Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Poster som viser koblingen mellom AZT og OXB hvor de bruker M-SAN i lentiviral vectors:

Oxford Biomedica hashtag#ESGCT2024 poster (517) demonstrates M-SAN enhances downstream recovery, reduces DNA contamination, and minimizes vector aggregation, leading to cleaner, higher-quality lentiviral vectors. M-SAN simplifies workflows, boosts efficiency, and ensures regulatory compliance by optimizing DNA clearance at physiological salt levels​​. hashtag#executivesummary

Så en til kom i går med konklusjonen: The salt-active endonuclease (M-SAN) is more efficient than the commonly used Benzonase®. Therefore, we conclude that the combination of treatment of the supernatant with a salt-active endonuclease and heparin affinity chromatography is the best solution.

Highly pure measles virus generated by combination of salt-active nuclease treatment and heparin affinity chromatography
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0021967324008446

3 Likes

Jeg ser at selskapet er mer synlig, offensiv og aktiv enn de noen gang har vært. I alle fall når det kommer til informasjonen som er tilgjengelig for allmennheten. Det har jo i alle år blitt skrevet i rapportene at de er i kontinuerlige samtaler med kunder og aktuelle samarbeidspartnere. Det har så langt ikke slått ut i en børsmeldt avtale av betydning. De sier jo nå at de er aktiv her og har gitt en tidslinje for når vi kan forventet at dette bidrar til inntekter. I tillegg bygger de dokumentasjon med eksterne aktører som gjør studier som publiseres som artikler og posters. Så har vi siste tilskudd til enzymporteføljen i form av et enzym med unike egenskaper som retter seg mot RNA-aktørene. Det er jo som det alltid har vært mye positivt rundt produkter og produktenes egenskaper. Det eneste som gjenstår er jo å klare å fortsette veksttakten som de siste årene har slått negativt ut. Svakere NOK har vært som manna fra himmelen. Jeg håper nå at snøballen begynner å rulle igjen. Markedet er stort nok. Det er bare å klare å navigere det godt. Det er ikke alltid aktørene med de beste produktene klarer å komme til bordet. i alle fall om de ikke har de korrekte folkene i de rette posisjonene. Men som sagt, her er det små hint her og der om at det begynner å løsne for AZT.

For all del. Jeg kan ta feil som jeg har gjort ved mange anledninger tidligere.

2 Likes

ArcticZymes Highlights Industry-Leading Success at ESGCT 2024

Bra tråd her:
https://x.com/LaBulll/status/1849326646412681364

2 Likes

Denne meldingen sett i kontekst av at ledelsen i selskapet i alle år har vært utrolig forsiktige med å mene noe om tingenes tilstand, så er dette veldig gode nyheter.

ASGCT landscape report Q3 kom i dag:

Show me the money… Positiv ledelse har lurt meg før. LaBull har blitt så stor eier (hvis han ikke har redusert) at han er bundet til masten. Han kan ikke selge uten å senke kursen, så jeg tar hans input med den berømte klypen med LSD.

1 Like

Helt enig med LaBull her.

Markedet er på 5 mia Kr bare for enzymene. Og AZ med deres San enzym kommer til å ta en større og større del av dette marked.
Hørte at Michael Akoh sa at en av deres kunder regnet med at de kunne fjerne en av “rengørings” processerne fordi San virket så godt.

Hvist PCIB lykkes med deres AAV ekstraherings process. Da kan vi plutselig har to firmaer i Norge som faktisk vil revolutionere Bioprocessing produktionen. En produktion hvor det ikke har vært utvikling å snakke om i flere 10 år. Og hvor markedet i 2030 spås til å bli 8-10 mia USD

Tror det er lurt å holde øye med begge disse firmaerne i nær fremtid.

4 Likes

Disse prosessene med å produsere virale vektorer til forskjellige typer gen og cellebehandlingsterapier er prosesser som i stor grad låses når de kommer et lite stykke inn i utviklingsforløpet. Jeg tenker at når vi beveger oss fra pre klinisk til kliniske studier med utprøving på mennesker er et sånt skille hvor man nødvendigvis ikke gjør de store endringene på komponentene i terapien. Men det jeg ikke vet er jo om det er mer eller mindre umulig? Kan det tenkes at med de siste publikasjonene og studiene som har blitt gjort på SAN, som viser betydelig forbedring i utbytte og renhet i vektorene, så er det en grunn til at selskaper som nå benytter andre Nucleaser kanskje tar fram kalkulatoren på nytt? Det er vel en kost-nytte-kalkulasjon som, i mine litt uvitende øyne, kanskje er relevant? Jeg vet ikke, derfor lufter jeg tankene her. Jeg er i allefall overbevist om at AZT er i startgropen for å begynne å tygge større markedsandeler fremover. Med de siste nyhetene som publikasjonene og presentasjonene på store konferanser, inkludering M-SAN i produksjonsplattform for lentivirusvektor hos OBX og signalisering i siste q-rapport om at de er på gang å få på plass en distribusjonsavtale med et fortune 500 selskap legger vel et godt grunnlag for lysere tide fremover.

1 Like

Han har ikke redusert, derimot har han økt posisjonen mye i år.

Ja leste på twitter at Labull har økt sin posisjon mye i år, dette tolker jeg positivt. Hvis det i tillegg viser seg at Oxford Biomedica er den CDMO’en de har kommet lengst med når det gjelder samarbeid, så tror jeg vi går en positiv fremtid i møte.

Nordea ute med en preview i dag hvor de også har med litt info om potensiale med OXB (se tråd):

https://x.com/LaBulll/status/1850889293453307949

Skjermbilde 2024-10-28 112726

Handler da på ev/ebit 15 neste år og 8,8 2026…

2 Likes

ArcticZymes Technologies ASA: Invitation to presentation of Q3 and 9M 2024 results

ArcticZymes Technologies announces commercial strategic Transformation and Q3 2024 Financial results

ArcticZymes Technologies - Primary insider trading

rcticZymes Technologies - Primary insider trading

1 Like

ArcticZymes Technologies ASA to present at SEB Healthcare Seminar 2024

ArcticZymes’ M-SAN HQ Sets New Standard for Measles Virus Purification with Unmatched DNA Clearance and High Recovery Rates

2 Likes