Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Forventer de 5% vekst på diagnostic?

Er det på årsbasis og er det med eller uten coronapenger.

De snakker om cagr. Markedets årlige vekstrate. Azt omsetter jo ikke for milliarder av dollar som indikeres på den horisontale linjen.

1 Like

Så resultat 30 mill ved Q3.

Jethro nevnte såvidt jeg hørte double digit growth for det segmentet også i presentasjonen.

Grei korreksjon opp igjen i dag. Ikke overraskende. Vi har mye å glede oss til som AZT aksjonærer.

2 Likes

Reagerte veldig fint på første støtte, higher lows patternet ser da sånn ut i skrivende stund. Den mest basale formen for TA, men gir veldig stor verdi. Det er det samme chartet som ligger til grunn for min tidligere påstand om at aksjen fint kan dippe ned til 45-50 og samtidig være meget bullish.

5 Likes

Hode-skulder formasjon under utvikling?

Noen som vet hvor dette volumet kom ifra? Viser ikke på 1 Hour chart, men er meget tydelig på daglig.

Eller ser det ut til vi har hatt en Change Of Character. Vil se hva den gjør opp mot toppen av range før jeg ser veien videre.

1 Like

Ser det er omsatt 1mill aksjer til ca nok 32 og samtidig 700.000 +300.000 aksjer til kurs 58.

Det interresante er at 02.07 ble det også omsatt en post på 1mill aksjer(uten endring på topp 50)

Her må være noen terminkontrakter som er rullert. Prisen er sikkert beregnet utifra sluttkurs i går. Siste aksjene var omsatt var det også nedgang i aksjekurs 5 børsdager etter hverandre rett før.

Her er noen som tjener penger på at ruleringskursen er lav derfor har algoritmene senket kursen siste uke. Gjentar historien seg vil vi få det hyggelig nest 2 uker :grinning:

Tror ganske sikkert Nordea Bank ABP er involvert på et vis…

2 Likes

Høres litt ulovlig ut?:blush:

En annen teknisk tolkning :cowboy_hat_face:

1 Like

Kan noen forklare hvorfor de tror AZTs koronabidrag i Q3 skal bli mindre enn i Q2?

Fordi selskapet selv guider det? Dette kan ha med inventory hos kundene å gjøre, og hvor i verden kundene til azt er.

1 Like

Har de guidet at koronainntekt i Q3 blir laver enn i Q2? Kan ikke minnes at det var ordlyden. Det var vel bare sagt at man må regne med gradvis reduksjon i corona relatert salg i fremtiden og at H2 er forventet lavere enn H1? Og det er vel fornuftig å si, men virker litt rart og Q3 som starter i Juli skulle bli lavere mens antall cases i verden har boomet i August og man fortsatt sliter nær ATH i September.

Vi får se hva som skjer. Jeg har også litt troen på at corona-effekten vil vedvare, men det er korrekt at Jethro, til en viss grad, sa at corona-situasjonen ville gi det høyeste bidraget i første halvår. Han sammenliknet enzymkundene med alle husholdningene som gikk bananas med dopapirhamstringen. Kjøper man en palle dopapir, behøver man ikke å kjøpe dopapir på en stund. Samme gjelder vel for enzymer.

1 Like

Man ser det samme i photocure, innkjøpene til lager beholdning går litt i rykk og napp.

Poenget er at man kan derfor ikke trekke en tråd fra q4-q1-q2 og forvente at den vil gå dønn likt videre til q3 og q4

I den grad bidraget fra coronarelatert salg blir mindre i Q3 enn i Q2 vil skyldes at noen av kundene kjøpte inn store kvanta i Q2 som gjør det unødvendig med påfyll i Q3. Men samtidig kan vi ikke se bort fra at. He kunder har kommet til som følge av kvaliteten av AZT sine produkter samt en ny bølge med covid-19.

Hva angår guidingen til ledelsen så tror jeg det primært ble gjort for å unngå at AZT skulle bli stemplet som et coronaavhengig selskap og dermed vise at selskapet vil vokse uavhengig av corona.

2 Likes

Ja. Men samtidig noterer jeg meg at det typisk sett ble testet 2500 pr dag i Juli her i Norge mens nå i September over 15 000 pr dag. Enkelte dager er vi langt over 30 000 tester. Jeg også tror på dopapir effekten, men vi snakker altså om 10 ganger høyere volum av testing nå.

Merket meg og at Corona ned guidingen ikke ble gjentatt på Pareto presentasjonen, eller tar jeg feil her?

spennende det du sier om økt kvalitet. Testene i USA har eksempelvis slitt med false positives. AZT har kontor i US. Kan være et marked for den effekten du nevner der.

2 Likes

Det har værtstille og rolig rundt AZT. Trolig sitter aksjonærene sjokket etter den siste tids kursfall. Hvem skulle tro at vi nok en gang skulle kunne handle AZT langt nede på 50 tallet? Vel, enkelte har uttalt at vi skal ned igjen for å tette gapet fra kr 50,-. OK, mulig de får rett. I så tilfelle kunne det vært greit å få resten av nedturen i dag, men det ville vel være for godt til å være sant.

Nei, nå er det frykten i markedet for en større korreksjon som dra kursen på AZT sammen med flere andre farmasiaksjer nedover. Og slik sett kunne det vært fristende å gå ut og ta den inn igjen på et lavere nivå. Men jeg frykter tiden for et slikt stunt er over. Jeg tro vi på dette nivået må befinne oss svært nær en bunn. Mulig kursen skal ned å tuche kr 50,-, men jeg tviler på at vi får mulighet til å handle den nede på 40-tallet.

Selv velger jeg å holde fokus på det fundamentale. Og jeg er ikke i tvil om at ledelsen vil levere nok et knallsterkt kvartalresultat i Q3. Noe som igjen vil vekke investorenes interesse og appetitt. Jeg tror derfor det burde være gode muligheter til å se kurs kr 100,- før nyttår. Men noen garanti har vi dessverre ikke.