Nei den står jo som aktiv, men ser at her er gjennomsnittlig inngang 63,6 så da blir 15% over 73,20.
400k aksjer så langt i dag off book.
Veleon er vel et datastyrt fond, det er vel ikke logisk at de kjøper inn short off book ?
Må nærme seg 1 mill aksjer omsatt off book siste uke.
Vanskelig å se logikken i å shorte Rec og Azt på dette tidspunktet.
Skulle gjerne vært flue på veggen da den avgjørelsen ble tatt. De hadde nok blitt noe forfjamset over å observere en lystig humrende flue.
Kongsberg Auto eller NAS - ja der finnes det et visst rasjonale for shorting, men her virker det som om man kun ser at denne har gått mye opp, så da skal den snart ned igjen!
Må være lett å få jobb i disse selskapene. Man stirrer på kurver, slikker på fingeren og stikker den i været. Hvilken vei blåser vinden i dag?
Oppgangen i Azt var jo basert på fundamentale forhold. Ikke på hodeløs trading. Det er signalisert kraftig økt etterspørsel, produksjon og salg i tida som kommer. Ergo tilsier all logikk at det ikke kommer noen umiddelbar nedtur i aksjen. Heller tvert om!
Nei, som sagt - umulig å skjønne disse folka.
Voleon sine shortposisjoner er ren algoritme / AI-basert handel. Så det er ikke snakk om at noen av kjøtt og blod “tok valget” i dette tilfellet - derimot var det et dataprogram som vurderte ørten tekniske indikatorer og trodde AZT skulle lenger ned (og tok feil).
Ok, jeg var ikke klar over det, så takk for info
Det ser ut som det blir noen sene kvelder på teknikerne hos Voleon når denne algoritmen skal justeres, for dette blir det magert utbytte av.
De forvalter vel i nærheten av 10 mrd. USD, de de lider nok ingen nød med det helt første
Kan noen være så kynisk at de betaler slike fond for å få senket kursen ?
Helt sikkert, i all den tid mange hedgefond er ****, men dette er ikke et slikt tilfelle. Dette er en “liten filleshort” og rent algoritmedrevet sådan.
Noen som har formening om hvem som skjuler seg bak denne RBC kontoen på 22. plass på Top 50 ?
Jeg mistenker den for å være kjøper av off rekord og som vi ser har det blitt omsatt over 550.000 aksjer off rekord etter siste oppdaterte Top 50, så denne kontoen kan raskt komme inn på Top 10.
Får vi inn en ny litt større eier med inngang over 70 så kan det i seg selv være et + for kursen
RBC = Royal Bank of Canada? Kan det være Lallemand som også er Kanadisk? Veldig spekulativt da men
Fulgte med på azt-aksjen på børsen i dag. Det er gjennomskuelig at det fremdeles er noen som søker å presse kursen nedover. Imidlertid er det samtidig noen som vil presse kursen oppover og dette gjøres ikke med finesse. Her kjøpes aksjer til mer enn en krone dyrere enn hva som tilbys. Ca 12:30 ble det kjøpt til en pris som var 2,40kr dyrere enn hva man kunne ha kjøpt til!! Jeg har gitt opp å prøve å forstå hva som skjer og hvorfor. Noen som har bedre forståelse?
Skal ikke påberope meg det, men jeg har nå installert MiraiEx og de har lagt opp kun til kjøp og salg til markedspris fordi de fleste kunden ønsket det!!! Hallloo, jeg vil da gjerne fiske litt og legge ut mine aksjer /coins for salg på et høyere nivå.
Men det forklarer kanskje noe? Snakket med ei dame her om dan som ble overasket over at man kunne be om å kjøpe aksjer til en lavere sum enn det lå selgere til, så det er noen som ikke helt skjønner det med å legge ut tilbud, enten på kjøp eller salg.
Når noe prøver å presse prisen ned legger de ofte en større pott til salg 1-2 nok over der handelen foregår, for å få salgssiden til å se større ut. Intensjonen er ofte å flytte eller slette denne når kursen nærmer seg.
Dette er selvsakt i mørktone av gråsonen i henhold til manipulasjon.
Er noen interessert i større poster kan de da legge inn kjøp med kurs over «skremme postene». Viss ordrene da blir trukket(ihvertfall gjentagende) våkner nok børs tilsynet fra dvalen.
Så ønsker noen å kjøpe mange aksjer kan det være billig strategi å hogge til med jevne mellomrom.
Min teori
Trader seg helt eksemplarisk avgårde innenfor den nye horisontale trading rangen, men er også over viktige glidende snitt som indikerer en fortsatt opptrend.
Vær litt varsom for nedsiden innenfor tradingrangen 60-80 om den ikke bryter over 80 på ok volum
Mens om den bryter over, så er det igjen den lange bratte oppgangen som er det dominerende trekket i chartet, med oppside helt til 100.
Bra callet! De er nok ute i løpet av neste uke!
Endte godt med bettet på 60 blank i all den tid Voleon ikke klarte å knekke den ned derfra. Påfallende hva litt årvåkne svensker kan bistå med å forsvare et godt case. Uten dem så, ja.
Meget interresant tweet fra LaBull
« Aktien är på väg in i OBEX med 1.1 miljoner aktier utlånade. Kan bli blodigt för kvantfonderna »
Det er noe mer enn hva shorteregisteret oppgir, men mulig han sitter på informasjon fra dem som låner ut ?
Hadde vært interresant å vist npr de må leveres tilbake.
Disse «OffBook» handlene kan det være terminkontrakter. Lures shortere til å øke eksponeringen av utlånere som selv kjøper seg enda mer opp ?
OBX han mener ? Er vel ikke stor nok omsetning i AZT for det ?