Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

PeterLorimer
Sorry, det har gått meg hus forbi. Det forandrer jo settingen en smule. Men jeg tror at vi bare må sette oss på tribunen og se hva som skjer. Time will tell.

Hørte gjennom Q3 igjen nå, og han sier i Outlook delen at de levere ensymer til flere covid -19 vaksine produsenter slik jeg forstår det. Han ønsker derimot ikke og si hvor mye av salget dette utgjør. Da dette kan avsløre kunder. Kanskje får vi mer kjøtt på beinet under Q4, har noen av disse kommet ett stykke på veien når det gjelder testing. Så bør det bidra betydelig på salget vil jeg tro

Kjenner jeg blir litt høyde redd nå, går litt feil denne kursen nå :face_with_hand_over_mouth: hva tenker dere er vi nede og laster krutt eller skal den stabilisere seg mellom 69 å 73

Tror ikke det er noen grunn til og være høyde redd hvis du er long. Tror at kursen vil være betydelig høyere ved juletider i år. Men det er jo så enkelt som at leveres ett svakt Q4 så går kursen ned, ett sterkt Q4 og god guiding og kursen går opp. Få vet hvor haren hopper på kort sikt… :slight_smile:

2 Likes

Veldig sant, iblant godt å høre den påminnelsen selvom jeg har et standpunkt hvert fall frem til Q2 2021

Jethro sier de har flere covid-19 vaksineprodusenter som kunder. Hvis/når noen av disse kommer i mål og begynner å produsere, så tror jeg dette kan bli virkelig stort . Og vi må ikke glemme India og Kina. For og være ærlig, så tror jeg påtross av den fantastiske kursutviklingen vi har sett i 2020. Så har vi bare sett starten på noe som kan bli virkelig stort! Men tror man på ett fall etter Q4, så kan man jo selge litt og kjøpe tilbake til lavere kurs. Lov og gamble litt på veien mot nye høyder :slight_smile:

1 Like

Må fylle på å få ned GAV til dagens nivå i såfall :joy: timet inngang etter siste gevinst sikring « kjeeeempe bra» :face_with_hand_over_mouth::man_facepalming::man_facepalming:

Har det kommet fram kva selskap Jethro snakka om når han sa at dei hadde hatt ein gjennomgang frå eit “top tier pharmaceutical company” ?

Det er jo ein del vaksineprodusentar på topp 10 så me kan jo kanskje drøyme litt?

Er det nokon som har eit best guess her?

Ser at JosefK på FA forumet spekulerer i at dette kan være Regeneron. Han virker å ha over snittet peiling på hva han snakker om. Så godt mulig han er inne på noe…

Ta den første som er weekly.

Tydelig klimatisk oppgang til toppen. Etterfulgt av høyt volum til nedsiden med høy spread. Men volum avtar fort etter bunnen.

Vi har 2 tydelige push mot oppsiden men begger har feilet til nå.
Ser vi på de 2 ukene med røde piler er den siste bevegelsen på høyere volum, men et svakere resultat. Den klarer ikke å matche tidligere topp, den avslutter også ørlite lavere på pris.

Reaksjonen til nedsiden nå på weekly må vise en mer bullish oppførsel en forrige reaksjon.

Potensielt har man en apex-formasjon på gang.

Ser man på daily ser man at første rally etter dippen beveget seg mer, men over lengre tid. Var også relativt lite volum. Man fikk gap-close, men maktet ikke å matche toppen på 87, noe som indikerer videre svakhet på kort sikt. Reaksjonen er langsom og på lite volum, som er positivt. Men vi får inn
noen volumspikes før knekken ned.
Nytt rally med tegn til økene volum, men prisen makter ikke å nå den hvite streken før den snur. Kortsiktig svakhet å forvente.

Er nå på reaksjonen, som jeg nevnte på weekly bør denne vise en mer bullish karakter en forrige reaksjon. Ser ut til å teste toppen av tradingrangen mellom disse to toppen. Også verdt å legge merke til at dette er samme nivå som høyeste nivå før man tok siste klimatiske tur mot toppen til 87 (Ikke med på daily, men kan sees på weekly).

3 Likes

Jeg ville tro vi så bunnen i går. Blir interessant å se utvikling. Går fort til q update da. Den vil jo vise tydelig vei fremover.

1 Like

Jeg har stor tro på et veldig godt Q4.

  1. BBG er solgt, og det uten at det skal ligge igjen penger i selskapet. jeg tror derfor at en har «tømt» lager og derfor har godt salg i Q4. I Q3 var ebit bidraget fra BBG på ca 2 mill, jeg tenker det kan godt være 4 mill i Q4. Det vil alltid være litt usikkerhet rundt eierskifte så regner med noen kunder har kjøpt litt ekstra.
  2. Covid 19 pandemien har herjet verden og testkapasiteten rundt om på hele kloden har gått kraftig opp. Q2 hadde ikke bare stort salg av COD, men produksjonskapasiteten ble også økt. Q3 var preget av sommerferie, liten pause i pandemien og lager ifra Q2. Jeg tror COD salget i Q4 vil overgå Q2.
  3. SAN kapasiteten har blitt kraftig skalert opp og jeg tror vi vil se bra vekst i salg også her. Forventer kjempe økning gjennom hele 2021, men ser ingen grunn til at Q4 skulle være dårligere enn Q2 og Q3 snarere vil jeg tro det er stor sjangs for dobling av salget i Q4.
  4. Det er gitt støtte i både oppskalering av SAN og utvikling av nye produkter, alle monner drar og jeg tror mye at støtten er brukt i Q4, altså vil kostnadene være dekket.

Det virker på meg som konsensus i markedet er at Q4 vil komme inn med tall omtrent med Q3. Jeg på min side ser det som sannsynlig at tallene blir bedre enn Q2.

Trolig flere innen covid-19 relaterte produkter som også har fått «støtte» og har budsjett som «må» brukes opp i 2020.

Synest også ledelsen i AZT viser stor selvsikkerhet ved presentasjoner og jeg leser det som at butikken går godt, salget av hele BBG mener jeg også indikerer gode tider i AZ.

Men dette er nå altså mine tanker om Q4 :grinning:

2 Likes

Valgte selv å ta ned eksponering i dag (med ca. 50%) - i tråd med planen jeg la før jul (generell reduksjon ila første 2 ukene etter nyttår). Er i tvil ifht nivået vi ligger på nå samt komboen med makro. Ruglete tid fremfor oss - tror jeg. Chartet i AZT er litt blandet - og det er vel generelt det jeg reagerer på idag - prisen jeg får idag er bedre enn jeg får de neste dagene - tror jeg.

Sitter videre med en god pott så vil følge med fremover.

Delt av AZT på LinkedIn i dag. Spennande lesing.

1 Like

en dag i null eller pluss idag så har vi vel en bekreftet rejection av støttebrudd? (for dere som ser på det)

Close over 70 i dag, så ser chartet riktig så pent ut

1 Like

Det konsolideres i bransjen, noen som vil sikre seg SAN etterhvert ??

Kan dette være kunden som kjøpte for over 3 mill i Q3 ?

2 Likes
3 Likes

Ein interessant tråd fra HO av alle stadar…