Argeo har vært utbomba. Jeg har gått inn nå på 10 kr ++. Ledelsen hinter om masse kontrakter ute på anbud og nærmest lover kontrakter den nærmeste tiden. De opprettholder målet om flere fartøy i 2025 og det tror jeg ikke de ville gjort om det var helt dødt. Har troa på at denne kan doble seg om 2025 blir fyllt opp.
Her må folk sette seg inn i selskapet. Underpriset og undervurdert. Nå skjønner vi hvorfor crantz holder på målet om en 3 båt i 2025. Nå er de også ett seismikk selskap. Første avtale som kom ut av shearwater samarbeidet ser det ut som.
Målet han sa i uplisting presentasjonen var at Argeo skulle få en til spread løpet av 2024 og enda en til løpet av 2025. Altså 4 operative flåter.
Argeo Q3: Continued growth and a proven strategy deliver strong results across all key financial figures
Justert for valutaeffekter hadde de et resultat på ca 1 mill usd, en run rate på ca 40 mill nok i året med to spreads + en hugin 6000 på charter med bra belegg. Ytd er også positivt justert for valuta (og enda mer positivt hvis man ikke gjør det).
Hva tenker dere om ferden videre her etter den massive nedgangen som følge av rapporten? Har personlig sterk tro på videre oppgang her. 44 MNOK omsetning ble overført fra Q3 til Q4, 80 MNOK netto fortjeneste på salg av searaptorene og Hugin, Ca 250MNOK backlog for Q4 perioden. Q4 Kommer til å bli en rapport med enormt god bunnlinje. 3X tenders siden Q2 antyder til at backlog for neste år kommer til å fylles opp om de vinner anbudene som vanlig.
Jeg er også positiv i det store bildet.
Det ser ut til å være god tilgang på kontrakter og moderat konkurranse i markedet. Dette skulle også tilsi høyere priser på sikt.
Det har vært en nokså kraftig cash squeeze som nå ser ut til å kunne løse seg, men svak likviditet tynger ned. Låneopptak og sale/leaseback øker finansiell risiko.
Nedgangen etter Q3 har uansett vært noe i overkant etter mitt syn, jeg er nokså long her med horisont på noen år og har blikket stivt rettet mot de positive trendene og fremtidsutsiktene, så jeg kommer til å følge med utover i uka og kjøpe meg litt opp om den svake utviklingen fortsetter.
Jeg må også tilføye at selskapet begynner å ligne på en saftig oppkjøpskandidat som med noe kapitaltilførsel er en lønnsom aktør med proprietær teknologi i et sterkt voksende marked. Perfekt for større aktører som vil inn i et nytt segment. Og nå er prisen lav.