Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Hvordan vil et evt nytt makrokrakk påvirke denne på kort sikt? Regner med q3 blir en positiv affære uansett men.

Makrokrakk går vel hardest ut over de som er priset kun på forventninger.
AZT forsvarer meget godt kursen med faktiske inntekter.
Men i det korte bilde er det nok naturlig at det svinger.

2 Likes

Kjøpte meg ganske bra opp på 58 tallet i går. Ser svært lyst på det om vi ender oppe på 60 tallet i dag :blush::+1:. Regner det som bankers da man aldri har hatt 4 dager på rad med ned i denne aksjen etter oppgangen startet.

Hvornår kommer Pareto med kursmålet i dag? Nå fandt det selv 14-14:30.

Selskaper med god inntekt og godt resultat pluss lite gjeld er generelt de som faller minst og som fortest spretter tilbake i positivt sentiment etter makrokrakk er en god tommelfingerregel. :slightly_smiling_face:

Det man skal være oppmerksom på er et børsprising generelt likevel kan falle ganske mye

Edit:

Er nede på første område som var særlig relevant som støtte, så man kan begynne å nappe litt her, men 50-52 er mer attraktivt.

3 Likes

Ville være rart om ikke en så åpenbar kjøpsmulighet blir brukt i løpet av dagen.

De varslet dårligere salg fremover. Pluss at de trodde de skulle klare å gå i pluss de neste kvartalene. Nå verdt litt under 3 MRD. Er jo ikke spesielt billig…

Når varslet de det?:blush:

Fikk økt litt, handlet på 56, men ikke lavere. Nå blir det interessant utover…

@Ekspertis1 det må være noe du antar. I Q2 for bare 2 uker siden meldes det videre vekst…

Du kan se presentasjonen på youtube:
https://vimeo.com/449613365

Pareto er jo ikke før 14:00 så har ikke kommet noe derfra ennå hvis det var det su siktet til :wink:

Min feil, forventet lavere vekst…

Nei. Ikke det heller. Det er forventet vekst i all normal drift. Det de guider ned er COVID omsetningen relatert til COD UNG (hvis jeg ikke tar feil). Denne omsetningen var 11 mill i Q2. Hvis den kommer inn på 5 mill så er jo det fortsatt fin bonus.

Driften forøvrig øker jo på. De skal oppskalere i begynnelsen av 2021. Kanskje @Oppturen husker detaljene.

1 Like

Ja, var det segmentet jeg refererte til, men kom ikke fram…

Salg i AZ var på ca 34 mill fordelt på ca 11 mill i SAN salg, ca 11 mill covid 19 relatert og resten øvrig salg.
SAN forventer en økt salg, øvrig salg forventer en økt salg ( begge kan fluktuere noe fra Q til Q, flere 1 mill ordrer av SAN i Q2)
Covid 19 relatert salg så en på handlemønster at hadde avtatt noe fra Q2 til sålangt i Q3, antydet at toppen kunne vært passert. Dette blir selvsagt bare spekulasjoner, AZT vet selvfølgelig ikke hvordan Corona pandemien utvikler seg.
Vi vet fra tidligere år at tradisjonelt salg har vært markert sterkere i H2 enn i H1.
ISOPOL BST som ble lansert tidlig Q3 blir opplyst om at flere kunder har etterspurt.

Jeg tipper AZ salg i Q3 blir mellom 30-40 mill

Så et resultat som Q2?

Jeg tror vi ser 100 i Q1.

Bulls are back.

Varslet dårlig salg? In your deams!
Det de guidet var at coronaeffekten ikke ville bli like stor i fremtidige kvartaler som i Q2. Men veksten i det ikke-corona påvirkede salget ville fortsette å vokse. I tillegg så viste d til at alle inntekter utover 8-9 mill ville havne rett på bunnlinjen.

Hør gjennom presentasjonen en gang til og forsøk å få med deg hva som sies. Fremtidsutsiktene for AZT er fenomenale! Kurs kr 80,- før Q3 og kr 100,- innen nyttår, er mitt tips.

2 Likes

Selvom det skulle komme et makrokrakk?

Kanskje det? mhalvorsen? Eller ikke? Eller hva tror du?

Der kom den :slight_smile:
https://newsweb.oslobors.no/message/512783

Se side 8, forventet salgsvekst i SAN på 35%

5 Likes