Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

En broke shorter er en hyggelig shorter!:heart_eyes:

Sånn jeg ser det kan man ikke stole på innholdet i tweeten. OBEX indeks finnes ikke. Offentliggjort short er på 328 416. Details - Short Sale Register

Joda men det kan godt være flere shortede aksjer, antallet må være over 0,5% for og bli synlig i short registret. Men enig, merkelig hvis det er 800k shortede aksjer og ingen av postene bikker 0,5%

Du får jo gjøre deg opp din egen mening.

Jeg regner med han mener Obex og den finnes. :grinning:

Når det gjelder short så blir det bare offentliggjorde de som sitter på posisjoner over 0,5%.

Skulle ikke forundre meg om nettverket til LaBull har kjennskap til hvilken(eventuelt flere) megler som tilbyr short. Som alle vet må short på Oslo børs ha dekning, så her er en motpart som låner ut aksjene. Ulver jakter som kjent i flokk, så blir ikke det minst overrasket om her er flere aktører som sitter short, men med under 0,5%

Det vil jeg også tro. Kan sågar være de bevisst lar kvantfondene gjøre det vondt verre for det selv.

Like så tror jeg de har god koll på hvilke aksjer som vil gå inn / ut av hovedlisten. Det er en enkel formel for å regne ut (i all hovedsak basert på likviditet).

:grinning:

OBX_20201231_0.pdf (211,9 KB)

Semi annual review, Effective Date after the market close of the third Friday of March and Septeember

De kan sin AZT.

Ser noen har lånt Voleon-gifen min :wink:

3 Likes

De dekket seg inn og satte ny short 17.2 så til en høyere kurs. Men det tror jeg også blir tapsprosjekt.

Hehe
Å dekke short med short er vel omtrent som å betale kredittkort gjeld med nytt kredittkort.
:joy::joy:

Ja og deretter vente på å vinne i lotto for å betale tilbake

Jeg tipper forøvrig at det er utlåner som krever sikkerhet når tapet kommer over en terskelverdi. Måten en gjør det på er vel då å rulere med ny pris.

1 Like

Fra en artikkel i dagens FA:

Paul Harper i DNB Markets har regnet seg frem til syv aksjer som vil inn på hovedindeksen til Oslo Børs i mars, og tilsvarende mange som skal ut. ArcticZymes, Borregaard, Carasent, Kid, Pexip, REC Sillicon og Vow vil få plass, mens Asetek, American Shipping Company, BW Offshore, Fjord 1, Gaming Innovation Group, PGS og TietoEvry vil gå ut, sier han

5 Likes

Ingen short inndekning fra Veleon i går.
Benyttet de anledningen til å redusere i dag, eller har de økt ??

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010014632

Dagens liste er gårsdagens handel :wink:

1 Like

Nope – de skal melde inn endringer daglig og listen blir oppdatert påfølgende dag kl 15.30

2 Likes

Under 0.5% nå.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010014632

2 Likes

Kan vel bli et lite driv opp hvis de kommer inn under hovedlisten i mars?

Skulle dette slå inn kan SAN produksjonskapasiteten bli fult utnyttet allerede på slutten av året vil jeg tro :slight_smile:

2 Likes

Noe på gang her? Noen som har oppdatert TA?