Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Sjekk ut innleggene til @Bra_Britt i denne tråden. Innlegg nr 500 eller 508 for eksempel

2 Likes

Der kom rykket!

4 Likes

Spørsmålet er nå hvor høyt vi skal før Q3 legges frem…

Flere enn meg som begynner å få høydeskrekk? Vill utvikling dette!

Jeg sagde tidligere at AZT burde ligge mellom 70 og 100. Jeg tror vi skal opp å lukte på 99 tallet før Q3 :slight_smile:

4 Likes

Får vel holde ut litt til da! :grin:

https://finansavisen.no/lordag/profil/2020/10/02/7572255/kjopte-avdanket-hermetikkfabrikk.-na-sikter-nordlendingen-mot-bors.

Noen som skal være med på Vesteraalens emisjon til Merkur market. Forstår det som både enzym produksjon og omega 3 rafineriet går i høygir. Neste AZT bare det at blir på Merkur Market?

1 Like

Nei, høydeskrekk har jeg ikke. Og når Q3 er lagt frem så tenker jeg investorene vil se grunnlag for kursoppgang også inn i 2021.

1 Like

Blir du sittende gjennom Q3, eller selger du noe i forkant? Usikker på hva jeg skal gjøre. Har dette som min nest største post etter PCIB.

1 Like

Jeg velger å sitte til etter Q3 resultatene så får vi ta en vurdering da. Har trua på 90 tallet før jeg tar gevinst.

1 Like

SAN salget vil for alvor ta av fra Q1 2021, hvorfor i alle dager skal en ta gevinst nå? Det er nå en skal øke eksponeringen!

1 Like

Blir nok sittende. Jeg holder fokus på det fundamentale og aksepterer at kursen vil hoppe og sprette litt. Men den skal nok videre opp utover i 2021.

1 Like

Ja jeg tenker også å holde på aksjene fremover. 2021 blir spennende! Og som du sier, tåle at kursen svinger litt. Jeg forsøkte å sikre gevinst en gang i håp om å komme inn på lavere nivå. Det skal jeg nok ikke prøve igjen med det første😅

Nei, akkurat kan nok straffe seg i en såpass potent aksje som AZT. Rett nok har AZT vist en eventyrlig reise siden høsten 2019 og frem til i dag. Men jeg tror at det er betydelig mer å gå på. SAN salget kommer trolig til å øke betydelig når økt produksjonskapasitet er på plass rundt årsskiftet. I tillegg vet vi at det pågår samtaler/forhandlinger mellom ReiThera og EU vedrørende kjøp av doser vaksine. Men også flere andre kunder som i 2020 har handlet relativt små volum, kan komme til å bevege seg over i en kommersialiseringsfase og følgelig begynne å forbruke helt andre volum av enzymer. Vi vet også at AZT astadig driver med utvikling av nye enzymer, samt at selskapet stadig får flere kunder.

AZT har potensiale til å bli en gedigen utbyttemaskin på litt sikt. Inntil videre vil de trolig bruke et stadig økende overskudd til å investere i selskaper som kan bidra til egen vekst.

Vi går utvilsomt noe spennende kvartaler i møte. Jeg tror deter klokt å bite seg fast i denne enda en god stund.

3 Likes

Jeg forstår de som føler på ett snev av høydeskrekk, den stigningen vi har sett er ikke dagligdags :blush:. Men da må man ta med at de endrer produksjonslinjen, for økt produksjon på alle områder. Markedet er sterkt voksende, og behovet for azt sine produkter sterkt økende. Så når jeg ser inn i glasskula, så ser jeg at inntektene vil fortsette og øke fremover. Og jeg tror mer enn det som er guidet. Så ser ingen grunn til og selge, man vil jo ha med seg økningen i salget av SAN som er guidet å komme iløpet av første halvdel av 2021 :wink:

ArcticZymes has entered into an agreement with Simcere Diagnostics to supply its HL-SAN product for Simcere’s metagenomics sequencing tests

14 Likes

Nice

Very nice.
Simcere vil hjelpe sin venn AZT til å penetrere markedet i Kina ytterligere også!

3 Likes

Ingen grunn til å få høydeskrekk i AZT. Etter dagens meget hyggelige børsmelding må jeg bare innse at mine kursmål; kr80,- ved Q3 presentasjonen og kr 100,- innen Jul, nok blir feil. Her kommer det til å bli rift om aksjene utover høsten.

Føler meg rimelig sikker på at julen kommer tidlig til AZT aksjonærene dette året!

4 Likes

Hehe, er jo som å trekke “motta 1000 kroner fra onkel i Amerika” hver gang man trekker kort på sjansen…:grin::grin:

2 Likes