Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ARK - Survial

Jeg lurer på hvorfor du sitter her og lyver.

Expansion DLC’en har 81% positive reviews og de som kjøper den elsker den. Minner om at for å spille det så MÅ MAN ha originalspillet. Så dette er fornøyde betalende kunder. De som whiner er de som er gjerrige, grådige og som generelt sutrer uansett hva det er snakk om som koster penger. Alt skal være gratis. Bare hysteriske drittunger som vanlig.

DLC’en er bra og selger deretter. Sånne hat-kampanjer har vi sett før, og det skjer i alle spill som tør å ta seg betalt for ekstra innhold. Noen får det verre enn andre, men med så mange spillere er det ikke rart.

1 Like

Jaja, Brisen holder da inhvert fall diskusjoneb i gang.

:slight_smile:

Men folk reagerer vel ikke i utgangspunktet på at de må betale for en DLC men at de må betale for en DLC før spillet er ute av early access( eller “ferdig” om du vil ). Skulle likt å sett reaksjonene til folk hvis Funcom hadde gjort det samme med CE :stuck_out_tongue:

2 Likes

Hvor lyver jeg?

DLCen har 1800 kommentarer ca 15% av dem er negative.

Hovedspillet har 100k kommentarer, 11k av dem er kommet siste 30 dagene og de er alle negative.

At den selger bra vet vi lite om enda, siden det ikke finnes offisielle tall.

Kan vi slutte å diskutere ARK?

er så lei av stjernefis og freudern nå…

3 Likes

Enig. Lager en ark tråd. @pdx gidder du rydde opp her? Beklager rotet!

2 Likes

Enig, lag dere en egen tråd.

1 Like

Flyttet masse innlegg hit fra Funcom-tråden :slight_smile:

5 Likes

Er lei av tradere jeg, spesielt de som poster en ting på forumet og gjør noe annet…

:kissing_closed_eyes:

@Evilfreud: Er det rettsaken du tenker på? Den har vel veldig lite med spillet og spillerne å gjøre.

Tja, du vet utfallet av rettsaken?

Sist jeg sjekket er det behov for penger for å utvikle spill. Og resultatet av rettsaken påvirket jo økonomien i studioet rimelig heftig :wink:

Jepp jeg er ofte skyldig der.

Sa vel sist at jeg ville ventet til RSI et godt stykke over 70 før jeg vurderte salg, men så solgte jeg allikevel knapt 20 min senere. Ila de 20 min ble det solgt 1 mill funcom aksjer på 1 salg. Det var nok for meg til å revurdere det korte bildet og fikk meg til å prøve en trade.

Jeg venter dog på inngang og tror på videre oppgang mot release av CE. Så jeg har ikke skyldfølelse…

Men du skrev juks? Hvilket juks mener du og hvordan påvirker rettsaken egentlig spillerne direkte? Den handler jo bare om en som har gått fra et annet studio til en konkurrent og har mer med konkrete kontrakter å gjøre enn noe annet. Blir litt som om rettsaken med Trond Arne Aas skulle påvirke Conan Exiles.

DE jukset, ble tatt. og ble dømt til en massiv erstatning.

Når studioet er tomt for penger så kan de ikke utvikle mer spill.

Kreditoren holder kun liv i studioet så lenge de ser det er mulig å få igjen pengene de har krav på. Når spillet går ut av EA må studioet betale alle pengene de skylder.

Funcom rettsaken er på personnivå. Og ingen av de personene jobber i funcom lengre.

ARK rettsaken handlet om studioet. Stor forskjell , det ser faktisk du også om du vil.

Det er jo det jeg lurer på. Hva var jukset? :smile:

Nei det blir noe annet :slight_smile:

Kjenner ikke detaljene her men :

“Trendy had sued Wildcard in December alleging that Wildcard’s Jeremy Stieglitz had broken the non-compete clause of his contract with Trendy by working closely on Ark: Survival Evolved during the period in which he’d agreed not to work for any other game developer.”

1 Like

Trendy had sued Wildcard in December alleging that Wildcard’s Jeremy Stieglitz had broken the non-compete clause of his contract with Trendy by working closely on Ark: Survival Evolved during the period in which he’d agreed not to work for any other game developer."

Han jukset og ble tatt.

Leste den, ser fortsatt bare kontraktbrudd. Hva er det jeg ikke får med meg? :stuck_out_tongue:

Var noe tyveri av kode involvert også. Men siden det ble forlik, så ble det mye påstander uten at det ble innrømmet skyld offentlig.

Er jo bare beskyldninger så vi vet jo ikke om det er korrekt :

“Trendy further claims that Steiglitz took technology and trade secrets established at Trendy and used them to help launch Ark: Survival Evolved. Overall, Trendy claims that Stieglitz’s acts “have had a devastating impact on Trendy’s business.””

De inngikk forlik da. 40mill USD tror jeg det var.