Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Et greit sted å nappe litt, men ingen bør bli veldig overrasket om den faller et godt stykke til.

1 Like

Ser ut som om AZT kan være i ferd med å danne en teknisk dobbeltopp om den den bryter ned gjennom kr 55. I så fall kan den falle ned til kr 40.
Aksjen har bred støtte mellom kr 40 og 45.

Ellers ikke merkelig med en relativt sterk korreksjon for en aksje som steg 1200% fra slutten av april til slutten av august.

Det har vært nok av korreksjoner på veien opp, nå skal ikke jeg påberope meg og være noen ekspert på teknisk analyse. Men nedgangen vi ser mener jeg er robotstyrt, og har ingenting med det fundamentale og gjøre. Kanskje litt påvirket av aztrazeneca meldingen idag, men dette kan vise seg og bli svært lukrativt for AZT dersom ReiThera lykkes med sin vaksine:

Det har vært greie konsolideringer på veien opp, men siste rykket fra 43 til 70 løpte i fra markedet, og da får man en korreksjon tilbake mens folk sikrer gevinst og stokker om porteføljene sine.

Når du i tillegg får en skikkelig børsskrell over noen dager som først og fremst treffer de aksjene som har gått hardest, så virker dette direkte inn på børsraketter i Norge også

4 Likes

Med klimaet som er nå har jeg en sterk følelse av at AZT skal teste 50 og har posisjonert meg deretter. Kjøpt endel på 55-57 i tilfelle den skulle klare å snu her men de tyngste ordrene ligger i intervallet 48-52. Har ingen stor tro på at vi ser 45 men det er heller ikke usannsynlig.

3 Likes

Det er ingen fundamentale endringer som tilsier at AZT har fått en mindre lys fremtid. Heller motsatt ved at covid 19 fortsatt herjer, det testes i stor skala og godkjent vaksine lar vente på seg.

Nyheter fra AZT kan nå komme som lyn fra klar himmel , vi venter på :

  • produkt lansering
  • nye store avtaler vedrørende SAN
  • oppkjøp
  • salg av Woulgan plattform
  • avtale vedrørende SBG som adjuvant

Dette kan komme når tid som helst !

3 Likes

Virker som at det nå er den tekniske tyngdekraften som driver aksjekursen til stadig lavere nivåer.

1 Like

Kjøpte mye på 56.

Så skal vi se hvordan disse ligger an etter oppskalering i Q1 2021. :blush: @ Oppturen får jeg mer enn 56 for disse aksjene da?

1 Like

Det vil jeg tro :grinning:
Men aksjekurs dag for dag er ikke lett å bli klok på :thinking:
Regnskapet blir bare bedre og bedre. AZT har mål av seg og vokse, akkurat nå er de i faresonen til å kunne bli spist selv. For de store pharma selskapene er verdsettingen på AZT så lav at den ikke kommer inn på radaren.
Men her vil det bli spis eller bli spist fremover .
Jethro og Sørvoll vil ha opptjent opsjonene sine i Mai neste år. Tror det blir bonus på titalls millioner :+1::grinning::clap:

Kommer kursen ned til 50-52 så skal jeg hive meg på toget også.

Du er slett ikke alene om den tanken. Ser at en viss Rischioso går rundt på FA forum med våte drømmer om å handle AZT nede på 40-tallet. Men jeg tror nok at det er mange som sikler etter AZT aksjer på disse nivåene og flere vil det bli dersom kursen mot formodning skulle falle ned i området 50-55.

Det har blitt omsatt for flere hundre millioner i range 65 til 55 mill. Jeg tenker at jeg tror ikke det er lenge før det begynner bli tomt for folk som vil selge så billig. Satser på over 70 før Q3 og mellom 80 og 100 etter Q3. Gotta love AZT margins. :blush:

3 Likes

Hyggelig med litt ekte haussing til morgenkaffen. :coffee:

1 Like

Litt antihaussing fra meg da :stuck_out_tongue:

På kort sikt en mindre konsollidering, da man hadde en litt større korreksjon med volum. Men i forhold til resten av turen opp, ikke noe som overgår tidligere korreksjoner.

På kort sikt viser den litt svakhet. Etter gap up på kvartalsrapport hadde man en preliminary supply, før en siste push til toppen. Men ikke noe voldsomt volumutslag, noe jeg vil si er positivt. Var heller mangel på kjøpere som stoppet kursen. Moment avtok.

Supply begynte å komme inn etterhvert som prisen sank. En markant volumspike på et forsøk på rally opp igjen til toppen av tradingrange. Tyder på salg inn i styrke. Men resultatet samsvarer ikke med innsatsen. Ser bullish ut, men sammenligner man med tilsvarende candle på første push til topp. Er resultatet skuffende. Etterpå faller prisen tilbake på lavere volum, og man får en LL. Etterspørsel er mettet på kort sikt. Neste push opp bør vise bedre styrke og klare å passere siste topp som var ca 1/2 opp i tradingrange.

Nå er det opp til prisen å vise at supply blir absorbert før man kan forlate tradingrange.

2 Likes

Synes dette var balansert og i tråd med egne refleksjoner. AZT kan fint komme med positive news og gjøre 45-50 spådommer til skamme. Eller det blir stille fra dem en stund og chartene får lov til å puste ut litt, kjøpere/selgere bli enige om et riktig nivå. Åpent bilde sånn sett. Jeg er inne med en liten pott som gir et flott resultat om den ryker avgårde - men blir enda blidere om vi får en konsolidering ned til 50-ish. Da blir det tekniske bildet mye mer balansert og videre oppgang mer robust.

2 Likes

Vel, man kan ikke gå rundt her på jorden og forvente katastrofe rundt hvert gatehjørne. Hvilket trist liv det må være. Nei, takke meg til å leve livet som optimist og med tro på at me ein dag skal segla inn på ein våg me ikkje visste fantes. Slik salige siktar Olav H Hauge skrev.

Vel rett nok har jeg møtt mang en skuffelse i aksjemarkedet, men jeg har aldri mistet troen på at en dag er vi DER!

Ønsker herren en riktig god dag! Livet er for kort til å leve det som pessimist!

1 Like

Close på høyere enn 60. Så langt ser det greit ut.

Thermo Fisher melder om $3B i revenues grunnet Covid-19 i H2, opp fra $1,5B i H1.
Bør bli et bra andre halvår også :slight_smile:

2 Likes

Da kan man vel anta at guiding fra AZT er for forsiktig

Ja, det har dem vel gjort i hele år :slight_smile: