Mye blir skrevet om articzymes for tiden. I oppgangstider har det vært skrevet lite om AZT, da det meste har virket å gå på skinner og det har ikke vært så mye å diskutere egentlig. Men etter ett skuffende 2 kvartal kommer de som lukter blod på banen, og ønsker tydeligvis og prøve og skape så mye usikkerhet som de makter. Så hva er egentlig dagens situasjon. Her skal jeg forsøke og beskrive mitt syn på saken.
Negativt
-
Skuffende Q2 som kom inn langt under min forventning
-
Usikkerhet i forhold til fremtidig utvikling av pandemien, og eventuellt fall i coronarelatert fremtidig salg.
-
Usikkerhet i forhold tidsestimat når det gjelder kunder som utvikler corona vaksiner, det er flere. Reithera er den som er offentlig, der er det forsinkelser. Men resultater etter fase 2 er svært lovende.
-
Nedgang i salg av SAN pågrunn av andre prioriteringer blant de største kundene grunnet corona. Disse kundene har imidlertid indikert at de igjen ønsker og komme igang med sine pågående prosjekter. Disse signalene vil høyst sannsynlig bidra til økt salg fremover.
Positivt
- De opprettholder målet om salgsinntekter på 120mill for 2021. Det betyr at på de siste to kvartalene må vi ha ett snitt salginntekter på minimum rundt 30mill.
-Det har blitt lansert ett nytt produkt SAN HQ 2.0 som visstnok skal være en klar forbedring av forrige SAN HQ
-Flere nye produkter er på god vei til lansering, og vil mest sannsynlig komme på markedet løpet av 2021. Dette gjelder M-SAN HQ ELISA kit, Taq DNA Polymerase, Reverse Transcriptase i tillegg til flere andre ensymer.
-
To nye audits har blitt gjennomført, begge med suksess. Noe som gir god grobunn for økt salg fremover.
-
AZT er i diskusjoner med en stor internasjonal kunde som potensielt ønsker integrasjon av SAN HQ 2.0 inn i deres rutinemessige produksjonsprosesser for alle recombinant proteinproduksjon. Dette er BULL!
-
De fastholder målet om og bli europas ledende innenfor salg av enzymer løpet med ett 3 til 5 års perspektiv. Dette ble vel først uttalt for litt over ett år siden, så nå må man vel kunne si 2 til 4 års perspektiv
-
De har med suksess økt produksjonen for SAN med 10000% for og møte fremtidens forventede behov. Tror ikke det ble uttalt uten at man faktisk ser ett fremtidig behov i den størrelsesorden. BULL!
-
Molekylær diagnostisk salg til India har nærmest opphørt i første halvdel av 2021 med bakgrunn i coronautbruddet i landet. Salget er ventet og komme gradvis tilbake der løpet av andre halvår 2021.
-Flere nye selskaper har kommet til, som ønsker og benytte SAN i sin utvikling av nye coronavaksiner, en ble opplyst å være fra Russland. BULL!
-
AZT melder at de har godt over 100 kunder innenfor det Terapautiske segmentet gjennom sitt SAN produkt. BULL!
-
Etter og ha blitt satt på vent melder selskapet nå at de nå igjen er godt gang med iverksetting av sine planer om oppkjøp av en eller to selskaper som vil komplimentere det markedet AZT operer innenfor. BULL!
Her har jeg etter beste evne forsøkt og oppsummere slik jeg opplever det de presenterte ved 2 kvartalspresentasjon. Skulle det være noe som er glemt så fyll gjerne på