Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

8 Likes

PHO har jo en strak kurs til å passere 100, men nå tror jeg AZT tar dem på målstreken :slight_smile:

3 Likes

Ja, ser jo at enkelte på FA forum mener at dagens melding kan resultere i en kraftig hopp i aksjekursen i morgen. For min egen del håper jeg at oppgangen blir noenlunde kontrollert. Et kjempebyks oppover vil normalt resultere i et gap som deretter skal tettes.
Men samtidig er det vanskelig å dempe entusiasmen når ledelsen i AZT kommer med denne typen informasjon. For har har AZT fått en fantastisk gylden mulighet i et gigantmarked. Slikt vet investorene å sette pris på. Og en kombinasjon av at selgerne fordufter, samtidig som kjøperne strømmer til, resulterer gjerne i kursoppgang.

4 Likes

AZT er tydeligvis en aksje som ikke blir diskutert mye på TI. Men i dag kan denne glemte perlen komme til å skinne litt ekstra. I går kom melding om at AZT slår inn døren til det gigantiske markedet i Kina. Hvor stort dette kan bli på litt sikt, er det ingen som i dag kan si. Men at avtalen betyr et betydelig gjennombrudd for AZT, det bør det ikke være tvil om. Denne avtalen vil bety mye for salget av SAN, noe vi vil få se i kvartalspresentasjonene utover i 2021. Men jeg tror nok en del investorer vil ta plass allerede i dag. Utfordringen er å finne selgere, spesielt til store volum. For jeg antar at potensielle selgere også har fått med seg gladnyheten i går.

Vel, vel lykke til!

7 Likes

Aksjen har gått meget bra. Har selv tradet den på vei opp flere ganger. Er avventende nett nå.
Lurer på om denne avtalen vil generere en “likviditetsevent”. Der volum kan bli stort nok til at større aktører kan sikre gevinst.

Men på den andre siden ligger den fint i den oppadgående trenden. Hadde litt supply som kom inn på vei inn til forrige topp. Men markant fall i volum før den steg inn i ny ATH.

Litt spekulativt, men kanskje den bryter den flotte utviklingen den har hatt og går over i en ny brattere kurve? :slight_smile:

2 Likes

Noe du egentlig ikke vil se. Da det er et typisk kjennetegn på en klimatisk hendelse. Og dukker typisk opp i siste fase av et run opp. Alle som var for seint inn gir opp og hiver seg inn. Da de har ventet på en større pullback som aldri kom. Typisk fomo. Akselerasjon til oppsiden. Markant volumspike. Med påfølgende større korreksjon.

1 Like

Ved utviklingen i selskapet her, innpass i Kina og alt annet som skjer, så blir mcap idag latterlig lav.
Kan vel leke leiken med tall, å si 6-7-8, men det er vertfall ingen grunn til at ikkje selskapet her kan blåse over 5 milliarder i mcap.

Eg håpet lenge at salget av woulgan kunne bli en realitet, men nå etterhvert blir jo dette uansett kun ett tall bak komma, så nesten samma hva som der skjer

3 Likes

Gappet veldig opp på china news, fikk pullback tilbake til forrige top på open i dag

1 Like

Forventninger til Q3

3 Likes

Fylte lagrene er en ting, men jeg har mine store tvil om at de lagrene tenkte tanken fullt ut om hvor mye testing det ville bli på høsten og utover vinteren.
Tenker det er løpende ordre for ikke å si galopperende.

En uke igjen i morres. 4 handelsdager igjen før resultatet fremlegges :slight_smile:

Ved så forsiktige forventninger tror jeg man ikke blir skuffet. Det er nesten slik at jeg vil kalle det for worst case scenario. Det er selvfølgelig utrolig vanskelig å spå i et selskap som har så mye gående for seg og som er i sterk vekst, men jeg tror absolutt ikke vi havner på en ebit for kvartalet under NOK 21 mill.

Det er lett å tenke seg at kursen vil øke mer imorgen ved at flere tar lodd i gode Q3 tall. Så da er det bare et spørsmål hvor mye den vil øke før tallene er lagt fram.

1 Like

Ja, si det. Selv trodde jeg vil skulle være ved kurs ca kr 80,- ved Q3 presentasjonen. Meddele fire børsdager igjen til Q3 og med en Kina-avtale i lommen, så blir jeg ikke overrasket om vi innen Q3 presentasjonen ser AZT godt innpå 90-tallet. Og blir Q3 overraskende sterkt samt at ledelsen ser med optimisme frem mot 2021, så tror jeg vi server 100,- i god tid før Jul.

ArcticZymes Technologies ASA: Invitation to presentation of Q3 2020 results

@FiloD : Jeg så at virus X nettsiden, referert til Horizon 2020 prosjektet blir dratt opp som et mulig “wild-card” til Q3 på FA-forumet. Er der inne av og til for å se om det er noen som bidrar med god info. Som regel er det ikke det, men av og til er det noen gode skribenter. Dette ser ganske interessant ut, men (for meg) lite håndgripelig. Har du noen tanker om dette prosjektet og om det kan materialisere seg på noen måte?

Hej @Kriber

Jeg tænker to ting omkring Horisonten 2020. Det er et meget stort projekt og hvis de vil ha best mulige test også for å undgår falske positive, så vælger de AZT sine enzymer.

Den anden ting er at de vil har raske tester og her et AZT også godt positionereret for å anvende LAMP teknologien som er den rakskeste p.t.

Konkret ved jeg ikke hvor langt de er, men jeg er ikke i tvivl om at AZT vil få en god andel av både test og vaccine markedet i forbindelse med Covid 19.

Jeg er dog usikker på hvordan Q3 vil udarte seg (Hvor godt det vil blive), men jeg er meget sikker på at 2021 kun vil styrke selskabets position på alle fronter. Og især HL-SAN vil vise særdeles gode salgs tall.
Min horisont er typisk 2-5 år og jeg er helt overbevist at en flere dobling af kursen stadig er ingen for rækkevidde for AZT i denne periode.

8 Likes

FiloD
Støtter deg fullt ut i den betraktningen.

1 Like

Forunderlig hvor stille det er rundt AZT om dagen. Fatter ikke at flere ser potensialet i denne. Men torsdag vil dere få hjelp til å skjønne hva som skjer i AZT om dagen. Ha en fortreffelig uke!

PS. Beklager det ble tirsdag istedet for torsdag som er korrekt.

1 Like

eller torsdag…

2 Likes