Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Argeo AS

Det var jo en pause med gevinst sikring på 6 kr nå for ett par dager siden. Så var det en privat presentasjon for meglere etter det og plutselig går kursen 30%. Ser jo for meg en ny runde med gevinst sikring på melding om kontrakt. Men har faktisk troa på en relativt rask dobling herfra etter det. Lurer på hvem som kjøper. Spennende.

Selskapet guider 4 skip innen 2025 som gjør ca 30m på bunnlinjen ved 80% utnyttelse. Litt usikker på om det er med eller uten de økte overheadkostnadene (ca 5mill pr spread). På de forutsetningene er vi omtrent på P/E 10. (Første skipet går til å dekke overhead, så da blir det 3x30=900 minus økt overhead).

Avskrivningene over 7 år er nok på den konservative siden. Videre oppside med flere skip + evnt andre prosjekter ala stroemar. På utnyttelsesgrad 80% blir vel usikkerhet mest på nedsiden. Er det realistisk å komme særlig over 80%, eller kommer man opp mot 100 på lange kontrakter?

Trodde ikke det var realistisk med Argeo i10 kr før helgen, men nå er det fullt mulig i løpet av dagen. For et papir!

2 Likes

Klassisk megler manipulasjon kl. 10.19
Her er det tydelig at noen har sovet i timen og er desperate etter å få tak i aksjer av småsparere med stopp loss. Jeg har vært utsatt for det selv en gang så har sluttet helt å bruke det.
Det vi så i dag rett over kl. 10 er så nære kjeltring d går å komme.
Mange småsparere med stopp loss som røyk ut i feiende fart der.
Veldig synd for dem, men slik er grådighetskulturen blitt

Ja det er tydelig at det var det som skjedd. Nå er det straks tosifret kurs i ARGEO. Og det skulle bare mangle med kontraktsforhandlinger på 1,2 milliarder.

Kommer mulig melding om hvem oljegiganten er i dag også. Og størrelse på kontrakten.

Kommer helt sikkert nye kursmål snart. Tipper etter dagens konferanse på Pareto.

Kursmål 22 er mitt tips.

1 Like

Overbevisende CEO. Dette blir bra!

Kjøper mer her

Har du link til presentasjonen??

Er det noen som fikk med seg presentasjonen i dag og som kan dele med oss andre hva som kom frem der? Markedet ser ut til å ha blitt skuffet…

Har dessverre ikke. Men det er veldig naturlig nå med litt konsolidering / pause. Kursen har jo gått gjennom taket de siste ukene. Så bare mangel på nyheter kan jo fort føre til fall. Personlig så prøver jeg bare å ikke se på den daglige kursutviklinga her, hadde blitt nervøs av å følge med, slik den flakser opp og ned. Prøver å bare sitte på det jeg eier og se hva som skjer. For mye potensielle bra nyheter de kommende ukene til å selge nå.

Et lite tips fra topp 30 listen i Argeo her:

-Kursen er ferdig korrigert etter heftig oppgang. Skal mest sannsynlig videre opp på neste hylle nå.

-Detaljer om kontrakt med oljegigant er rett rundt hjørnet.

-Dagens aksjonærlister viser at de store sitter bom stille.

-Vi kan få oppdaterte kursmål fra nye meglerhus som tar opp dekning på selskapet når som helst.

-Gigantisk marked for et selskap som sitter med patenter på den beste teknologien!

Ta en titt på selskapet og vurder inngang. Dagens kurs ligger fortsatt under IPO som var på 8,20. Selskapet har levert på alle punkter den siste tiden. Reprisingen er ikke over.

Place your bets!

BTW: Verdt å merke seg at topp 50 sitter på ca 85% av aksjene.

2 Likes

Minner om denne meldingen 2 oktober. Venter detaljer her om kort tid nå. Mulighet for ytterligere utvidelse. Kontrakten er med en av gigantene innen olje og gass.

Følg med!

Oslo (Infront TDN Direkt): Argeo har i prinsipp inngått en avtale med et av verdens største olje-og gassselskap for et dypvanns inspeksjonsprogram på minimum 90 dager, med oppstart i november. Kontraktsverdi, arbeidsprogram, område og mer informasjon om kunden vil komme i en separat melding om kort tid.

Det fremgår av en melding mandag.

Avtalen, som omfatter inspeksjonstjenester med autonome undervannsroboter (AUV) på dypt vann i tillegg til ROV-inspeksjon, er delt opp i to arbeidspakker med mulighet for ytterligere utvidelse for å dekke resten av første kvartal 2024.

På grunn av prosjektets sensitivitet og betydning for Argeo, kompleksitet og involveringen av flere parter (personer, leverandører og partnere), har selskapet valgt å utstede en tidlig børsmelding for å utligne markedets informasjon, opplyses det.

• Vi er selvsagt svært tilfredse med at en så anerkjent gigant innen olje og gass har valgt Argeo for dette viktige prosjektet, sier administrerende direktør i Argeo, Trond F. Crantz. Kontrakten understreker både vår evne til å levere tjenester av høy kvalitet innen dypvannssegmentet, samt vårt solide fotfeste i bransjen, utdyper Crantz.
3 Likes

Argeo AS: Contemplated private placement

Ojda

1 Like

Er det 3. emi’en i år?

De henter inn en god del mer enn behovet de lister opp, så trenger kanskje litt til drift også før de er cash positive.

Inn:
250 mill emisjon 100 mill lån - 350 mill

Ut:
60
139
11
20
16
23,5
=270 mill (usd/nok 10,-)

Det er lett å se behovet for kapital i denne fasen, men stusser over at det er så mye som 50% rabatt…

1 Like

Tror faktisk de må sette det så lavt for å få de private investorene med :thinking:

1 Like

Jeg tror vi får positive nyheter før børsstart i morgen. Etter dagens kalddusj, må de varte opp med oppdateringene de har lovet ellers får kursen seg en virkelig smell. Jeg tror denne manøveren er planlagt og ganske snedig, både på kort og lang sikt.

2 Likes

Det er mulighet :thinking: Vi får bare vente og se.

Fastsatt kurs 45% av dagens sluttkurs. Denne var stygg.

1 Like