Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Argeo AS

Kommer an på hvilket tidspunkt man tar utgangspunkt i det. Kursen er omtrent det samme som det som ligger til grunn for aksjene til shearwater, (6mill usd representert ved 20 mill aksjer), og vel omtrent det samme som kursen var da denne avtalen ble inngått, hvis jeg ikke husker feil .

Bra og logisk for selskapet men … kjip stil som man ville sagt før i tida

Ja det tror og håper jeg også. Kan bli en attraktiv rep emi etter hvert hvis kursen holder seg.
Jeg er uansett langsiktig som de andre store aksjonærene.

En helt kriminell rabatt, nesten useriøst

1 Like

250 mill er ganske mye penger, tatt i betraktning dagens mcap. De kan ikke regne med å kunne hente slike summer med 20 % rabatt eller noe sånt fra gårdagens kurs når kursen drives opp og ned med fomo-trading. Nå har de finansiert to “spreads”, og kan starte lønnsom drift med den nye modellen. En spread kan dra inn 270 mill omsetning per år, altså 540 mill til sammen. I tillegg har de noe omsetning på frittstående auv’er. Ved kurs 3,2 får de en mcap på 3,2 *192 mill aksjer = ca 615 mnok + 100 mill i gjeld. Sier ikke at det ikke er noen oppside, for all del, men ingen grunn til å ringe økokrim heller.

Kan jo kanskje være på sin plass å minne på at samarbeid med Shearwater og kjøp av båt derfra ble meldt 27. sept. Dagen før lå kursen på 3,4 kr i følge Nordnet. Høyeste kurs den uka var 3,78. Greit å ha i bakhodet, gitt at denne emi’en delvis er snakk om finansiering av kjøpet av SW Bell, hvor betalingen bl. a bestod av 20,123,625 aksjer i Argeo. Sett i lys av det er vel ikke 3,20 kr så ille.

Kan du si men Ceo’s rå-haussing på Hegnar-tv for litt tilbake var jo lett gjenkjennbar, seen that before. Nesten på høyde med da softox hentet penger for et år eller to siden, da kom riktignok emisjonen samme kveld hvis jeg husker rett (eller var det dagen etterpå?)

3 Likes

Argeo AS: Successfully completed private placement

Argeo AS: Notification of transactions by primary insiders and their close associates

Argeo: Key Information related to the Subsequent Offering

Enig i det og stusset voldsomt over akkurat det og tviler sterkt på at alle overvåkingsorganer lar nettopp det passere uten at man retter fingeren mot selskapet etterhvert.

3 Likes

Argeo: Ex subsequent offering today

Reagerte på den selv, og det bør kvalifisere til et blipp på radaren i hvertfall, men i lys av at de ikke klarte å hente penger på mye lavere kurs så kan det også ha vært ren hybris at gode ting realiserer seg.
Uansett uprofesjonelt av ceo og leit for selskapet som jeg tror gjør endel riktig nå. Emisjonen også er ikke dum. Kursen har bare vært blåst opp for stort i forkant.

Jeg synes selskapet burde komme med en forklaring på den enorme rabatten.

Håper det ikke er innsidere som ble tilgodesett med 50% rabatt. Det ville ta seg litt pussig ut…

Aksjen var en krone lavere enn den er nå, for bare en måned siden. Og det med en 50% drop etter denne emisjonen. Kanskje ville tilstander…

Bedre å kjøre emi først og så informere om samarbeid og kontrakter etterpå enn omvendt sett i fra mitt ståsted i alle fall.
Nå fikk jeg doblet beholdningen på 4 og kanskje det dukker opp en rep emi etter hvert.

Klart hadde de offentligjort ting og kursen hadde beveget seg opp mot 10 så hadde de kanskje kunnet satt emi kurs høyere og fått inn mer penger.

Et par kontrakter og litt annet snadder så er vi raskt oppe på 7 igjen tror jeg

Argeo: Notice of Extraordinary General Meeting

Half life

1 Like

Hmm, glemte han å si at 5-doblingen skal skje via emisjoner?

1 Like

Useriøst av en leder å gå ut på dette viset, sier mye om selskapet.

1 Like