Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Er ikke de fleste indeksfond koblet opp mot OBX og ikke OSEBX?

Shorterfondene er koblet opp mot OSEBX :smiley:

Jeg har ikke peiling på indeks fond men fant dette “I det norske markedet er det nå åtte fond som følger en indeks. Seks av dem følger den brede OSEBX-indeksen. Alle disse seks har svært lave kostnader.”

1 Like

Jeg tror også noe av effekten ved å være listet på indeksene også er relatert til denne påstanden fra Nordnet:

“Det som kanskje ikke er snakket nok om, er dog at man ser den samme effekten på aksjer som har steget mye. Selv om vi i Nordnet ikke har gjort noe omfattende forskning på området, er det naturlig å anta at det er mye av de samme mekanismene, med motsatt fortegn. Med det menes at de aksjene som har steget mye gjennom året, er aksjer som investorer, fond og institusjoner vil ha i sin portefølje ved årets slutt. Ved å ha disse aksjene i porteføljen, vil man ikke få plagsomme spørsmål på hvorfor man ikke «har den aksjen som har steget x-antall prosent».” Nordnets nyttårsraketter - Nordnet

Det gjenstår å se om det faktisk stemmer, men jeg har trua på AZT.

Tok en kjapp kikk, KLP sine indeksfond (KLP AksjeNorge Indeks 1 og 2)er følger OSEBX. Det samme gjelder DNB (DNB Norge Indeks). Virker mao. som at referanseindeksen er OSEBX.

På listene ser man at Vinterstua AS har solgt ~1 million aksjer på litt over 1 måned. Det har vært hovedpresset på kursen.

1 Like

Jeg tolker dette som positivt :slightly_smiling_face:

https://www.jobbnorge.no/ledige-stillinger/stilling/202594/oekonomikonsulent

Med tanke på at BBG ble solgt ved nyttår, så må dette være et klart tegn på økt ordreinngang. Vi vet jo også at flere produkter(ikke bare SAN) øker produksjons kapasiteten.

2 Likes

Arbeidsoppgaver

  • Ordrehåndtering mot internasjonale kunder
  • Utarbeidelse av regnskapsrapporter
  • Løpende regnskapsføring
  • Avstemming og årsavslutninger
  • Perioderapportering
  • Kundekontakt mot internasjonale kunder
  • Fakturahåndtering
2 Likes

Søknadsfrist 31. Mars.
Tidslinjen blir vel gi tilbud om jobb før 30.April
Den som får tilbud har gjerne 1-2 mnd oppsigelsestid.
Så oppstart både til økonomi og kvalitets stilling blir 01.Juni - 01.August.

SAN oppskalering forventes ferdig i H1, ReiThera forventer godkjent vaksine i September.

Jeg tror vi får en eksplosiv salgsutvikling i H2

2 Likes

En gulrotbonde fikk den ned til 70 :rofl:

1 Like

Så har han jo vært med fra 5…

Han seier at han har stor tru på AZT framover og tenker at det ikkje er high risk sjølv om den har steget 1000% på 1 år. Så tviler på at han kjem til å redusere mykje meir.

1 Like

Bare å gratulere med fantastisk avkastning :slight_smile:

Meget interresant :grinning:

« Additionally, the American company Novavax, French firm Valneva and Italy’s Reithera, with whom Brussels has already begun negotiations, will also be added to that list of companies with supply contracts.»

3 Likes
2 Likes

Estimated Primary Completion Date :
May 30, 2021. Ganske bra hastighet

2 Likes

Fremstår egentlig litt uklart for meg…
Dette er jo fase2/3
Total skal det inngå 10300 personer.
Fase 2 består av 900 personer.

Forventet ferdig 30. April og ferdig innsamlet data 31. Mai. ( jeg antar det gjelder fase 2 og første 900 personer ? Eller gjelder det alle 10300 ??)

Fase 2 av en covid-19 vaksine trenger rundt 1000. Så 10300 er kanskje inkludert fase 3.

Ja, det forstod jeg.
Det var egentlig når fase 3 starter jeg lurte på, og når den blir ferdig :grinning:

Italia strenger ned igjen, Italia har puttet nærmere 1 mrd i ReiThera vaksinen.
Tror noen at de vil vente til alt er godkjent før produksjonen starter ???
Jeg tror overhode ikke det, jeg tror det blir enormt press på å få startet produksjonen så snart som mulig.

2 Likes

https://www.jobbnorge.no/search/nb?OrderBy=Published&Period=All&employer=1200#1

Hele 5 nye stillinger utlyst :+1::grinning:

10 Likes