Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Er AZTs LAMP enzymer brukt av Abbott i hurtigtesten?

Fikk ikke noe svar på denne. Er det noen som vet om AZTs IsoPol BST+ er brukt av Abbott til de 150 mill testene som ble kjøpt av Trump administrasjonen?

Vet ikke, men hadde dem fått 1 kr pr test, så hadde det blitt penger i kassa av det også…

Hvis jeg skal gjette så vil det ta tid å avtale en stor leveranse av enzymer. Er vel bare 2-3 døgn siden de fikk FDA tillatelse til bruk hos profesjonelle under covid-19. Det står de skal oppskalere produksjonen til 50 mill tester i måneden https://abbott.mediaroom.com/2020-08-26-Abbotts-Fast-5-15-Minute-Easy-to-Use-COVID-19-Antigen-Test-Receives-FDA-Emergency-Use-Authorization-Mobile-App-Displays-Test-Results-to-Help-Our-Return-to-Daily-Life-Ramping-Production-to-50-Million-Tests-a-Month. Så får vi håpe AZT får den avtalen om å levere enzymer.

The results as illustrated in figure 1, demonstrate that IsoPol BST+ provides superior time to results compared to a market leading polymerase used in LAMP assay development.

Ifølge AZT selv er deres Polemerase veldig rask, 15 min høres veldig raskt ut.

3 Likes

Vet ikke om jeg var for hissig i dag. Men jeg kjørte inn 500 000 på AZT på 66. Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at AZT levere enzymene.

Sendte mail vedr Abbotts hurtig test studie som kom ut tidligere i sommer. AZT ville verken bekrefte eller avkrefte. :blush:

1 Like

Hadde du forventet noe annet svar fra de?

Tenker det blir en god investering uansett :grinning:

Jethro har vært skråsikker tidligere ( se Q1) på at når LAMP kommer så skal AZT være med. Om de ikke er med, med denne avtalen så sier den noe om potensialet.
Med den prisingen som er på AZT og med de pengene som ligger i denne industrien er det ikke mange promillene AZT trenger å være med på før det blir meget attraktivt å være aksjonær.
AZT har et hårete mål om å bli «one stop supplyer» klarer de det vil inntjeningen overgå alles håp og drømmer.

SAN er en «compani maker» LAMP, Crisp, SBG etc er krydder av fineste sort.

Ta dere tid til å høre gjennom Q4 2019. !
Stikkordene er SAN og LAMP

https://arcticzymes.com/investors/reports-and-finances/

6 Likes

Klarer ikke helt kvitte meg med mistanken om at AZT er inne på hurrigtestene . AZT har US kontor nå og avtalen kommer tror jeg. Les.

Derek Lowe har skrevet et innlegg om hurtigtesten til Abbott og de har ikke en LAMP basert test.

3 Likes

Men ville ikke testene vært mer presis dersom RT-LAMP?

Med gode primere så kan man nok lage en LAMP test med høyere sensitivitet og spesifisitet enn Abbot sin test. Samtidig er ikke det en selvfølge og primere kan også binde og amplifisere noe uspesifikt noe som kan lede til et falskt positivt prøvesvar. Det bør være overkommelig å unngå dette, men om det er enkelt vet jeg ikke.

Jeg bare tenker at når testen går på antibodies så vil jo testen vise om du hadde COVID for 3 mnd siden. Etterhvert så blir jo denne hurtigtesten forferdelig misvisende når populasjonen blir en mix av folk som hqr hatt Covid 0, 1, 2 og 3 ganger tidligere. Denne testen vil jo bare vise hvem som aldri har hatt COVID med passe nøyaktighet.

Abbott sin test sjekker ikke om man har antistoff, men testen bruker antistoff for å binde nucleocapsid proteinet til koronaviruset for å se om dette virusproteinet er tilstede i prøven.

3 Likes

Ok. Da skjønner jeg bedre.

Noe spådom om framtid?

Viss du tenker aksjekurs så ville jeg tippet mye opp og ned men med klar stigende trend :grinning:
Hopper trolig opp på nye nivåer etterhvert som en før bekreftende/nye meldinger.

Med en annualisert P/E på over 30 er jo en vekstkomponent priset inn. Jokeren her er jo i stor grad SAN. Veksten i SAN-salget og har jo vært eksponentiell, men vi vet ikke omfanget om hvor stort dette kan bli. Basert på den informasjonen vi sitter på må vi jo anta at veksten fortsetter:

  • Historisk vekst

  • Oppskalering av produksjonskapasitet

  • Stadig nye kunder kommer til

  • Etablerte kunder øker volumene

  • Genterapi-feltet er lovende og fortsatt på et relativt tidlig stadie hos alle kundene

  • Økende volum av SAN etter hvert som utviklingen progresserer gjennom utviklingstrinnene

  • SAN inngår i vaksineutvikling mot Covid-19

  • Jethro, som pleier å være moderat i sine betraktninger om framtiden, virket å være bra fremoverlent under Q2-presentasjonen.

  • En megatrend?

Alle kvartalspresentasjonene fremover kommer til å bli veldig spennende.

1 Like

Er ikke så veldig mystisk at den faller litt tilbake så vanvittig som den har gått, den kan falle både til 50 og 45 og fremdeles være råbullish

Sikkert mange om tar og har tatt gevinst nå og sitter og avventer litt

3 Likes

Da regner du 100 mill årsresultat. Kurs 61 ==> P/E 29. Det er ikke mye når det resultatet skal vokse 20% i året… Kanskje mer. Jeg tenker vi snart ser P/E 55.

Husk også Pareto presentasjon i morgen. 14:00. AZT caset vil bare vokse.