Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Det er nok noe pessimisme som ligger bak siste dagers bevegelser i forkant av Q1.

Den kan fort falle mer enn det dersom forventningene er for høye.

Ja, helt klart. Brent barn skyr ilden. Er nok en del som ikke tar sjansen på å ha full posisjon når Q-tall slippes.

Noen garanti kan ikke utstedes, men i forhold til chartet som Hocki publiserte ovenfor så pirket jeg fram følgende fra mine noe nedstøvede TA-kunnskaper;

«The ascending triangle is a bullish formation that usually forms during an uptrend as a continuation pattern. There are instances when ascending triangles form as reversal patterns at the end of a downtrend, but they are typically continuation patterns. Regardless of where they form, ascending triangles are bullish patterns that indicate accumulation.»

Link: Ascending Triangle [ChartSchool]

Denne linken er kanskje enda mer morsom;

TA er langtfra noen eksakt vitenskap og for balansens skyld skal det også nevnes at;
«Although some theories teach that a breakout occurs in the direction of the triangle (an upward breakout in 77% of all cases), it is common to see a breakout in the other direction, in case the line of resistance appears to be too strong for long-positioned traders.»

Nå har vel ikke AZT gått i nærheten like mye som den gjorde forrige gang, den har jo til og med falt en del tilbake. Så føler ikke de samme forventningene som var priset inn forrige gang er de samme. Men vi fårse imorgen!

1 Like

LaBull’s vurderinger før Q1 i morgen:

4 Likes

ArcticZymes Technologies Q1 2021 Presentation

ArcticZymes Technologies Q1 2021 Results

10 Likes

Fantastisk bra resultat :boom: :slight_smile:

9 Likes

Wow! Aldeles strålende!

4 Likes

Ja, dette var bedre enn ventet. Wow! Spennende dag nå :person_climbing:‍♂

3 Likes

Suverænt, langt over forventning. Går mot 200 mill. oms i år.

8 Likes

Ja, og for de som er opptatt av PE kan det nå regnes inn helt andre verdier fremover, med de utsiktene som vi ser nå. :+1:
LaBull er godt fornøyd🤩

3 Likes

Men kan ikke skjønne annet enn at hvis den italienske vaksinen starter masseproduksjon så kommer inntektene til å hoppe enda mer?

1 Like

Boom.

3 Likes

Jeg tenker at MD segmentet med test vil vokse mere end vaccine området. Men 200 mill i år er et højt mål som jeg tror er muligt å nå.

2 Likes

Bonusinfo:

Det kommer til å bli tatt opp dekning på AZT fra flere av de store husene nå. Det er bare å vente på kursmål.

5 Likes

Bare å gratulere folka oppe i Tromsø. Godt jobba!

Så blir det vel et spørsmål hvor lenge en slik veldrevet og fremtidsrettet teknologibedrift får drive på i det høye nord før større, internasjonale aktører begynner å snuse på den.

3 Likes

1 Like

Milde måne, grattis!

AZT tester All Time High

5 Likes

Er dette kvalifiser gjetning eller basert på utsagn noe sted?