Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Dette har blitt kommunisert ved flere anledninger, senest ved fremleggelse av Q3. Vi vet imidlertid ikke om de er flere corona vaksinekandidater blant kundene. Det er vel imidlertid ikke utenkelig, i og med at han i samme åndedrag sier at det er en som er offentlig, og at dette er Reithera.

Mener å huske fra Q3 at Holter bekreftet at der var flere som utviklet covid vaksine, men han ville ikke si hvor langt de var komt i utviklingen på grunn av at det kunne avsløre kunden.

Blir artig å se hva som skjer med AZT når de nå har begynt å penetrere det kinesiske og indiske markedet.

Volumet kommer nok ikke før etter minst 1 år.

Ikke uenig i det. Men vi går uten tvil et meget spennende år i møte. Og personlig lar jeg meg ikke frustrer over kursutviklingen men velger å holde fokus på det fundamentale. Og da ser jeg et selskap med solid ledelse, produkter i verdensklasse, et fantastisk potensiale i et særdeles spennende marked. Så får andre ta seg av trading.

2 Likes

Er det noen som vet hvor vidt vaccibody bruker enzymer i sin covid-19 vaksine kandidat?
De kan meget mulig være en kunde for alt jeg vet.

LaBull ute med ny 1/2 års oppdatering.

Konservativt kursmål 200 !! :grinning:

«ArcticZymes har renodlat bolaget mot enzymerna efter försäljningen av affärsområdet Betaglucaner till Lallemand i december. AZT växte över 100% 2020 på mina prognoser med underliggande tillväxt på 50-60% rensat för försäljning relaterat till Covid. Den stora drivaren för bolagets tillväxt är bolagets SAN-enzym som används i framstängning av genterapi och olika vaccin. Jag är övertygad om att genterapier kommer växa kraftigt i många år framöver vilket ger AZT förutsättningar att växa minst 25% organiskt kommande 5 år, säg 20% därefter. Ovanpå detta vill man bredda produktportföljen via egen forskning och via bolagsförvärv, vilket kommer ge ytterligare tillväxt. Räknar man med snitt 30% tillväxt till 2030 kommer AZT då omsätta cirka 1,4 miljarder kronor. Med en förväntad EBIT-marginal på 60% (samma som 2020) blir vinsten då 820 miljoner kronor. Med Purusmetoden skulle motiverat värde för AZT då bli 12,4 miljarder kronor idag. Även med 25% fler aktier justerat för förvärv blir värdet per aktie 200 kronor idag.«

La stå

5 Likes

Anbefaler å lese hele innlegget hans. «Purusmetoden» er en joke på bekostning av hypede analyser av meglerhus. Han sier ikke her at selskapet skal være verdt 12 mrd, han mobber analytikere som regner seg frem til drøy nåverdi basert på potensielt (høyst usikkert) salg langt inn i fremtiden:

«Så avslutningsvis tänkte jag bara låna ett par rosafärgade glasögon från ESG-analytikerna och göra några snabba överslagsberäkningar för mina fem stora portföljinnehav. Och därefter räkna fram vad aktierna är värda idag med Purusmetoden.»

1 Like

Tja, tror ikke det bare er spøk. :wink:

Det han tar ut av modellen er at i analysen anser en det som en fair valu å regne mcap på 15xtenkt resultat om 10 år.

Slik jeg leser det er han «kritisk» til hva som skal til for at Purus når tenkt resultat om 10 år.
Men når det kommer til AZT sitt tenkte resultat om 10 år så er han jo høyst konservativ og forsiktig i estimater. ( 25% organisk vekst neste 5 år og deretter 20% påfølgende 5 år)
Regner også inn at en kan gi bort 25% av selskapet ved salg.

AZT - Minervini VCP. Mega kjøpssignal i dag.

4 Likes

Kan du utdype?

Om vi får bekreftet brudd opp fra 75 og noe solid volum, så angir chartet mitt oppside hele veien forbi ath og gjerne opp mot 98 eller så

6 Likes

Vel, det er vel neppe noen som ville hatt imot at en slik TA slo til, sku ein tru.

Det betyr vel at kursen er ferdig med sideveis konsolidering og er klar til å fortsette den stigende trenden. :grinning:

1 Like

Fantastisk utvikling dette her. Jeg gikk dessverre motsatt vei og risket helt ned og er ute av AZT. Gratulerer og lykke til videre med utviklingen :slight_smile:

2 Likes

Det er jo nå en skal kjøpe

Ja, det kan vise seg å bli en stygg reprise av det mange opplevde i 2020 - bli bear / reservert på helt feil tidspunkt. Men er litt børstrøtt generelt og litt strukket mtp mulighet til å ha fokus så velger å følge planen jeg hadde (ikke bare for AZT) så får tiden vise om dette var årets første bommert eller lure valg :slight_smile:

1 Like

Noen som husker hva kursen var dagen før Q32020 ble lagt ut?

Voldsom smell etter sist Q rapport? Hva skal man gjøre mon tro.

Jeg har en liten på post på rundt 700 aksjer igjen, disse flyr ut nå, mest pga tiden jeg nå mister til og følge opp fremover, så planen blir fond i 2021 :slight_smile: Vert en rå reise helt fra 53 til nå, tok litt gevinst for å gjøre andre investeringer på 69 men målet var 80 det er nådd :partying_face::partying_face::partying_face:

1 Like