Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

De har guidet før nyttår, eller kort tid etter nyttår for M&A.

1 Like

ArcticZymes Technologies releases its first ESG report

Hvor skal vi i 2023? Place your bets! Noen tanker om aksjekurs, oppkjøp?

Den tar seg god tid å konsolidere, pent hvis den kan bryte opp gjennom 80-ish

2 Likes

Hvordan ser bildet ut med logaritmisk skala?

ArcticZymes Technologies falls short of guidance

Ai, stjernesmell.

Bankes rett ned til siste skikkelige støttenivå i chartet

Marketcap 2,76 milliarder https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010014632-XOSL

1 Like

Hvor er neste nivå ned nå?

Edit: Ser den pumpes kraftig opp igjen nå.
52 til 58 kr gikk på et blunk

Longs ønsker helst at bunnen skal settes over 50, for det finnes ingen særlige støttenivåer under der som er mulig å pinpointe.

27-34 er det litt volum på

Kanskje bedre å se til ebit / marketcap prising multipler for å gjette litt der hva som er normal prising?

2 Likes

eyeballer nivåene på Daily, til oppsiden motstand 105 - 85 - (75?) - 64 /// støtte 54 - 45 - 30 - 8,70

ser renere ut med færre linjer på weekly, 85 og 64 ser ut som fine linjer oppover.
Hvis jeg tar weekly og ser på dagens prisaction, så er 49 og 58 fine nivåer å se på akkurat nå.

Så ser jeg nå at nedover på W får vi en range på 35-30 med veldig mye volum. skulle det inntreffe så å tror jeg det blir bunntråling på meg. (setter en alert på 35)

3 Likes

12.9 % under guiding for 2022. Tenker vi bør opp mot 60 innen kort.

“Despite the current headwinds, the Company remains optimistic towards the future and expects continued growth in the coming years.”

“Det er sånn det er å være i business. På lengre sikt er vi ikke bekymret. Vi er godt diversifisert i forskjellige markeder, har bred kundebase og produktportefølje.”

Bunn 2020, 27 Oct: 50 NOK

1 Like

Helt enig med @Savepig her. Dagens resultatvarsel og påfølgende kursfall gir svært misvisende investeringssignaler.

For egen del ser jeg på de justerte multiplene - og ikke minst selskapets oppdaterte framtidsutsikter. Når markedsverdien brått barberes med en firedel, er det ingen ting annet enn en kraftig overreaksjon.

3 Likes

20x sales virker fortsatt ikke veldig billig…

1 Like

Det er fordi selskapet har en ‘moat’, høye marginer vanskelig å konkurrere med og selvfølgelig fremtidsutsiktene.

2 Likes

Greit nok det. Men 4,5% omsetningsvekst da :cold_face:

2 Likes

Det er flere faktorer enn et nøkkeltall.

Produktet og markedet er mer komplisert. Så vet ikke hvordan jeg skal svare deg. Det er en samling av erfaringer, AZT sine produkter, kunder og markede som gjør at man er langsiktig.

1 Like

Jeg er ikke i tvil om at AZT er en bra business - på bakgrunn av alle de grunnene du nevner der + fler.

Men det gjør det ikke nødvendigvis til en god investering basert på prisingen. Å betale 20x sales (eller hvis du vil bruke et annet nøkkeltall - det har ikke så mye å si) for et microcap selskap som vokser 4,5% er rett og slett dyrt… Nesten uansett hvordan du vrir og vender på det. Så skal det sies at det nødvendigvis ikke betyr at investeringen ikke kan gå bra av den grunn. Det som er dyrt kan bli enda dyrere, eller selskapet kan starte å levere enda bedre. Men, det endrer ikke argumentet for at selskapet er dyrt priset p.t.

Just my 2 cents - som er verdt det du betalte for de, ingenting.

3 Likes

Update fra Nomination committee, D_vid Z_tterlund = LaBull. Storaksjonær (~100 MNOK)

5 Likes

Hvordan har LaBull tjent pengene sine? Imponerende å ha 100 mill på konto. Da hadde jeg selv valgt tryggere aksjer, hehe.

@Bra_Britt har du en kommentar angående siste tids hendelser og kursens utvikling?