Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Argeo AS

Tja, det kan jo hende de klarer det, men når de ikke har overskudd da må jo pengene til veksten komme fra et eller annet sted.

Jeg har snuset litt på selskapet tidligere, men kjøpte ikke da jeg ikke kunne gjøre det på ASK-kontoen. De har veldig kul teknologi, og prøver seg på flere potente markeder så det er bra potensiale.

Egenprodusert teknologi består i hovedsak av sensorer, og noe analysesoftware ser det ut som. Sliter litt med å finne rekktevidden til AUVene, men det ser ut som det er noen begrensninger der siden de driver å kjøper inn båter og bygger om.

Sliter også litt med å se hvordan de klarer å legge ned og plukke opp noder i forbindelse med seismiske undersøkelse, men regner med at det lar seg gjøre.

Får se hvor langt ned kursen går. Vil tro at den skal ned til 3.2 i hvert fall etterhvert, kanskje til 3.

EDIT: Hugin: 2200 km / 1200 nm mission range
Raptor: > 1000 km, For tracking and status updates (>10 km range)
Så max range går vel primært på GPS oppdrag?

1 Like

Ingen vet hvilken vei markedet hopper, men ved kurs 3.2 så er vi nede under 300 millioner i selskapsverdi.

Det synes noe lavt når en ser på aktiva/gjeld- situasjonen, full ordrebok, samt størrelsen på kontraktene som nå er aktuelle. Ikke minst er selskapet godt posisjonert med flere ben å stå på fremover.

Jeg ser ingen grunn til at kursen skal ned under den lave emisjonskursen. Jeg tror den begynner å klatre nokså raskt igjen når emisjonen er lagt bak oss og fokuset blir på nye kontrakter igjen.

Men man blir overrasket en gang i blant også! Er åpen for det.

1 Like

Det handler ikke bare om at det er lavt eller høyt; mange av de som er med i emisjonen har tenkt seg ut igjen…

1 Like

Usikker på hvem som kjøpte, men Kistefoss og Shearwater sitter nok veldig stille

Det blir 94 (eksisterende) + 78 (fra rettet emisjon) + 20 (trykket opp til shearwater) = ca 192 mill aksjer (+ potensielt 18 fra rep emi) i det nye selskapet, dvs. mcap på 192*3,20= 614 mill ved kurs 3,20. Definitivt en oppside (det må til for at investorer skal bli med med større beløp) men heller ikke så borti natta prising, etter min mening. I tillegg har de nå 100 mill i gjeld. Så EV blir litt høyere enn det igjen, avhengig av hvor mye cash man regner at de har. Og da har vi heller ikke tatt med warrants og opsjoner som også vanner ut et par prosent.

2 Likes

Han sier strengt tatt at det går an å se for seg en 4-5 dobling av mcap i forbindelse med planene for 2025-2026.

1 Like

Argeo AS: New share capital registered

Sitter å lurer på å trade med halvparten av beholdningen i rangen 3.30 -3.50 for å ta igjen litt av tapet men jeg tør faan ikke.
Gjør jeg d så dukker d sikkert opp kontrakter og navn på oljeselskap som løfter aksjen godt over 4 tallet og da blir jeg rævkjørt igjen hvis jeg står utenfor akkurat da.
Og er d noe jeg vet så er d akkurat d :slightly_smiling_face:

Se på tapet som allerede tatt, og ta en vurdering av om oppsiden i å sitte er større i Argeo enn andre alternativer for de samme pengene.

Evt. kan du gå fra trader til long, i håp om å ikke komme ut i minus :slight_smile:

Kommer det ikke flere millioner nye aksjer i begynnelsen av november? Den skal vel ned på 3,20 igjen? Kan jo ikke være sikker på det, men jeg har bange anelser om det…

Det er lock up på første runde av emisjon så de får ikke solgt før etter gitt tid.
Klart hvis d blir rep emi og kursen ligger på 4+ så vil d nok naturlig bli litt press ned, men ikke sikkert d blir så veldig hvis de fleste sitter Long og ser potensialet

Fredly og skorstad fikk aksjer i første bolken, så får vi se hvor lenge de blir sittende. Særlig førstnevnte har det med å forsvinne fort ut igjen.

1 Like

For å si sitere Fredly selv:

“Når du leser i avisa at jeg har kjøpt, så har jeg allerede solgt”

(det var på et spørsmål om man burde prøve å kopiere handlene hans)

1 Like

Det hjelper, men dersom noen av de som er med på emisjonen har aksjer fra før så selger de ofte dem og erstatter dem med emisjonsaksjer. ( En del solgte vel når børsmeldingen ble sluppet).

Noen som vet når de kan begynne å selge de nye aksjene?

Dette gjelder kun ledelse, styre og shearwater. Tror ikke fredly hadde blitt med hvis det var 6 mnd lock up… For de som har lock up hadde det uansett tatt seg veldig dårlig ut å trade spekulativt på en slik emisjon.

October 2nd Argeo announced that they had, in principle, agreed with an O&G supermajor on a 3-month deep-water oil and gas inspection program starting in Q4 2023 with a duration of minimum 90 days with potential for further work extension. The extended work scope is close to be finalised and the total contract value will be published thereafter.
Var det ikke lovet en offentliggjøring i løpet av en drøy uke? Nå har det gått 3 uker og ikke et pip fra Argeo.

Argeo AS: Contract status update Greenfield exploration project

Argeo AS: Kontraktsoppdatering Greenfield exploration project

1 Like

Hjalp lite på kursen

Den pågående emisjonen legger nok en demper på kursen inntil videre, uavhengig av positive meldinger.

For jo høyere kursen går nå, jo større sjanse for at rep emisjon på 3.2 gjennomføres.

Så da tenker man nok at det er best å vente med kjøp inntil emisjonsproblematikken er avklart.