Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

I og o står ved siden av hverandre på tastaturet, det er kanskje da en pølsefinger som bommet litt?

En FOMO er berettiget denne uken etter min mening.

2 Likes

Joda, det var nok pølsefingre og ikke tid til å lese korrektur. Shit happens! I morgen er vi enda en dag nærmere fasit.

Så var denne dagen snart over og det er kun en børsdag igjen til Q3 presenteres. Tallene blir trolig gode, men det avgjørende for kursutviklingen er hva ledelsen vil si om avtalen inngått med kinesiske interesser, utvikling av nye enzymer i verdensklasse samt strategien for organisk vekst i årene som kommer. Her kan det komme interessante betraktninger og det blir viktig å lese hva som sies mellom linjene.

Ha en god ettermiddag!

2 Likes

Det blir spennende å se hvordan det har gått til i Q3. Greit å få litt mer kjøtt på benet som legger grunnlaget for mer prat og diskusjon her på forumet. Ganske så gjennompratet alt som har vært😊

Ikke mye FOMO her. Vi får vel heller se på tordag hvordan tallene er. Som Staylong sier,tallene vil danne kjøtt på beinet hvor vi skal videre.

Sterkt kvartal fra Thermo! 36% vekst i Q3 og 2 mrd USD i Covid19-relatert inntekter.

22/7 guidet de 15% vekst i Q3 med 1.1 mrd USD i covid19-relatert inntekter. 10/9 økte de guiding til 24% vekst i Q3 med covid19-relatert inntekter på 1.6 mrdUSD.

Syns dette øker sjansene for at AZT overrasker på oppsiden inntektsmessig.

10 Likes

Blir FOMO i morgen - tro meg - og starten på en dekning fra mediahus fra neste uke

ArcticZymes Technologies Q3 2020 Presentation

ArcticZymes Technologies Q3 2020 Results

4 Likes

Måtte covid-19 ingen ta😲

Gross profit +65%…

Fra rapporten:

1: " Furthermore, a top tier pharmaceutical company

conducted an extensive three-day GMP audit of

ArcticZymes operations relating to its SAN

enzyme portfolio. The audit was successful and a

requisition before moving forward with potential

supply to several of its global sites."

2: " Lastly,

numerous customers have launched coronavirus

tests containing our enzymes. A good

example of the latter is that our enzyme

technology has been locked down by a new

commercial customer into their LAMP based

coronavirus test. The customer is currently

underway with clinical trials prior to going to

market with an FDA approved test.

Spennende!

4 Likes

Siiinging in the rain :partying_face: :face_with_hand_over_mouth: :face_with_hand_over_mouth: :face_with_hand_over_mouth:

Da spørs det om man er for sen til festen eller om man rekker toget.

1 Like

Nå var riktignok forventinger skrudd i taket i forkant, men dette var vel litt under forventet?

Selv om det er flott med både høye marginer og reduserte kostnader, er det litt under forhåpningene og forventningene at omsetningen synker fra 44,3 millioner i Q2 til 30,8 millioner i Q3

Hadde kanskje sett den litt an dersom du ikke er inne fra før, knallsterke resultater men % andel produkter faller litt tilbake fra Q2 som forventet, og ligger nå jevnt med Q1. Samtidig så styrkes jo de grunnleggende ordrene som er utenom covid-19 så jeg er mere enn positiv, men gått inn på dagens kurs, kanskje en bit for og se den an,

1 Like

jeg tolker grafene i presentasjonen, slik at suply til covid har gått kraftig ned i Q3, forventet tenker jeg, det er nå i Q4 det hele skal stabiliseres

Kjenner jeg investorene rett så blir jeg overrasket om denne Q3 rapporten bidra til at muffene flyr i taket. Tallene som kom inn var nok en del svakere enn det flere hadde forventet. Så dersom det ikke kommer noe mer oppløftende ord på presentasjonen, så er jeg tilbøyelig til å tro at aksjekursen vil få seg en dipp ved åpningen.

Men ser man på det selskapet sier om fremtiden så er det hovedsakelig positivt, dog vil Covid-19 påvirke kvartalsresultatene i overskuelig fremtid. Men det tas grep for å møte økende etterspørsel og utvikling og produksjon av nmye produkter.

Blir spennende å høre hva som kommer frem på presentasjonen. Lykke til!

1 Like

Tror nok en del fikk seg en liten vekker på at det ikke er så vanlig at ting vokser heeelt inn i himmelen uten videre heller.

Herligt å få enda et godt kvartal fra AZT, etter den kaldusj vi fikk på Pcib i går. Og fremtids utsigterne er særdeles gode.
Især denne er interssant:

“First customer integrates our
technology into their Covid-19
LAMP based diagnostic test”

2 Likes