Var det noe juicy her? Aner ikke hva skjedde i dag
Veldig positivt med Diosynth som kunde.
Ellers interessant å høre Marie snakker om DMF(fra ca 11 min og mer spesifikt fra 12 min). Jeg tolker det slik at SAN kundene til AZT ennå ikke har startet preklinisk. Nå må jeg si jeg er på tynn is,men jeg vil anta at den større SAN etterspørsel starter ved fase to forsøk som da fortsatt ligger et par år eller mer fremme i løypa. Hvis dere blar et godt stykke bakover i denne tråden har braBritt ett fint innlegg om dette(bildet av et papir som viser gangen og etterspørsels forventning i det regulatoriske løp for medisinutvikling).
Det er nok mange kunder som er i veldig tidlig fase, men jeg ville ikke utelukket at vi kanskje har noen europeiske kunder som er kommet noe lengre. Uansett, det hersker vel liten tvil om at det ligger betydelige inntekter frem i tid. Når de får DMF på plass, så må jo SAN være verdens enkleste produkt å selge. Ellers har jo AZT en herlig mix av produkter. Gamle arbeidshester, produkter som er i ferd med å finne sin plass i markedet og unike fremtidige produkter. Med de korte brillene på er Q1-resultatet litt skuffende. Spesielt med tanke på valuta og at de faktisk har økt prisene med 8,5%. I den store sammenhengen betyr det ikke så mye. Det er kjipt med en nedadgående trend i aksjekursen fra midten av 2021, men på et eller annet tidspunkt snur dette og både MCAP og den fundamentale verdien av selskapet vil øke.
Edgar Koster tidligere Senior VP Global Business i Ferring Pharmaceuticals inn i styret ser jeg.
5,2 mill får å dekke et kjøp på 1,6 mill… hmmm… Mye skatt…
Tenkte akkurat det samme…uansett et dårlig signal når vi endelig var i en god trend
Må skatte 37,8% av gevinsten. Så effektivt så sitter han vel igjen med noe over 2mill. Det er vel egentlig greit. Har ikke solgt aksjer tidligere som jeg kan erindre. Man kan jo stille spørsmål vel hans investerings/maksimeringsevner, men det er vel en grunn til salget og hvordan d har blitt utøvd. Jeg stiller meg litt forundret over at aksjene ikke ble solgt i markedet over børs og jeg stiller meg undrende til hvorfor han ikke venter på DMF-meldingen. Så får vi nå se om han visste bedre enn jeg gjør med min begrensede oversikt over hva som skjer på innsiden i selskapet. Og eventuelt hvordan hans avtale var utformet.
Det er ikke innkjøpsprisen som er relevant her, det er gevinsten på opsjonene
Gevinst er forskjellen mellom markedskurs og innløsningskurs. Opsjoner i arbeidsforhold skattes som lønn ikke som finansinntekt
Ja, var forsåvidt klar over det… ble uansett mye skatt
Ja, da er han vel fort opp på marginalskatt.
Er et spørsmål om markedskursen ved konvertering av opsjoner, er 40 riktig kursen var vel 45 ish?
Er vel greit å finansierer kjøpet også ( 200 000 x 8) ved salg slik at risikoen er null siden dette er lønn