Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Azt har vært skånet for børsfall,men de lå på vippen etter q3. Med nok et halvdårlig q4,så ser man resultatet på kursen.

2 Likes

På kurs 47 er fremdeles marketcap 2.39 milliarder.

Dette er ikke konkursprising overhodet, og man skal ha solid forventning til inntjening for å forsvare det.

Det er helt naturlig at det nå et par kvartaler fremover blir en jobb for selskapet å bygge opp tillit til at inntjeningen og veksten ikke minst blir bra også i 2023 og videre.

Chartet er også veldig skjørt etter at kursen falt under den viktigste støtten. Mange som nå sitter veldig i rødt og kan bli tvunget til å ta stoploss

3 Likes

Det er ganske langt ned til neste støtte av betydning. Ser ut som klassisk distribusjon den konsolideringen vi brøt ned fra…

2 Likes

Kva er neste støtte av betydning?

Gann Fan viser hvorfor denne nivåen er viktig.
Bunn 2018 des, 1/4 på topp i 2019 jan.

Husk:
“Quarterly fluctuations will continue”

“The dominant quarter has always been related to a large annual shipment of Shrimp Alkaline Phosphatase (SAP) to AZT´s main customer. For 2021, this large annual shipment is represented in Q1´s strong performance.” -2021 Q2

“The main product driving half of molecular research sales was the recombinant Shrimp Alkaline Phosphatase (rSAP) enzyme which has traditionally shown large quarterly fluctuations.” -2022 Q1

1 Like

Også denne, helt i bunnen av kanalen, bounce herfra kan bli bra?

3 Likes

Som du ser av de to andre innleggene over er det ikke utenkelig med en bounce her - men når jeg sa støttenivå av betydning så så jeg på Monthly chartet. Det blir jo i et lengre perspektiv, og jeg utelukker ikke at aksjen kan bounce lenge før disse nivåene, eller at man får bouncer oppover som blir solgt nedover. Litt stygt å poste dette chartet for de som er i aksjen, for det blir veldig bearish. Med det sagt; lite konsolidering på vei opp gjør at det er lite støtte på vei ned. Det er bare å se på volum (VRVP) og første nivå av betydning ligger rundt 19-20 kr. Ellers er 38 også fin.

2 Likes

Har ikke så mye å tillegge egentlig. Hadde selv trodd at de skulle komme inn på guidingen, synes de ofte har truffet før i sine kvartal til kvartal guidinger.
Ingen katastrofal miss egentlig, men det er klart at et selskap som prises til perfeksjon faller på dette. Rent optisk ser det ikke fint ut med den sparsomme veksten 2022 som dessuten ville vært enda verre uten valutamedvind. Det hjelper heller ikke at 2022 har vært preget av (nødvendige) investeringer i organisasjonen så når veksten uteblir forsvinner det tidligere overskuddet.

Den langsiktige investeringstesen er intakt og uendret IMO.
Selskapet har fortsatt ettertraktede produkter, til synes fin innovasjonskapasitet, gode marginer, store voldgraver og er eksponert mot et kraftig voksende marked.
Rent taktisk vil jeg si at det er vanskelig akkurat nå. Q1 var et veldig bra kvartal 2022, så tøft sammenlikningsgrunnlag. De har vært i langt framskridne samtaler om oppkjøp og forventet vid Q3 rapporten at dette skulle ferdigstilles ‘‘early 2023’’. Det kan bli spennende å se hva som kommer ut av dette. Tror de har arbeidet grundig i prossessen og vet hva de vil ha, men vi får se.
Litt bekymret kan jeg bli for at de potensiellt hadde tenkt bruke aksjen som del av kjøpet, i så fall litt dårlig timingen med den senkte verdsettelsen.

De fleste gode vekstaksjer har lange perioder der de er veldig dyre, men også perioder der de er mer rimelig prissatte. Vi går kanskje inn i sistnevnte. I så fall kan det bli mulighet for folk med mitt syn på aksjen å øke beholdningen :slight_smile:

18 Likes

ArcticZymes Technologies ASA: Invitation to presentation of Q4 2022 results and extended investor presentation

ArcticZymesTechnologies ASA Q4, full year 2022 and extended investor presentation

ArcticZymes Technologies Q4 and full year 2022 results

ArcticZymes Technoloiges - Mandatory notification of trade

5 Likes

Major shareholder disclosure

2 Likes

Major shareholder disclosure

Major shareholder disclosure in ArcticZymes Technologies ASA

Nå begynner det å nærme seg noe her. 14.5x 2022 sales og 12.2x 2023E sales. Men med tanke på at margin profilen som har tanket fra 45% til 26% så føles den fortsatt litt dyr.

Bare å si fra hvis noen vil selge meg aksjer til 10x 2022 sales hehe :slight_smile:

Long-Term Incentive Plan - grant of share options to primary insiders

ArcticZymes Technologies files new patent application within RNA based therapeutics

1 Like

Spennende marked dette!

2 Likes

ArcticZymes Technologies announces CEO resignation