Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Det ser i hvertfall ut som ULTI og AZT kursene har fått en tiltrekningskraft på hverandre den siste tiden.
Samme maskin som styrer kursen kanskje?

Kjøper å kjøper å kjøper, dette fallet trudde jeg ikke sku komme :joy:

:crossed_fingers:t3: :grin: :crossed_fingers:t3:

Jeg tror forventningene til Q4-2020 ligger noe i overkant av det man nå får presentert. Men spesielt forventningene til Q1-2021 vil trolig ligge alt for høye da mye salgsinntekt vil faller bort i Q1.

Basere du det på salget av datter selskapet alene ? Mtp Q1 2021.

Tatt i betraktning at det skal oppskalereres til de grader i AZT ellers å 2 nye stor markeder står for døren tenker jeg kort, vil det være nok til break Even ? Hva som er guidingen for hele 2021 håper jeg er mer avgjørende sånn sett.

Hvorfor vil salgsinntekt bortfalle i første kvartal? Vennligst forklar for å gjøre meg klokere
Mvh
boella

Inntektene fra de solgte datterselskapene bortfaller i Q1 2021 noe jeg tror vil komme som en overraskelse når de svake tallene blir presentert ut på våren.

Vil ikke da en del kost også forsvinne? Det er vel det logiske.

Hvorfor disse salgene av datterselskapene hvis det kun skulle slå negativt ut for selskapet?

Beklager at jeg ikke er mer oppdatert på hva som er gjort tidligere.

Har lagt merke til det samme. Jeg sitter i både AZT og Ulti, og det er pussig hvordan de to holder følge nærmest fra dag til dag.

Eneste teori er at de to selskapene må ha forbausende tiltrekning på de samme investorene- som meg selv, blant andre :+1:

Synes å ha sett det samme også mellom Targo og PCI, de har en tendens til å følges ad.

ArcticZymes Technologies Q4 2020 Presentation

1 Like

ArcticZymes Technologies Q4 2020 Results

2 Likes

Dette var vel litt over midt på treet? :thinking:

De fleste hadde vel håpet på salg i AZ over Q3 og regnet med under Q2. Og der havnet en også, selv hadde jeg håpet enda litt høyere men trodde ReiThera hadde produsert for fult i Desember, siste meldinger derfra tyder ikke på det.

Legger merke til at BBG har ebit på ca 3,5 mill og dermed dekker hele potten med konsernutgifter.

1 Like

Akkurat som forventet :partying_face::partying_face::partying_face:

1 Like

EBIT 5,5 mill var vel minst 15 lavere enn hva enkelte her håpet på?

Hvor finner du EBIT på 5,5 ser ikke det utfra meldingen ?

I rapporten.

1 Like

Ser du side 11 så ser du at den er egentlig 11 mill om en tar med avviklende virksomhet.

Synes outlook er spennende, har ambisjoner om å kjøpe noe:

ArcticZymes Technologies enters 2021 as a pure
enzyme company. The Company’s outlook for
2021 will continue to be towards topline sales
growth and increasing profitability. Furthermore,
2021 will be a year for investing to leverage the
greater growth potential in the business.

Investments in new and expanded facilities as
well as talented personnel will be core to the
company´s organic growth strategy. New product
launches during the year will bring the Company
closer to achieving the ambition in becoming
Europe’s leading one-stop-shop enzyme supplier
over the next 2-3 years. M&A activities will also
be important to achieving this ambition

Ebit 5.5 mill for kvartalet høres veldig lite ut for et selskap som prises til over 3 milliarder. Blir ikke aktuelt å kjøpe aksjer her før kursen er bare en brøkdel av det den nå er.

Assuming all goes to plan,
it is anticipated that ArcticZymes will have it first
large-scale SAN HQ production batch
commercially available during the 1st half of 2021.

Denne var veldig spennende fra rapporten. Det er vel x100 oppskalering av SAN. Veksten i SAN kan være enorm dei neste kvartala viss dette går som planlagd.

1 Like