Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Dagen er ikke helt den samme uten VG! Takk for svar og tilbake til AZT!:slight_smile:

12 prosjekter i fase 1 med 1,2 M i årlige inntekter blir til 2 kommersielle suksesser med 20M i årlige innteker for AZT i Arcticzymes the game.

Progression fra fase 1 til 2 krever 4, 5 eller 6 på terningen
Progression fra fase 2 til 3 krever 5 eller 6 på terningen
Progression fra fase 3 til kommersialisering krever4, 5 eller 6 på terningen

Fase 1 innteker settes til 100K
Fase 2 inntekter settes til 1M
Fase 3 inntekter settes til 3M
Kommersialiseringsinntekter settes til 10M

Arcticzymes har idag et tre-siffret antall aktive prosjekter i SAN-benet.

17 Likes

Leser man siste rapport så står det at de har mer enn 100 SAN kunder. Jeg syns det er rimelig å anta at mange av kundene har to-tre ulike prosjekt gående,samt at noen få av de store har mange prosjekt gående. At det kan være snakk om en god del mer enn 100 prosjekt regner jeg som sannsynlig.
Ser at du skriver tre sifret,så du har jo rett:-)

Hvad konkludere du selv udefra din overskuelige opstilling?

Konklusjonen er at forretningsmodellen er gull.
De prosjektene som går til kommersialisering eller avanserer i fasene veier mer enn opp for de som feiler og faller fra, og dette skaper en grunnleggende opptrend i inntekter innom forretningsområdet.
AZT økte inntektene fra disse ‘‘tolv prosjektene’’ med over 1600%.

Sjansen for å progrediere mellom faser er ikke plukket vilkårlig, men hentet fra en reviewartikkel fra 2019 som har gått igjennom 2000 prosjekter og funnet sannsynligheten for suksess i ulike faser aggregert.
Inntektene i de ulike fasene/kommersialisert er basert på ledelsens uttalelser, men kan sikkert være både høyere og lavere basert på prosjektet.

Jeg mener at denne inntektsmodellen er det viktigste å forstå for caset i AZT.

17 Likes

Mon tro hvem som har veldig lyst til å selge på bid i dag :thinking:

Edit:

Fikk litt flere aksjer på 61-tallet.

1 Like

Disse tallene kom inn nå 15:30…

Edit: så shorten økte med ca. 43k på fredag

Ja pokker, du har rett! Jeg som er blind :+1:

Edit:

Påfallende at de forsøker å knekke kursen i dag også - er noe svineri.

De har ingen imponerende track-record i Norge:

https://shortnordic.com/history_player.php?player=VOLEON%20CAPITAL%20MANAGEMENT%20LP&land=norway

Shorten i Borr var en vond investering. Heldigvis så kjenner ikke en robot på følelser. Muahahaha

Jeg tror ikke denne oversikten har tatt x5 spleisen i juni 2019 med i beregningen. Justerer du for dette har de faktisk tjent penger på Borr shorten.Spleis

De er short i REC også. Det kan umulig gå særlig bra

1 Like

Meget interresant:

En av utfordringene for genterapi i fremtiden er å produsere nok AAV.

SAN blir brukt i produksjon av AAV og har i tillegg fortrinn med salttoleranse kontra konkurerende produkt. :grinning:

2 Likes

ezgif-6-39355120fde2

Økte enda litt i dag. Kursen har stått fint av over 300k aksjer forsøkt solgt på verst mulig vis .

3 Likes

Blir litt som i prostitusjonsbransjen, det er hora som blir problematisert, men kunden er jo minst like «skyldig»

Det jeg prøver å si er at det er ikke bare å skylde på Shortere, de som bruker depokonto og låner vekk aksjene er de egentlige bakmennene.

Til de som gjør det, tenk om det dukker opp et attraktivt oppkjøp og AZT må skrive ut emisjon. Da kan kursen plutselig ende 10-20 % lavere enn hva den skulle vært.
Jaja, de proffe er nok seg selv nermest.

ReiThera covid-19 vaksine anslås å være ferdig i september.

https://www.thelocal.it/20210127/covid-19-italian-reithera-vaccine-set-to-be-available-from-september

2 Likes

Rocket Pharmaceuticals to build AAV manufacturing facility in NJ =dis&ItemID=1959

https://investors.adverum.com/news-releases/news-release-details/adverum-biotechnologies-announces-new-gmp-gene-therapy

Det satses uten tvil stort på AAV produksjon.

Hvor mange av disse nye bruker SAN mon tro🤔

Interresant analyse " Estimating the Financial Impact of Gene Therapy" Hvordan harmonere den med dine forudsætninger ? https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.10.27.20220871v1.full

Her er talkene fra Genovis

AZT er klart sterkere både på ebit, salg, vekst og kontantbeholdning.

Genovis stiger 6% på tallene.
Er det rart SEB kjøper og kjøper i AZT ?

1 Like