Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Aldri feil å ta gevinst :slight_smile:

Ikke helt enig med deg i den floskelen. Selv raket jeg inn gevinsten i Algeta da kursen var kr 71,-. Selskapet ble siden solgt til en pris på Kr 362,- pr aksje. Siden den gang har jeg aldri likt den floskelen du np kom med. Men selvfølgelig er det en form for trøst for dem som er uheldige med timingen.
Mitt råd er at når du har solgt en aksje, så glem den og gå videre.

Haven riktig god dag!

2 Likes

Det er som menningen :man_facepalming::joy: adios aksjer Hellu fond å mer jobbing privat i 2021 :ok_hand::muscle:

Me har vel alle våre Algeta moments. Eg solgte med ut av Pan Fish berre timar før Fredriksen kom på banen og kursen eksploderte. Sånt vil jo alltid kunne skje. Her hadde jo Marc satt seg ein kursmål og velger å selge, og det må ein jo berre respektere. Eg blir sittande med mine Azt ei stund til.

1 Like

Du er ikke alene om det. Jeg tror AZT har spennende tider forsn seg. Spørsmålet er hvor lenge de får forbli et selvstendig selskap. Ikke bare oss som ser verdien i enzymer i verdensklasse.

Arcticzymes på denne listen

Jeg er langt fra noe TA-spesialist, men kan det se ut som om det har dannet seg en omvendt hode-skulder-formasjon?

Dette er virkelig ikke mitt bord :joy:

Skal nok vider til en et beins omvendt kne og tå :joy:

ArcticZymes Technologies ASA: Invitation to presentation of Q4 2020 results

hva tenker folket om prising på dagens nivå ifb presentasjon av resultater? Slik jeg har forstått det er det litt blandet av forventninger. Men tenker at de positive forventningene kan ikke være priset inn etter idag.

Hva ser dere på usikkerhetsmomentene for kvartallsrapport?

  • Lavere salg en antatt?
  • Ingen økt produksjon av enzymer?
  • Nedgang i produksjon av flere typer enzymer?

Slik jeg ser det, så ligger usikkerheten i hvor stort salg de presenterer. Ved Q3 ble det sagt at det var begrensninger i salget som følge av at mange laboratorie ansatte hadde hjemmekontor. Og at andre produsenter av komponenter til feks test kit, ikke klarte og levere. Noe som begrenset salget også for AZT. At man ikke skal være istand til å produsere etter behov ser jeg på som lite sannsynlig, all den tid de ikke har meldt om problemer i forbindelse med den planlagte oppskaleringen som vi nok kan gå ut ifra pågår i disse dager. At behovet for ensymer fra AZT er større en noen gang, anser jeg som nokså sikkert. Men det ligger en usikkerhet i om det som virkelig har gitt selskapet vind i seilene, Covid-19. Også kan være en begrensende faktor i det korte bildet.

2 Likes

Siden Q3 har det vel rullet flere ulike test former, ikke minst en høyere test rate en tidligere og ikke minst mer dyperegående/sekvens tester for ulike mutasjoner, kan ikke tenke meg at behovet for enzymer har minsket fra Q3 til nå, likedan høre vi lite om kapasitets problemer i forhold til dette. Tror derfor alle ulike leverandøre nå har tunet seg godt inn å supplere hverandre godt

Er mere spent på driftskostnader i Q4 mtp den økte produksjonen, flere ansatte osv. håper og ønsker virkelig at income og utgift balansere…

Klarte ikke holde meg unna lenge, ble ny inngang idag til spot pris som jeg ser det

1 Like

Ha ha velkommen tilbake :+1:, satser på at det var ett godt valg :crossed_fingers: :wink:

1 Like

En liten reprise før Q4

Hva tenker der før Q4? Anbefaler dere å være inne?

Hva blir det viktigste punktet i Q4 presentasjonen

Det er vel det spørsmålet alle stiller seg, men ingen andre enn insiderne vet svaret på. Tror dette kommer litt ann på hvilken tidshorisont man har. Behovet for ensymer fra AZT er mest sannsynlig mer etterspurt enn noen gang, og dette er en situasjon jeg tror vil vare. Har selv solgt litt før Q4, men det er utelukkende gambling fra min side. Alt jeg har solgt for skal tilbake i AZT, uansett om kursen går opp eller ned etter Q4. Det viktigste for Q4, vil i tillegg til resultat selvfølgelig være guiding for 2021 og videre.

1 Like

Det kom en oppdatering i går på fremgangen av Grad-Cov2 (ReiThera mfl.) https://www.meteo.it/notizie/vaccino-italiano-spallanzani-reithera-6900fe3c (italiensk, men google translate funker). De venter på finansiering for å starte fase 2, men håper å starte fasen i løpet av Q1.

1 Like

Finansiering er i boks

Vaccines, green light for the Invitalia-Reithera Development Contract

81 million planned investments. Arcuri: ′′ Hopefully we can administer the first Italian anti-Covid vaccine as soon as possible ′′

Rome, January 26, 2021

The Invitalia Board approved the Development Contract presented by Reithera that finances an industrial and research investment of euro 81 million.

Much of the investment, 69,3 million, will go to R & D activities for validation and production of the anti-covid vaccine.

The remaining quota (11,7 million) will be used to expand the Castel Romano plant (RM), where the antidote will be produced.

The benefits granted under State aid rules amount to around EUR 49 million: 41,2 million lost and 7,8 million facilitated funding.

Furthermore, in accordance with the forecasts of Article 34 of the decree-law of 14 August 2020, Invitalia will acquire a 30 % shareholding of the company’s capital, following an increase in Reithera’s capital.

Reithera has already concluded, also thanks to funding from the Lazio Region and in collaboration with the Spallanzani Institute, Phase I of testing, which demonstrated the safety and immunogenicity of the vaccine.

Now, also thanks to this additional investment, we move on to the next stage, relating to safety and efficacy tests. The goal is to get the necessary authorizations from both European and Italian supervisory authorities quickly to administer the vaccine.

The planned production capacity is 100 million doses per year. In addition, 40 new recruits are expected.

′′ It’s an important agreement to reduce our country’s dependence in a very delicate area for the protection of the health of our citizens explains Domenico Arcuri, extraordinary Commissioner for the Covid Emergency and CEO of Invitalia. ′′ Italian vaccine production will add to those made abroad - Arcuri adds - strengthening the capability of national response to the pandemic and thus speeding up the exit of the crisis ".

′′ We’re proud to have concluded the agreement with Invitalia - Antonella Folgori and Stefano Colloca, Partners of Reithera - whose intervention will speed up the development of the Italian vaccine, which ReiThera has been working on with professionalism and dedication since the beginning of the pandemic ".

6 Likes

Ikke tvil om at det er enkelte som reduserer risk mtp rapport denne uken. Personlig spent på å se hva de har klart å tyne ut av coronaen. Man burde jo ha levd i coronaperioden såpass lenge nå at det ikke skal ha noen effekt tenker jeg på produksjon osv. Implementert rutiner etc.

Men vi fårse.