18 Likes

Hvilken rapport?

1 Like

Mye å like på chartet, kraftfull bounce fra støttesone, nærmer seg opp mot viktige glidende snitt

6 Likes

Utrolig hvordan AZt svinger mellom hvert kvartal. Tok en ny inngang på 81,50 i forrige uke. Ser bra ut dette nå.

I mitt enkle hode, så tenker jeg at kursutviklingen som var før Q, så var det guidingen for 2021 som var rettesnoren.
Så fikk vi dårligere enn forventet Q2 og kursen falt uforholdsmessig mye, men guidingen er opprettholdt, noe som vel betyr at de ser at det er mye bestillinger i sjømda og de neste 2 Q’er skal kompensere for dette ene dårlige kvartalet.
Dette var et panikk selloff og en god kjøpsmulighet i mine øyne.
Lykke til :slight_smile:

4 Likes

ArcticZymes Technologies will present at Pareto Securities’ 12th Annual Healthcare Conference

3 Likes

Præsentationen kan findes her: newsweb.oslobors.no/message/541415

Det er godt nok en overordentlig positiv ordlyd der gennemsyrer præsentationen.

Særligt “Large volume bulk sales (often >1MNOK orders)” er rart at læse. Det er grunden, til de store udsving lige nu. Typisk kan den månedlige omsætning måske nås med 10-30 ordrer.
Jeg venter på ketchupeffekten. Nuværende omsætningstal kan meget hurtigt blive små.
Personligt forventer jeg omsætning over 500 mio NOK indenfor 3-5 år.

Her er et par nedslag fra præsentationen:

  • Profitable & sales rapidly growing
  • Large volume bulk sales (often >1MNOK orders)
  • Economies of scale achieve highest gross margins
    -Adopting a forward leaning approach via organic and inorganic growth initiatives (M&A and in-licensing)
  • Extend activities into therapeutics - there is a greater market potential
  • ArcticZymes Technologies has unique access to a broad range of discovery libraries - physical and in silico

The future is bright.

4 Likes

Berenberg liker caset :slight_smile:
Berenberg European Micro Cap B inn med 912.505 aksjer. (kilde: Morningstar).

4 Likes

ArcticZymes Technologies welcomes LT Biotech as a strategic distribution partner. LT Biotech is conveniently located in Lithuania and has the relevant expertise to channel ArcticZymes Technologies products into the Baltic States and Russian Territories. For more information about LT Biotech, please go to www.ltbiotech.lt

8 Likes

Markedskommentar i August fra Coeli som økte med 150k aksjer til 660k totalt.

ArcticZymes

En av fondens större förlorare i augusti var norska ArcticZymes. Bolaget tillverkar enzymer och har vissa likheter med svenska Genovis, som vissa av er vet att vi tidigare haft intressen i. ArcticZymes verkar på marknader med mycket hög tillväxt och kan stoltsera med bruttomarginaler om nära 100%. Vi har en mellanstor position i bolaget (3–4 procent av fondens tillgångar). En nackdel med bolaget är att resultaten kan svänga kraftigt mellan kvartalen. I detta kvartal svängde pendeln åt fel håll och bolaget släppte siffror som var sämre än väntat. Aktiekursen sjönk -20 procent på rapportdagen. Vi noterar samtidigt att ledningen släppte en prognos för helåret som, trots ett dåligt kvartal, var i linje med analytikernas förväntningar. Eftersom vi tyckte att aktiemarknadens reaktion på rapporten var överdriven ökade vi vår position.

5 Likes

Helt enig. Det gjorde jeg og😁

3 Likes

AZT på Buzz4bio conference i Brussel de to siste dagene.

5 Likes

ArcticZymes Technologies announces the availability of four novel enzymes to support the development of molecular assay kits
ArcticZymes Technologies´ has an ongoing program to support and drive innovation in molecular diagnostics and research applications. We want to share four novel enzymes to support Next Generation Sequencing (NGS) library preparation and isothermal amplification methods in assay development and point-of-care.

DUAL RNA SPLINT LIGASE
L13 Ligase with improved blunt-end ligation at low substrate concentrations. Ideal solution to improved unbiased microRNA expression profiling.

HEAT-TOLERANT DUPLEX-SPECIFIC NUCLEASE SIGNAL AMPLIFICATION
HT-dsDNase optimized for detection of miRNA and RNA viruses.

HIGH QUALITY REVERSE TRANSCRIPTASE
MMLV-RT optimized for RT-qPCR and RT-LAMP.

HIGH CONCENTRATION ISOPOL™ BST+ DNA POLYMERASE
IsoPol BST+ Glycerol FREE new pack at 400 – 700 U/µl to expedite isothermal at Point-of-Care diagnostics.

ArcticZymes Technologies ASA, CEO, Jethro Holter said:
“The release of these four prototypes align with our vision to provide novel enzymes to assay developers around the globe. It is apparent the number of assays required to meet the growing demand in infectious disease and other markets is not slowing down. The release of the prototypes serve the NGS and isothermal amplification assay development market segment.”

10 Likes

Noen med mer kunnskap enn meg som kan forklare hva dette betyr? Er dette bare nye rettningslinjer i forhold til bruk. Eller er det en ny versjon av Cod-Ung?

Prosdyre for fjerning av kontaminering ved bruk av Cod-Ung i LAMP-prosesser.