Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Får vel ikke spesielt bedre indikatorer på at eventyret langt i fra er over!

Friendly reminder that there’s a boom in AZT’s core market.
Et røfflig 10-års langt sekulært oksemarked er hva vi har i vente, imo.

‘‘Conversely, it’s possible that the surge in manufacturing to
produce vaccines using viral vectors may ultimately benefit the manufacturing of viral vectors to be employed
in gene therapies. Contract manufacturing organizations are working to rapidly expand their capacity. Recently
announced expansions include FUJIFILM’s $2B investment in a new large-scale cell culture production plant;
Thermo Fisher’s recent $880M acquisition of viral vector manufacturer Honegen; and Cytivia’s $500M plans to
increase global manufacturing capacity.’’

21 Likes

Hyggelig lesning, Bra_Britt.

Jeg har sittet med en følelse av at RNA/mRNA teknologi var på frammarsj i forhold til viral vektor teknologi, og at mRNA hadde fordeler med hensyn til fleksibilitet og utviklingstid. Men dette gjelder kanskje bare for vaksineutvikling? Genteknologi er jo mye mer en vaksiner.

Uansett fin info du har kommet med. Jeg har googlet uten å finne noen kilde. Har du en link vi kan lese mer på?

4 Likes

Det er nok ikke utenkbart at prekliniske og tidlige kliniske studier som starter i disse dager i større utstrekning tar i bruk andre leverings/behandlingsformer. Stor utvikling innom feltet overlag, men også innom den virale vektor teknikken.

Som du kan lese over finnes allerede et stort antall studier som er sjøsatte der virale vektorer benyttes. Du kan se dette som en super-tanker som fortsatt er på vei mot sin makshastighet og som kommer til å ubønnhørlig og ustoppelig fortsette sin ferd inn i 2020-tallet.

For den generasjonen genterapi som kommer nå de nærmeste 5 årene vil virale vektorer være dominerende.

Figuren og teksten i mitt foregående innlegg er hentet fra den ovenstående rapporten som @tooeasy891 lenket.

5 Likes

Takk til Bra_Britt og tooeasy891 for kjempefin info. Jeg er spent på hva Jethro et al kommer til å presentere 22. april. Kan vi håpe på en EBITDA i området 10-15mnok? Eller er det for optimistisk?

1 Like

Jeg håper at vi kan se EBITDA opp mot 10M+ med topline 30M+.
Vanskelig å forutspå AZT på kort sikt da forselgningen kan svinge noe mellom kvartalene.

Generellt for 2021 gjelder at COVID-vaksinasjon og gjenåpning vil lede til en økt forselgning innom både SAP-benet og SAN-benet. Samlet vil dette antagelig mer enn oppveie for de covid-relaterte inntektene som ble generert 2020.
I tillegg kan salg av SAN-enzymer til Reithera + den ukjente COVID-vaksinen bidra veldig positivt senere i år.

På lang sikt er AZT derimot veldig enkel å prognostisere. Kraftig toplinevekst (typ 30%+) med ca. 100% bruttomarginal i flere år fram er jeg helt overbevist om.
Så man får bedømme salgsutviklingen år over år snarere enn kvartalsvis.
Et svakere kvartal burde representere gode muligheter for å øke posisjonsstørrelse IMO, da markedet kortsiktig kan sende aksjen ned tiltross for at alle burde vite at salget er choppy kvartalsvis.

7 Likes

Må si jeg er svært spent på salg til tester.
Synest «Next generation sequensing» har vært mye brukt som satsingsområde for fremtiden.
Nå ser vi at TH med flere kommer for fult med slike tester og de blir trolig mye brukt fremover for å hurtig konstatere virusmutasjoner.
Jeg er svært spent på utviklingen i salg av IsoPol BST, COD UNG etc.

SAN vil jo komne som en kule i H2, frem til det kan vi vel håpe på mellom 10-15 mill i salg prQ fra SAN.

Da vil SAN dekke kostbasen og alt øvrig salg havne på bunnlinja. :slight_smile:

3 Likes

Holder med deg!
NGS, liquid biopsy, metagenomics, CRISPR osv.
Det er mange ulike framtidsretta teknikker der AZT kan bidra med eksisterende enzymer, eller der AZT aktivt i disse dager tar fram tilpassa differensierte enzymer.
Både for selskapets nåværende portefølje av enzymer og de nyutviklede enzymer som skal komme de nærmeste årene (både gjennom RnD og inorganisk) ser jeg en fantastisk opsjonalitet.
Med aksjer i selskapet får man helt enkelt eksponering mot et bredt spekter av nåtidige og framtidige trender innom biotek-området.
Det er ikke usannsynlig at det AZT-enzym som kommer selge mest under 2020-tallet ikke er lansert ennå!

5 Likes

De smiler og er i perlehumør til tross for travle dager.

Musikk i mine ører :hugs::hugs:

4 Likes

Hei dere
Er det noen her på Tek med kompetanse som kan si noe om sannsynlig kursutvikling. Kan selv ingenting om TA. Vi har vært gjennom en turbulent periode med kurs 61 i begynnelsen av februar. Shorting. Samtidig som noen som har hjulpet aksjen oppover. Fra mitt ståsted ser det ut som om aksjen for tiden sakte skal oppover, med mindre det kommer noen meldinger som gir bratt økning.
Imøteser svar.
Mvh
boella

Totalt syns jeg at det ser teknisk bra ut for AZT i alle timeframes. Ser at det har vært et voldsomt volum på slutten i dag, mulig det triggrer noe .

Den som visste det! Jeg tror vi vil se kursen fluktuere mellom ~70 og ~85 i tiden fremover, inntil det (eventuelt) kommet nyheter og/eller inntjening som tar den over ATH.

En stor bonus med AZT er at store, profesjonelle svenske investorer eier en betydelig andel av selskapet. De beskytter aksjen mot overdreven retail-idioti og forsøk på shorting av kvantefond (som man så med Voleon).

Edit:

Dette er hva jeg anser som mest sannsynlig når jeg vurderer det fundamentale (finanser, sektor, aksjonærmasse mv.) og chartet / det tekniske.

Hei Warholm
Det du sier er greit, men har du noen kvalifisert formening om kursutviklingen?
Mvh
boella

Hei hank, du har et vanskelig nick h3nk1, må bruke hele tastaturet.
Det du skriver er akkurat i tråd med hva jeg selv tror. Men vi snakker begge om hva vi tror. Men jeg tenker at kanskje kursutviklingen på noen måte kan belyses med en TA analyse… eller?
Mvh
boella

Mange her er dyktigere til å tegne streker i chartene enn meg, så overlater en liten AZT-TA til noen mer kyndige i den kunsten.

1 Like

Ok, takker for den, da er vi på like fot her
Mvh
boella

Kvalifisert formening… neppe… formening… ja.

Jeg er generelt bear til markedet og er derfor inne i kortere perioder enn tidligere. Så det jeg ser på nå er 1 times chart og helt ned i 15 min chart.

Jeg benytter Ichimoku, noen streker for å definere motstand/støtte samt volum.

Jeg gikk inn på brudd av skyen og satt en SL. Vurderte å selge når vi nærmest oss motstanden som jeg hadde på 74.6. Syns handelen så frisk ut og valgte å sitte en stund til. På slutten kom et meget friskt volum som tok oss igjennom 74.6. Det volumet mener jeg kommer til å gi god støtte.

Videre tenker jeg at vi skal opp til 78 - 80 isj…

Har nå fått litt rom i traden. flytter SL for å sikre at jeg kommer ut i grønt og så får vi se hva som skjer videre.

1 Like

Jeg har ikke peiling på TA, men ser du på 6 mnd chart så ser du på toppen en flat linje på rundt 84 som danner topp. I bunn ser du en stigende linje med stadig høyere bunner.
Etter hva jeg forstår vil dette danne en kile som snevrere seg inn utover i Mai.
Bunn nå er vel rundt 70 og sjal være stigende.
Brudd ut av Kollen vil utløse større bevegelse. 120 før ferien ?? :wink:

1 Like

Vel Warholm og Oppturen
Det dere sier er i tråd med mine mistanker. Så da glipper muligheten til å laste opp mer, med mindre et q1 resultat sender aksjen ned igjen på 60-tallet, noe jeg imidlertid ikke har tro på. Jeg tror, ja det dreier seg bare om tro og ingen kvalifisert gjetning, at q1 vil medføre ytterligere løft. Men time will tell.
Uansett, takk til begge to.
Mvh
boella