Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Sånn ble de nye estimatene til Nordea etter et svakt kvartal.
Lettere å slå konsensus fremover da :brain: TP: 17kr.

Føler med dere som ble med hele veien ned fra 114.

På samme måte som at 114 var altfor dyrt, er 13,3 i mine øyne altfor billig.

Vi snakker ikke om et pre-klinisk selskap som kanskje skal få inntekter om 5-10 år med x dumpingemisjoner foran seg, men om et veldrevet selskap med best-in-class produkter.

Veksten kommer, og siden produktene til AZT blir ‘låst’ idet produktkandidatene velger AZT, tror jeg vi snart ser en ketchup-effekt…

1 Like

Q3 var rett og slett utrolig deprimerende. Akoh sitter og leser opp høydepunkter. Sørvoll på et annet sted. Er dette en sammensveiset organisasjon?
Elendige tall for n’te gang. Jeg så for meg at det skulle løsne litt med GMP. Trodde at caset var gull mtp at kundene ville starte opp kliniske løp hvor SAN var en del av prosessen og at behovet ville øke dramatisk for de kandidatene som var lovende og gikk videre til fase 2 og 3. Dette ble jo rykk tilbake til start dette,og nå med konkurrenter i markedet.

Nå skal det begynne å brukes av honningkrukka(pengebingen). Så til tross for stadig avtagende inntekter er salgsavdelingen så overarbeidet at de må ansette mange fler for å klare dette. Det virker bare helt feil for meg. Virker som de håper at dette skal gi mer salg. Økt risk spør du meg. Skjønner at state street kastet alt på bålet.

Vi må nok bare i likhet med ledelsen håpe at dette skal gi effekt. Jeg liker ikke å stole på håpet.

Triotech
Hvordan kan dette være veldrevet med 11 kvartal på rad med stillstand/tilbakegang. Hvordan kan dette være best in class produkter?

Det var det jeg trodde på. Før.

Emisjon vil nærme seg mye raskere nå med betydelig økte kostnader,samtidig som veien til potensielt overskudd blir mye lenger.

1 Like

Corona var både a gift and a curse, så det er klart at når alt corona-relatert har falt de siste 2-3 årene har det vært vanskelig å oppveie det med nok vekst på de andre områdene.

I tillegg vet vi hvilken oppoverbakke industrien har vært i de siste årene, noe som har strupet innkjøpsbudsjettene til kundene.

Når det er sagt, det er på tide at veksten kommer det neste året!

Altså, de har gått med overskudd hvert kvartal de siste 5 årene, bortsett fra et ørlite tap på 1,6mnok det forrige, de har også 240m NOK i cash. Hvorfor skal de kjøre emisjon? Tror ikke det koster så mye å ansette et par ekstra selgere :sweat_smile:

De kunne tatt også strammet seg opp litt,levert ut pengene til aksjonærene og fått fart på skuta med færre heller enn fler.
Hvorfor skal vi ha tillit til at de vet hva de skal med fler ansatte?

De bare håper. We have to be bold sier sjefen. Tulling

Vi forventer vekst har det stått under molecular tools i en evighet. Det er ikke mulig å spore det i rapporten.

Slik har det dessverre vært for alle selskapene i sektoren de siste par årene, men sett noen lyspunkter i enkelte q3 rapporter nå :slight_smile: Mitt bet er at 25 og fremover blir bedre og særlig om AZT lander et par partner avtaler nå de neste månedene :slight_smile:

1 Like

Alle selskaper? Mulig kurser har gått ned. Men de norske noterte som feks medistim og Contx leverer stabilt. Medi med sitt sedvanlige utbytte.
Pho leverer vekst.
Contx fikk en engangsinntekt i q3 ifjor,så de har egentlig vokst.

Azt er eneste selskap som har levert stabilt fallende etter q1-22.

Jeg snakker ikke om dem, jeg snakker om de i samme bransjen som azt internasjonalt. Tools og bioprocessing.