Det var litt svakere enn jeg hadde trodd/håpet. Omsetning opp 60% fra q1 med to spreads i drift. Ca break even uten agio/disagio. I q3 får vi en hugin 6000 på charter også.
Taper fortsatt penger, selv med to båter i drift
Og backlog svekkes samtidig som tender ikke øker. Ingen vits med en 3 en ekstra båt i 2025 om de ikke klarer få tenders mer enn 1 milliard årlig.
Sp1m skriver om.noe av det samme:
The tender volume has been unchanged since 1Q24, with the company reiterating its 100% conversion rate from submitted tenders. We see it as important for the share to have improved earnings visibility for 2025 (zero backlog as of today), albeit some of the tender volumes are for 2H24 (which would increase our 2024 estimates if successful). The company implies that it targets expansion, with one additional unit illustrated in the presentation in both 2024 and 2025.
Kursmål 20 kr.
Dette er jo meget sterkt levert av selskapet😎
Dagens markedsverdi på 500 mill er veldig lav slik de leverer nå. Her er det nok bare å fylle på så lenge kursen er så lav.
Argeo blir stort!
Men kursen er jo 6% ned…
De mangler penger, kontant situasjonen er ikke betryggende pr 30.06.
Antar at denne neppe har økt i juli/august.
Må regne med at de vil søke å styrke denne utover.
Hadde forventet at de klarte å karre seg over nullpunktet nå. Usikker på hvor stabile prosjekter de har også. Hvor ofte leter india etter ett eller annent element i det indiske hav?
Tror de trenger å stramme opp logistikken, evt få bedre betalt for oppdragene. Det kan være det er noe forsinkelser på omsetning regnskapsmessig, samtidig føler jeg de ville presset mest mulig inn i kvartalet på en eller annen måte.
For å komme over på Oslo børs måde vel ha x positive resultater, så det trekker vel ut? Å kjøpe nye skip når de ikke klarer å gå i pluss blir også for dumt.
Jeg trekker meg ut, finner heller noe annet.
Men jeg sitter å lurer på om denne nedturen ikke er en god mulighet. Mcap er ganske lav.
Kontraktene kan renne inn i q3. De sikrer 2025.
Men det som uroer meg mest er at det er så få anbud å legge inn. Det er så lite jobb på dypt vann…
“Aksjene som søkes tatt opp til handel, må ha en forventet kursverdi per Aksje på minst NOK 10 på opptakstidspunktet. 3.1.5”
Euronext Oslo Børs.
De har allerede kjørt en aksjespleis for å gjøre seg klar for Oslo børs, nå er den under 10 NOK igjen
Ikke det at det nødvendivis er gull å være med på den transaksjonen, men tenker at Argeo gjerne tar med seg den implisitte emisjonen, og tror det er lettere å loppe folk på børsen.
Men de går vel i pluss neste kvartal om ikke alt går til h####, så da blir det vel hallelujastemning blandt småsparerne selv om det fort kan være et blaff.