Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Argeo AS

Eneste kvalifiserte tilbyder, ikke noe stort prispress skulle man tro.

150 mill på 4 mnd, gir annualisert 450 mill., 360 mill hvis man forutsetter 80 % utnyttelse, som er en god del mer enn de 270 mill de forutsetter i anslagene for fremtidig lønnsomhet. Dette er den ene av de to kontraktene som til sammen utgjør 250 mill i backlogg, noe som gir 100 mill til den andre + eventuelle utvidelser. 100 mill. på 3 mnd gir omtrent samme rater for denne kontrakten også (ca 400 mill annualisert).

2 Likes

Argeo: Information regarding extraordinary general meeting

Argeo terminates market making agreement

1 Like

Den supre kontrakten som CEOen skrøt om har enda ikke kommer og er 2 uker på overtid :sweat_smile: Lover ikke bra

Argeo: Completion of Extraordinary General Meeting

Argeo: New share capital registered

Må si jeg ikke helt skjønner logikken med å være med på en emisjon på 3.2 for så og, så fort aksjene er på konto, lempe de ut til emikurs eller lavere

Mange som er med i emisjoner handler for 500k.

Om de får 3% fortjeneste er de fornøyd. Slike som han i xtrainvestor og en rekke store finanskjendiser.

Dette er vel en av hovedinntektskildene deres.

1 Like

Argeo AS: Notification of transactions by primary insiders and their close associates

Insidekjøp! :slight_smile:

Dette er vel mest formalia som gjør at dette blir klassifisert som innsidekjøp. Selvsagt positive nyheter, men har vært kjent lenge.

Jeg kommer litt sent til denne aksjen, men ble interessert etter at den har falt i det siste. Skjønt at det har vært en litt grisete emisjon her. Har noen en kort oppdatering av status de vil dele?

Argeo AS: Argeo confirms NOK 55 million contract with Shell- SNEPCo

3 Likes

50mill? Skulle ikke denne være på 150+mill?

Ga bedre aksjekurs å si 150

Følger at ledelsen har hauset denne alt for meget og er dermed skuffet av en 55+mil kontrakt.
Mange så nok for seg 150+ i alle fall!

Det ble nevnt noe om kontrakter som skulle inn i med verdi på til sammen 250 mill. Den forrige var på 150 mill, så da er det igjen 100 mill til denne dersom det bare var disse to kontraktene det var snakk om. Enten er det tatt høyde for opsjoner om forlengelse i anslaget på 250 mill, eller så er det enda flere kontrakter i kjømda. CEO fremstår for meg som litt uproff i kommunikasjonen med markedet. Men det er også mange småsparere som tilter og nærmest forlanger erstatning fordi CEO hadde “lovet” firedobling.

1 Like

Enig i d Rav, men og d er et men her. CEO burde ikke stå frem på Hegnar tv og si d han sier og samtidig vite at de er i ferd med å fremme en emisjon.
D er nærmest kriminelt å gjøre synes jeg og får meg til å ha særs dårlige tanker om vedkommede.
Mulig han har rett at selskapet kan 4-5 dobble seg i verdi en gang i fremtiden. Det kan han få rett i, men det er høyst uprofft å opptre på denne måten.

Man er selvsagt selv ansvarlig for de investeringene man gjør, men slik oppførsel av en CEO er langt over streken for mitt vedkommende.
Nå sitter det mange småsparere land og strand rundt som har fått halvert verdien på investeringen sin. CEO var på Hegnar når kursen var rundt 5 mener jeg å huske. Da å utbasunere 4-5 dobling får sikkert mange til å kjøpe seg inn for så å dumpe emi kurs rett i dass for veldig mange er en stygg sak i mine øyne. Tipper d sitter mange rundt forbi og bare ønsker seg kursen opp til “brak even” for å lempe ut alt og være ferdig med dette selskapet en gang for alle.

Min personlige mening er at den type oppførsel er skadelig ikke bare for han selv men også selskapet. Det er tross alt han som er selskapets ansikt utad og dette er ikke hverken han eller selskapet tjent med på sikt.

4-5 dobling i verdi kan skje uten at kursen endrer seg. De har vel doblet verdien allerede kun med en emi :smiley:

1 Like

Hehe, ja, har nevnt det før men han sa strengt tatt fire-femdobling av mcap, ikke av kursen. Men det blir kanskje søkt å ro seg unna med.