Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

3 Likes

ArcticZymes Technologies ASA: Primary insider exercising options

ArcticZymes Technologies ASA: Primary insider selling shares in connection with option program

5,2 mill får å dekke et kjøp på 1,6 mill… :thinking: hmmm… Mye skatt…

2 Likes

Tenkte akkurat det samme…uansett et dårlig signal når vi endelig var i en god trend

Må skatte 37,8% av gevinsten. Så effektivt så sitter han vel igjen med noe over 2mill. Det er vel egentlig greit. Har ikke solgt aksjer tidligere som jeg kan erindre. Man kan jo stille spørsmål vel hans investerings/maksimeringsevner, men det er vel en grunn til salget og hvordan d har blitt utøvd. Jeg stiller meg litt forundret over at aksjene ikke ble solgt i markedet over børs og jeg stiller meg undrende til hvorfor han ikke venter på DMF-meldingen. Så får vi nå se om han visste bedre enn jeg gjør med min begrensede oversikt over hva som skjer på innsiden i selskapet. Og eventuelt hvordan hans avtale var utformet.

Det er ikke innkjøpsprisen som er relevant her, det er gevinsten på opsjonene

Gevinst er forskjellen mellom markedskurs og innløsningskurs. Opsjoner i arbeidsforhold skattes som lønn ikke som finansinntekt

Ja, var forsåvidt klar over det… ble uansett mye skatt :wink:

Ja, da er han vel fort opp på marginalskatt.

Er et spørsmål om markedskursen ved konvertering av opsjoner, er 40 riktig kursen var vel 45 ish?

Er vel greit å finansierer kjøpet også ( 200 000 x 8) ved salg slik at risikoen er null siden dette er lønn

ArcticZymes Technologies ASA: Registration of share capital following exercise of options

ArcticZymes Technologies has filed DMF for SAN HQ GMP

3 Likes
5 Likes

Citi med sitt syn på sektoren fremover:

1 Like
4 Likes

AZT markedsfører SAN HQ med at dette produktet er bedre egnet til å fjerne DNA i produksjonen av virale vektorer.

Men er ikke CRISPR-teknologi i ferd med å ta over markedet for virale vektorer? Noen som har informasjon om dette? Jeg mener at Bra_Britt sa noe om dette tidligere?

Kort forklart. Virale vektorer leverer genediteringsteknologier, eksempelvis crispr.

Takk for svar, Staylong. Jeg er i alle fall litt beroliget. Men fortsatt er det vel slik at CRISPR teknologi i alle fall på noen områder konkurrerer med produkter fra AZT? Eller?

ArcticZymes Technologies appoints new CEO

1 Like

ArcticZymes Technologies launches AZtaqT DNA Polymerase

4 Likes