Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Dagens tilbakefall er gevinstsikring/dekning av gap? Hvordan kan den være råbull om den faller helt tilbake til 45, @savepig?

Fordi den fremdeles vil være innenfor en helt vanvitig bratt trendkanal.

Aksjer synker for å stige. :slight_smile:

2 Likes

Se nå litt på hva som sies om SAN:
100+ kunder og stadig økende.
Begynner med å kjøpe i små ordre for noen tusenlapper. Etterhvert som produktet(vaksinen) utvikler seg øker størrelsen på forbruket/kjøpet.
Ingen er kommet til kommersielt produkt. Prosessen fra utprøving til ferdig produkt tar normalt 2-5 år.
Har en først begynt med SAN i prosessen vil en ikke slutte å bruke det fordi da må man starte helt på nytt med nye godkjennelser. Nytt av i år er at de ser noen av de første har begynt å bestille ordrer på rundt 1 mill. Man antar at en vanlig vaksine vil bruke SAN for 5-10 mill i året når den blir kommersiell.
Covid 19 vaksiner blir ofte fast tracket, AZT holder på med prosjekt for å mangedoble produksjonen.

Inntjeningsmarginen er på over 98%.
Kan folket å regne ???

1 Like

Jeg kan regne og økte i dag.

At noen skal krampeselge mot bedre vitende ned til 50 bare fordi det er morro må vel være noe man kan gå ut fra er usannsynlig. AZT kan greit koste >100 ved Q3 om resultatet er >30 mill (da må korona bidraget være lavere enn Q2)

1 Like

Er det noen som kan vise til utregninger og framtidige inntjenings potensial for selskapet, og ikke bare kurs estimater tatt fra luften?

Skulle gjerne sett hva noen som har satt seg ned og regnet på dette har kommet fram til. Synes selskapet er superspennende, men føler det er mange kursestimat som bare kommer fra vill gjetning.

Selv etter dagens fall er den priset til 2,9 milliarder, er ikke konkursprising

P/E modellen er vel det mest solide som brukes og der P/E for AZT er bare 29. Peers har gjerne over 50. Ta en titt på det Oppturen sier. Når både resultat og P/E skal opp så er det lett å se for seg kurser over 100 tallet.

Noen sier bratt oppgang. Husk AZT jobbet 30 år med dette før de nå har blitt verdensenere.

Tror heller ikke Coronabidraget går ned. Raymond sier nå at de skal/kan teste 5% av Oslis befolkning i uka fremover. COD UNG enzymene får kjørt seg.

Les twitter tråden @Ubuntu postet litt lenger opp her, så ser du en veldig konservativ utregning :slight_smile:

1 Like

Selskapet sier selv:
Now we are entering the second half, we do anticipate a slow-down in COVID-19 related sales.

SAN brukes ikke på COvid eksklusivt. Hvilken som helst viral vector vaksine bruker SAN.

Når de tenker at Covid salgene vil roe ned så går det på COD UNG enzymene. Nå spørs det nå om det blir så mye COVID brems i Q3 da om testingen fortsetter med full kraft (ref dagens Oslo melding)

Føler liksom du bare sitter og skriver masse ord uten å egentlig komme med god argumentasjon hvorfor 3 mrd marketcap er billig for azt. Du vil ikke konkretisere det litt så det blir enklere å ta stilling til? Er det 3 år frem i tid du mener eller 2021?

Jeg antyder jo at den rent trademessig kan dippe helt så langt som 45-tallet uten at det bullish bildet blir rokket med, så vil jo prisingen fremdeles være 2,2 milliarder. (Og jeg legger altså til grunn at den i et sånt scenario vil stige igjen, gitt ikke makro tanker helt.)

1 Like

Jeg føler at den som søker info er deg. Hele tråden er full. Inkludert Q2 presentasjon (lytt gjerne til den) :blush:. Forstår du ikke det som blir sagt så må du lese deg opp.

Vi får nok en flott stigning etter Q3 dersom de er mange som tror salget skal synke :slight_smile:

1 Like

Utrolig med tanke på hvor fort SAN akselrerer. Har ikke SAN økt fra 4.5 mill i Q1 til 11 mill i Q2?

Blir og veldig spent på hvordan Rhei Therra deal blir å slå inn på Q3.

Det fantastiske med AZT er at all vekst utover 8-9 mill, havner på bunnlinjen. Basen for vekst ligger i et hundretalls kunder, som fortsatt vokser. Foreløbig har ordrene fra disse vært relativt beskjedne, men det forventes at stadig flere av dem vil øke størrelsen på sine ordre. Når den bebudede veksten hovedsakelig slår direkte ut på bunnlinjen, så er det ikke vanskelig å se at veksten i kvartalene som kommer trolig blir ekstremt stor.

Jeg vil bli mektig overrasket om en slik utvikling ikke skulle gi et betydelig utslag på kursen.

Nå kan jeg ikke si at et potensielt fall mot kr45,- vil ta fra meg nattesøvnen. Med den forestående veksten, så ville et slikt fall gitt meg en gylden mulighet til å øke min eksponering til en særdeles hyggelig pris.

1 Like

Jeg tror bunnen nåes i morra 57 - 58 et sted.

Mulig. Men kjøperne svarte allerede inn i slutthandelen i dag. Kan fort være vi starter over 60 i morgen. Hvis ikke så betyr det 0 da jeg tvert skal sitte over Q3 rapporten. Meget hyggelig opplevelse.

1 Like

Var en tur forbi “moderskipet” i dag (se skiltet “Biotec Pharmacon Produksjonsavdeling”). Fasaden sliter litt men forhåpentligvis er det innvendige tipp topp.

Forbehold for at de har flyttet uten at jeg vet hvor det nye stedet er…

1 Like

De solgte SAN for rundt 11 mill i 2019 totalt . I q1 solgte de for rundt 7,5 mill og som du sier 11 mill i q2. Men altså, de selger andre produkter som også er med å bidrar godt og er i vekst. Ellers tviler jeg på noe merkbar effekt av reithera-avtalen i q3.

22 oktober er det Q3. :heart: