Ganske så tydelig hva han sa på Hegnar tv, og igjen hva alle tenkte om det han sa.
Idiot, vil jeg si han er. !
Ganske så tydelig hva han sa på Hegnar tv, og igjen hva alle tenkte om det han sa.
Idiot, vil jeg si han er. !
Det er vel en del emisjons-folk som begynner å bli litt desperate nå, tipper det skal en del lenger ned for at de skal klare å kvitte seg med de kortsiktige aksjene sine, da er det bare å sitte klar og ta imot.
Oi. Har det gått mye under 3.20?
Blir kanskje ikke rep.emi likevel?
Helt greit. Fylte på selv her nede nå.
Får håpe på flere kontrakter og en ydmyk CEO om en uke når Q3 skal presenteres.
250 mill - 150 mill - 55 mill = 45 mill står igjen. Stemmer ikke det?
Ja, vanskelig å si akkurat hva disse 250 mill omfatter, om det er tatt med mulige utvidelser, andre kontrakter (de har mer enn disse to spreadene i stallen) eller om scope endte opp med å bli mindre enn antatt. Tror ceo må tenke litt over hvordan han kommuniserer med markedet, masse småsparere som tolker alt han sier når han snakker litt løst. Vurderer inngang igjen nå etter å ha solgt ca 2 kr for tidlig på rakettferden. De har nå vist at de har en forretningsmodell som fungerer, ikke så asset light som de så for seg ved ipo, men likevel, og stemningen er på bånn som gir potensial for gode kjøp i et slikt, lite selskap. Vet ikke om jeg skal vente til q3 og regnskap som kan gi en “reality check” i markedet.
Herlig med 150mil kontrakt.
Nå fikk jeg faen meg troa igjen!!
Står ikke noe om båt som skal brukes her(?) Kommer denne i tillegg til de to spreads som de har oppe og går nå snart?
Hvis denne siste kontrakten går parallelt med to andre så begynner det å bli bra omsetning …
Blir sikkert å informere om dette på torsdag! Spennende🤌
Forsøk på å estimere omsetning for q1 2024.
Argeo Searcher: 3 mnd av kontrakt 4 mnd på 150 mill, = 3/4150=112,5 mill.
Argeo “Shearwater”: 3 mnd kontrakt 55 mill = 55 mill
AUV for India: 3 mnd av kontrakt på 4 mnd på 150 mill = 3/4150=112,5 mill (?!).
Da er vi på 280 mill for kvartalet, så kan man gange med 4 … Kan dette stemme ?!. Særlig den siste kontrakten, 154 mill for 4 mnd for én AUV?
“Argeo brings its Superior Autonomous Underwater Vehicle (AUV) and sensors.”
altså AUV i entall…?
De har tidligere anslått realistisk omsetning på 270 mill per spread per år. Med 150 mill på 4 mnd er de veldig godt i rute for å klare det.
Så lenge backlog bygges i samme tempo ser det lyst ut. Noen som har info om tenders?
Ja da fikk jeg svar på det.
Increasing tender volume of ~ NOK 1000 million
Hvorfor er denne ned idag?
Okei, så Argeo Argus tar både kontrakten med Shell og NCPOR, trodde et øyeblikk dette gikk parallelt.
Da får jeg ca 35 mill per mnd per spread, pluss Hugin 6000 som omsetter for litt over 10 mill per kvartal, hvis jeg husker riktig, pluss noen andre jokere.
q1 2024 3+1 mnd à 35 mill = 140, så ca. 150-170 mill i q1 da, og så 200-220 mill i q2, og så kommer det flere fartøyer på vei.
Så du tenker at de kan klare 600 mill neste år total revenue?
Med dagens flåte får jeg noe sånt, ja. Og så har de sikkert planer om å skalere opp enda mer hvis de får finansiert det. Ser at de setter de nye “superior”-AUV’ene på båt-kontraktene mens searaptors planlegges brukt på mindre kontrakter, gjenstår å se hva slags kontrakter de kan få. Hver spread kan levere overskudd på 30 mill ved 80 % utnyttelse. Trukket fra faste kostnader blir det resultat på 20 mill for to spread, mao et beskjedent overskudd kan man håpe på for 2024, slik jeg ser det.