Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Har etterhvert gått vekk fra teorien om gapclose ned mot 50 og at denne i verste fall “grazer” MA50 (et sted mellom 52.50 og 55.00 - avhengig av når/hvis det inntreffer). Gårsdagens info/nyhet om EU og ReiThera er mildt sagt interessant opp mot nettopp dagens volumrykk. Kan være vi er ferdig konsolidert etter Q2 presentasjonen.

EDIT: Innlegget ble til en “fuck it” og jeg tok litt på 57. :smiley:

3 Likes

Burde ikke AZT melde at RheiThera utviklingen fortsetter inn i de neste fasene?

Kanskje, ellers kan man følge med under news på Reithera sine sider, dette har de guidet:
"Interim safety and immunogenicity analysis are expected by mid Q4 2020 which will guide dose selection for Phase 2/3 studies. A larger international Phase 2/3 trial in countries where SARS-CoV-2 is still very active is planned to commence by the end of 2020, pending positive interim safety and immunogenicity results of the Phase 1 trial. "

Den har jeg lest. Men det kommer jo frem av Reuters artikkelen at fase 1 resultatene tydeligvis er på linje og at vaksinen er i god progress. Kunne tenkt meg en tydelig melding på det.

Nå er det vel ikke AZT sitt ansvar å melde om utviklingen i ReiThera. I den grad AZT skal melde noe må det være endringer i leveringen av enzymer til ReiThera som følge av positiv utvikling i vaksineutviklingen.

1 Like

Enig. Men i den grad de meldte RheiThera avtalen på vaksine så er det jo da naturlig å følge opp med at vaksinen går over i de neste fasene og at endelig leveranse i stor skala derfor er så godt som materalisert.

Tror nok at en slik melding kommer når tiden er inne for det og det har direkte konsekvenser for AZT. At ReiThera er i samtaler/forhandlinger er positivt og vitner om store ting kan være på gang. Men det er først når en slik avtale er inngått og det materialiserer seg i en kraftig økning i leveransene av enzymer at saken rettferdiggjør en melding fra AZT. Men akkurat det kan jo skje før vi aner det. ;-)). Hold på AZT aksjene og kjøp gjerne flere dersom du har ledig kapital.

AZT er en koronaaksje også. For meg er den sikreste bet i tiden som kommer.

1 Like

Det tro jeg nok du har helt rett i. Betryggende med et selskap som nå befinner seg på «tørt land» og der bunnlinjen bli stadig blåere og blåere.

Har dette noe å si for azt?

Vaksineingrediens fra havet?

Trolig ikke, men AZT har jo SBG som blir brukt som adjuvant.

Charts blir uansett ikke mye penere enn den konsolideringen AZT har hatt i det siste.

4 Likes

Har du noen tanker om videre utvikling frem mot Q3 Savepig?

Stemmer det savepig. Jeg har sett skrapingen av bunnen der en stund og bare ventet på at den vil seile opp mot topplinjen igjen. 80 kr er i siktelinjen nå.
AZT er nå nest størst i min portis etter PCIB, men jeg lurer nå på om den burde vært størst.
Men men. gjør man endringer så så snur det som regel motsatt av hva man tror, så det er vel like greit å ta imot det man får :sweat_smile:
Det er i hvertfall hyggelig å se at det går opp fra bunnlinjen og at trenden holder.

Se trendkanalen som tradingview tegner opp. Den er vennen din, helt til den ikke er det lenger.

2 Likes

Bra driv denne uken. Nærmer seg q3. Ingen som selger :bowling:

Man skal vel være rimelig kronisk pessimist for å ikke ane en spekulativ tekopp i dette chartet?

Volumbarene ser veldig små ut, men det er faktisk omsatt for 21 millioner i dag!

4 Likes

Gikk to blokker, en på 100k og en på 50k som ikke synes i chartet. (på 64 og 63,4)

1 Like

Merket med O, så det var nok obligasjoner.

Oi oi, kopp med hank, da er 250 neste :hugs: