Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Vil tippe det var fordi analytikere fra Pareto, ABG og Handelsbanken stilte spørsmål på callen.

3 Likes

Helt riktig.

Disse var meget aktive og hadde særdeles kvalifiserte og specifikke spørgsmål, så jeg vurderer at det ikke værer lenge før vi hører fra disse husa.

3 Likes

Jeg er all-in her igjen. Finnes ikke lignende selskaper på Oslo Børs hvertfall. Hellemåne for et resultat!

I mitt regneark har jeg satt vekst for hele 2021 på 75 %, og med den forutsetningen skulle det tilsi 40.884 i 1. kvartal (uten vekst gjennom året). Jeg tenkte at det kommer de ikke til å komme i nærheten av, så jeg måtte nedjustere veksten. Men så leverer de 40.400. Det betyr at de ligger an til ca 163m i omsetning i år, mot 93m i 2020 (veksten fordelt likt gjennom året, hvilket er en litt merkelig forutsetning egentlig). Kanskje de når 200m?

Når forventningene lå på ifølge Labull på 25/9 og resultatet havnet på 40/26. Er ikke da 20% stigning bare en forsiktig start?
Eller ville et resultat som forventet resultere i et kursras?

Jeg tenker jeg sitter på aksjene en stund jeg.

1 Like

Rent teknisk sett så gnages det nå på motstanden i området 83-84. Hvis motstanden ikke brytes i denne omgang så kan det kortsiktig bli en liten tilbakegang før neste forsøk på brudd. Men etter 1Q presentasjonen av Jethro så har vel mange fått en trygghet for at dette (dvs 1Q resultatet) ikke var noe lykketreff, men at trenden framover fortsetter oppover med uforminsket kraft.

Se forøvrig mitt innlegg lenger oppe om stigende rettvinklet triangel i forhold til chartet som Hocki limte inn.

«The ascending triangle is a bullish formation that usually forms during an uptrend as a continuation pattern. There are instances when ascending triangles form as reversal patterns at the end of a downtrend, but they are typically continuation patterns. Regardless of where they form, ascending triangles are bullish patterns that indicate accumulation.»

1 Like

Potensiell hypotese til bivirkningene av AZ koronavaksinen:

Det er to ting den tyske forskergruppen har funnet ut av: Flere deler av vaksinen har bidratt til at pasientene har blitt alvorlig syke: Både proteiner fra adenoviruset og humane restproteiner fra cellekulturer som de dyrker adenoviruset på. Disse delene har skapt en kjedereaksjon i kroppen som har vekket en eldgammel immunrespons som har vært i dvale

Dette er interessant!
SAN gjør rensningsprossessen mer effektiv og sluttproduktet renere i AV-vektor framstilling.
Økt fokus på dette området skulle kunne være positivt for SAN kontra Benzonase.

Forøvrig et knallbra kvartal der SAN-salget ikke en gang var særskilt bidragende.
Skalerbarheten er superfin der det økte salget triller rett ned på EBIT-nivå.
Bare vent til SAN-hoppet kommer delvis som resultat av at 3 (!) store kunder har gjort cGMP inspeksjoner, men også som følge av Reitheras formodede lansering senere i år.

Nei, dette er bare begynnelsen.
40M i kvartalet kommer tidsnok se smått ut :slight_smile:

PS: Vi tenner et lys og holder ett minutts stillhet for shorten … :candle:

13 Likes

Burn baby, burn

2 Likes

Tror de dekket seg inn med stop los i går morgen.

Isåfall burde vel dette være synlig i shortregistret til finanstilsynet nå, noe det ikke er…?

1 Like

Blir synlig kl 15.30

Det vet jeg, men hvis det var slik oppturen skriver. At shorten ble dekket inn igår, så burde vel det kommet frem 15:30 igår?

Nei, endringer fra i går kommer fram i dag kl 15.30.

2 Likes

Noen som vet om/når AZT kommer til å legge ut opptaket av Q1 presentasjonen? - Ok ser ut som det går noen dager. Q4 var 28 januar og opptak ble lagt ut 2 februar.

Anbefaler appen Quartr. Der kan du høre opptaket og lese rapporten.

1 Like

Perfekt, da slipper jeg å se på videoopptak

Beklager, ser ikke it som shorten er dekket :joy::joy::hugs:

Spurte Børge og han sa at dei tippa den kom ut i løpet av helga.

Mener du her webcast og presentasjonen?