Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Nei, men om dette materialiserer seg kan man fort se kurser over kr80 ut fra det tekniske.

Enig. Jeg har lagt inn salg på 80,-

Tror ikke det.
Manual trade reporting - equities.pdf (109,9 KB)

Du har rett. Handelen har bare blitt utført utenfor ordrebøkene.

1 Like

Det er overraskende stille på AZT strengen. Kan virke som interessen er laber rundt AZT. Kanskje den er det. Men på torsdag kommende uke er det kun 2 uker til Q3 20 presenteres. Med tanke på hva som der kan bli presentert og hvilken effekt det vil kunne få for AZT kursutviklingen frem mot nyttår, så er det underlig at interessen rundt AZT ikke er større enn det den er. Vel, en del skyldes nok at det er høstferie, et annet moment er at norsk finansmedia ikke skriver om AZT og et tredje moment er at selskapet enn så lenge ikke er fanget opp på radaren til mang en investor. Vel, jeg tror at dette vil endre seg dramatisk inn i og gjennom 2021.

4 Likes

Da går vi stille som mus London å fyller på jevnt å trutt :shushing_face:

1 Like

Syns også det er veldig merkelig at det ikke er mer omtale rundt selskapet. Men egentlig fint med en «rolig» stigning i skyggenes dal. Da vil nok oppturen bli betydelig når selskapet får mer fokus. Satser på et resultat på rundt 100mill for 2020, ikke mange biotec selskaper på ose som kan vise no lignende. Og med en forsiktig guiding på 20% vekst i årene fremover, så blir det fort penger av det :+1:

4 Likes

Selv denne inntjeningen gir vel en relativ høy P/E som kan tyde på at selskapet er høyt nok priset pr. idag.

Putler seg oppover innenfor nedre del av trendkanal, ganske så udramatisk.

Brukbart volum i det siste, over 10 millioner om dagen i over en uke i strekk

2 Likes

Dette betyr :thinking::crazy_face: ingen TA kunnskap her :see_no_evil::grimacing::man_shrugging:

Hvis Eirik Jensen,ex politispaneren, hadde vært på TI så hadde han meldt pent vær framover.

Det blir IPA til helga

3 Likes

Ja en IPA kan vi koste på oss nå, sterk uke av AZT. Blir spennende å se om det fortsetter over helga. God helg alle aksjonærer :moneybag:

3 Likes

Det tror jeg det er overhengende sannsynlighet for. Neste uke kommer vi innenfor to uker til presentasjon av Q3 tallene. Og det kan bli sterk kost for mange. Jeg blir ikke synderlig overrasket dersom aksjekursen har passert kr 80,- innen Q3 tallene presenteres. For neste uke kommer trolig FOMO effekten til å forsterke seg enda noen hakk.

1 Like

Det er smått utrolig at det ikke er mere diskusjon rundt denne aksjen.
Kanskje det er fordi gamle Biotec Pharmacon er en bitter pille å svelge for mange aksjonærer som har vært med den ned og realisert store tap?

Velvel, det har jeg også, men jeg har da vært med en del av oppturen igjen og henger fortsatt med. Den har faktisk reddet portefølgen min da jeg solgte mye av pcib etter den annonsert utsettelsen og byttet de inn med AZT aksjer.
Nå ser vi igjen ATH og trendlinjene er nydelig og viser fortsatt tegn til å holde seg innen trendlinjene. 68,40 akkurat nå og 80 kr ser ut til å lett kunne nåes innen rimelig kort tid.

Det fundamentale er godt listet opp i tidliger poster så det får hver og en bruke litt tid på å lese seg opp på, men corona relaterte produkter vil bidra på topp og bunnlinje i stor grad.

7 Likes

Enig. Uforståelig at denne godbiten ikke får større oppmerksomhet. Men tror også at mange fortsatt er bitre og dypt skeptiske til selskapets historie. Også jeg tapte penger på BP, men har nå dekket inn tapet og er i ferd med å generere en stadig større gevinst.

Jeg har sammen med flere vært med lenge, siden 2009 som Biotec pharmacon aksjonær. Og jeg tapte selvfølgelig som de fleste andre. Men jeg solgte, brukte skattefordelen til og kjøpe mer. Og har nå ett snitt svært nær all time low. Så det er en fantastisk reise man har vært med på det siste året. Da glemmer man lett de mange årene med endeløs ørkenvandring :blush:. Jeg er også overrasket over hvor lite omtale AZT får etter den utviklingen vi har sett. Men det vil nok komme, vi får være tålmodige til meglerhusene våkner. Ellers syns jeg det er veldig greit at vi stort sett har sindige skribenter når det gjelder AZT. Syns man det er kjedelig, kan man alltid se innom hos Life, Bgbio eller Softox :blush:

6 Likes

Dette er jo et annet selskap enn den gangen da med sårsalven Woulgan. En fantastisk reise siden begynnelsen av dette året. Jeg kastet meg ikke på før en liten stund tilbake på 57 ish. Blir spennende med Q3 tallene om 2 ukers tid.

Noen som har link til ett godt forklarende innlegg om selskapet? Er ny i denne og vurderer inngang.

Anbefaler deg først og fremst å gå inn på Arcticzymes sin hjemmeside, og lese kvartalspresentasjonene. Der vil du se at det har vært en fantastisk vekst de 3 siste kvartalene. Denne veksten er guidet og forsette. Ellers svært mange informative innlegg på denne tråden, og i finansavisen. Det er også en egen Arcticzymes side på Facebook. Så det er mye lesestoff å ta tak i dersom man ønsker.