Tilbakeblikk. Målene for fremtiden i slutten av 2019 når det ble besluttet at Woulgan skulle selges. Nå ble da hele betaglukanvirksomheten solgt.
De står seg de, og vel så det
Denne godkendelse er særdeles positiv for AZT. Og den kom raskere enn jeg hadde trodd.
Helt tydeligt at kunderne har ønsket om å bruge SAN. Da der et kunderne som har initialisere en FDA godkendelse.
Noen som kan dele litt info om selskapet?
- Hva venter man på her, for å få et kurs løft?
- å hvilken tidshorisont må man forvente?
Man venter på og skikkelig få igang salget av SAN HQ. Fikk en betydelig nedgang i kursen etter at de ikke klarte måloppnåelsen for 2022. skuffende salg både for Q1 og Q2 mener markedet. Grunnen er ett betydelig fall i salg etter at Covid salget er borte. Selskapet jobber i tillegg i ett marked med betydelig motvind, grunnet makroøkonimiske forhold. Det er på den negative siden som er forbigående. Selskapet har gjort betydelige investeringer de siste par årene, og markedet er på vei tilbake. Ifølge styreleder forventes vesentlig bedrede markedsforhold fra starten av 2024. Så forhåpentligvis vil vi se ett betydelig kursløft iløpet av neste år. De har fantastiske produkter, som verden trenger, og de tjener penger med 240 mill på konto. Kursløfte kommer, det er bare ett spørsmål om når…
Hva gjør dere i denne om dagen?
Øker, holder eller selger?
Kan man forvente et løft ifb med Q3?
Jeg holder. Har ikke mer å kjøpe for. Sånn fundamentalt sett så har AZT flere kunder, flere produkter og nå en DMF for SAN HQ. På kundelisten er også en av de største CDMO’ene, Fujifilm Diosynth. De har tenkte å benytte seg av SAN fremover i sin Viral Vector-produksjon. Men det er en av rundt 400 kunder. Salgstallene om vi ser bort fra covid-salget tidligere er på samme nivå. Jeg mener og tror basert på nevnte at oppsiden er utrolig mye større en nedsiden. Jeg har tatt feil mange ganger tidligere, men jeg tror vi som har satt oss inn i selskapet og er langsiktige har en god tid forran oss til tross for de siste årenes nedgang. Det er til tider vondt å være i markedet.
Holder her iallfall.
Det spørs på stemningen på børsene, om de fortsetter å surne, så kan vi synke litt ned på 20 tallet.
Så er spørsmålet, hvor begredelig må q3 resultatet være for at vi skal fortsette ned fra 20 tallet. Ikke godt å si.
Har uansett troen på Azt i det lange løp
Det blir sgu spennende at se hva AZT får det til de kommende år. De har etter min mening et kjempe potientiale.