Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Bra innsats, holdt første støtte på første forsøk:

2 Likes

Jeg tror nok at dem som venter på å få handle AZT på 40-tallet kan vente til det fryser i helvete. Det skjer ikke. Flere og flere innser hvor dette bærer hen. Tror nok at kundene strømmer til AZT og med dem, pengene. Alle inntekter utover 8-9 mill ender direkte på bunnlinjen. Ikke rart det blir bratte kurver. Gleder meg til Q3 legges frem.

3 Likes

Er det OHS nå? Hva tenker dere om jeg kjøper litt nå. Lurt?

Bare ikke kjøp nå og ikke innbill deg at det ikke er et fremdeles potensiale for en solid dipp nedover, aksjen stanget knallhardt i taket på den kortsiktige negative trenden som er etablert.

Men det danner jo et triangel i den lange opptrenden, som er det dominerende trekket i chartet, Jeg vil si sannsynligheten for 45 eller lavere er litt redusert da. Men en dipp ned for å teste 50 dagers snittet ville ikke overraske litt engang. Jeg har neste kjøp deromkring.

2 Likes

Det bevegelseskonseptet du legger frem der vil da bli første gang siden AZT begynte reprisingen, rebrandingen og den meget hyggelige ekspansjonen på bunnlinjen. Stemmer ikke det?Blir litt skeptisk på teorier som forutsetter “for første gang”.

Hvor sikkert er det du anslår her. Grunnen jeg spør er jo at nå er det lavt og det gunnet ganske bra på i går. Vil ikke misse neste +15%.

Helt feil. En bevegelse ned mot 50 dagers snitt tilsvarer omtrent på prosenten like mye som den falt fra toppen i mai, et sted mellom 25-30%.

Slik så chartet ut på det tidspunktet

Ah. Ned mot 50 dagers snitt. Trodde du sa 50.

Men den blå kurven er jo 50 dagers glidende og vi er jo på den nå. Det betyr vel at kjøp her er bunnen?

SMA 50 ligger vel nå akkurat på kr 50.
Tror også at aksjen godt kan falle dit og samtidig lukke det tekniske gapet ned til ca. kr 50.

Venter… Men tror jeg vil kjøpe før helg. Kan jo og komme mye meldinger mm.

Valgte å kjøpe meg noen tusen flere AZT. Potensialet i AZT er der intet å si på.

2 Likes

Kastet meg på toget på 57,40 rett før stengetid.

2 Likes

Kan ha vært et smart trekk. Mandag er vi midt i september og det er kun uker igjen til Q3 presenteres. På et eller annet tidspunkt frem til 22 oktober vil FOMO effekten slå til. Hvor høyt kursen kommer innen Q3 presenteres aner jeg ikke, men jeg er rimelig sikker på at den neppe befinner seg på 60 tallet når den tid kommer.

Jeg har et litt traumatisk forhold til AZT. Solgte 40K aksjer i slutten av april etter en dobbling og ventet på en dip for å kjøpe meg inn igjen. Men den kom ikke og jeg tenkte det var for sent å løpe etter. Så jeg har forsøkt å se en annen vei når kursen har nådd stadig nye høyder. Endelig har den hatt en korreksjon fra ca 68. At Londonmannen er optimistisk for en aksje han sitter i er ikke noe nytt og lite å rette seg etter.
Men finnes der noen skikkelig analyse som viser at selskapet forsvarer en verdi på 3 milliarder eller mer?

1 Like

Jeg ser det som brukes som hovedargument er skalerbarheten i forretningen, men sliter litt med å finne de helt gode analysene til å underbygge det opp mot børsprisingen som foreligger

1 Like

Si at AZT kommer med ett resultat på 100mill for 2020, så må vel det lett kunne forsvare en kurs på 70 pluss slik jeg ser det. Man kan sammenligne med lignende selskaper i samme bransje. Genovis i Sverige er kanskje det nærmeste eksemplet, verdsatt til rundt 2,2mrd. Gå inn og sjekk status for det selskapet, som går nært break even for tiden. Sammenligner med AZT så vil jeg si at selskapet er rasende billig, tatt i betraktning guidingen om 20% årlig vekst. Og vi vet alle at sålangt har det vært svært forsiktig guiding. Man kan også sammenligne med en rekke andre biotec selskaper på OSE, som det eneste de har og vise til så langt er tro håp og kjærlighet. Dessverre ser det ut som at selskapet har blitt noen megleres lekegrind for tiden. Men det vil ikke påvirke kursen i særlig grad i forbindelse med kvartalspresentasjonene fremover tror jeg. Selv på oslobørs vil det være fundamentale resultater som setter kursen fremover, og AZT vil ikke skuffe.

2 Likes

He, he joda ikke noe nytt at jeg er positiv/ optimistisk til de aksjene jeg kjøper meg inn i. Må jo si at jeg er både forundret og en smule overrasket over dere om tydeligvis kjøper dere inn i aksjer dere ikke er positive/ optimistiske til. Slikt gjør ikke jeg. Jeg selger meg gjerne ut av selskaper dersom jeg finner andre selskaper jeg har mer tro på, eller er mer optimistisk til. Men jeg skriver heller ikke negative innlegg om selskaper jeg har solgt meg ut av. Det skyldes at jeg har respekt for mine medakskonærer. Jeg har heller ikke tro på at jeg kan påvirke kursutviklingen med mine innlegg. Dog har jeg skjønt at enkelte ynder åt ro at de har slik makt.

Men misforstå meg rett. Du må gjerne fortsette å kjøpe deg inn i selskaper du ikke er positiv til. Men jeg er åpen og ærlig om at jeg kommenterer primært selskaper jeg er aksjonær i og i den grad jeg er aksjonær, så er jeg det fordi jeg har tro på selskapet.

Ha en riktig god helg! :grin::money_mouth_face:

7 Likes

Jeg tror Coronabonusen blir like stor i Q3.

Europa har det ikke bra.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.businessinsider.com/scientists-warn-uk-returning-to-exponential-growth-in-covid-19-cases-2020-9%3Famp&ved=2ahUKEwi3tYCbiuLrAhVJBhAIHTBdALwQFjAAegQIBhAB&usg=AOvVaw2lT-3dAHZCaGVHN6taE0D-&ampcf=1

1 Like

På Q2 presentasjonen ble det sagt at toppen for covid-19 lå bak oss. Vel, sitter her i Bergen og leser at det siden i går er over 40 nye covid-19 smittede. Det er nå langt flere enn det var i mars. Samtidig har byens befolkning en langt slappere holdning til smitten. Selv var jeg og handlet dagligvarer kl 0715 i dag. Samme som i i mars og utover. Men mens det var flere som fulgte mitt eksempel i vår, så var jeg alene, fullstendig alene i butikken i morges.

Sorry, jeg har ingen tro på at vi har toppen bak oss. Jeg tror vi vil få tøff høst med mye smitte. Etterspørselen etter enzymer vil holde seg høyt utover høste og vinteren. Og den coronadrevne etterspørselen er kun icingen på kaken til AZT.

Det er bare å glede seg.

4 Likes

Nokon som er stø i italiensk? Satser på at utprøvinga til ReiThera går vegen.

1 Like

Jeg forstår ikke helt hvor du tar det fra at jeg kjøper meg inn i selskaper jeg ikke er positiv til. Jeg er svært positiv til AZT med ny ledelse. Det jeg stillet spørsmål ved var dagens prising.