Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ARK - Survial

For å slippe søppel i Funcom tråden

Men egentlig så er det vel kundene som bestemmer ? :slight_smile: Hva skjedde f.eks med Payday2 og black market ? Tror du SB hadde endret noe der hvis de ikke hadde fått sykt med negative tilbakemeldinger over lang tid ?
Vote with your wallet :wink:

Black Market tror jeg hadde forsvunnet uansett, siden det ikke var mange nok som brukte penger på det.

Evilfreud:
Utfordringen her er jo at selskapet ble tatt for å jukse, og at de måtte lage en modell for å betale gjelden sin. Er jo derfor alle hater dem. Fordi den modellen pisser på alle som kjøpte spillet tidlig.
Jeg kjøpte spillet tidlig og har hatt masse gøy med det! Kjøpte også DLC’en nå for litt siden og planlegger å ha masse gøy med den også. Men hvis jeg ikke hadde kjøpt den, hvordan hadde DLC’en påvirket meg da?

Hvilket juks mener du? Dette? http://www.cinemablend.com/games/Ark-Survival-Evolved-Developer-Being-Sued-Here-What-We-Know-126797.html

Yep, jeg tenker på rettsaken de tapte fordi de stjal kode fra tidligere arbeidsgiver.

Nei, ARK har ikke solgt sååå mye og er LANGT unna 5mill solgte.

Ark har hatt en rekke gratis helger og det øker antallet spillere.

Totalt har 3.6 millioner “kjøpt” ark, dette inkluderer alle som spilte det gratis. ARK er således døende og det er free weekends som holder det flytende.

Synes det er bra jeg til å være ARK som har så dårlig omtale på Steam. Hva om CE i motsetning får veldig god omtale og tilbakemeldinger? Helt greit å selge noen millioner i EA da tenker nå jeg. Så kommer nytt spill Q4 samt to spill til i 2017. Så kommer konsoll og tilleggspakker. Blir kjekt : )

ORginalt hadde ARK god omtale, er at de lagde betal DLC i EA perioden som gjorde at folk klikka.

1 Like

Tøv og surr. Gratishelger ødelegger bare statistikken i korte perioder. De er nok ikke så langt unna 3,6 millioner solgte. Hvorfor du har en eller annen agenda mot ARK og ikke liker det vet nok bare du selv. ARK er på ingen måte døende. Alle Funcom sine spill har i såfall dødd for lengst og blir holdt kunstig i live i respirator med full dialyse.

1 Like

Tror du bommer grovt. :smile:

1 Like

Da ble det litt googling i kveld likevel :slight_smile:

Salget på over fem millioner inkluderte også fra XBOX Early Access. Det er vel rimelig å anta at de har solgt en del mer nå.
Dette var det jeg tenkte på:

Despite remaining in Early Access a little longer than anticipated, Studio Wildcard did reveal that sales of ARK: Survival Evolved have surpassed 5 million, with 1 million of those being from the Xbox One version of the game and the other 4 million units being sold on PC.

Dette meldte altså utvikleren selv 25. april. Enten så lyver de eller så bommer steamspy ganske grovt.

Greit nok, men jeg tror den mest treffsikre mediaoppmerksomheten vil komme fra videoer og streams på Youtube og Twitch og det vil ikke kunne komme før spillet er tilgjengelig. Antall avisoverskrifter har ikke vært avgjørende for noen av de andre storselgerne i denne sjangeren (jeg tenker først og fremst på ARK og DayZ), så hvorfor skal det være det for CE?

1 Like

Den ødelegger statistikken permanent ifølge steamspy. Tror de er mer pålitelige enn deg

Det ødelegger ikke så mye som du prøver å fremstille det. Steamspy scanner x antall steamkontoer hver dag og etter gratishelger er det fler som har det i biblioteket sitt. Men etter gratisperioden kan man ikke bruke spillet med mindre man har betalt for det, og mange gidder ikke ha x antall gigabyte fylt opp av noe de ikke kan bruke, så de avinstallerer igjen. Ikke umiddelbart, og det er heller ikke alle som gjør det. Likevel vil tallet til SteamSpy stemme relativt greit igjen en tid etter gratisperioden.

Hvorfor liker du ikke suksessen til ARK? Er det fordi du liker Rust? Er det sånn Star Wars vs Star Trek? :smile:

1 Like

Hvilken suksess?

Studioet bak ARK er pr deff konk etter at de tapte rettsaken. At de ga ut en betal DLC bekrefter det. Siste frist for å betale siste avdrag på erstatningen er når ARK går ut av EA. Evt når kreditor ikke gidder holde liv i dem lengre.

Ark hadde superpotensialet. Til alle innså at utvikleren var pil råtten.

Tror mange er like “late” som meg og lar spillet ligge itilfelle de kommer til å spille det en gang i fremtiden :wink:

1 Like

ARK ligger alltid pent på top sellers… Nå ligger DLC’en der også, med 81% positive reviews. Pen suksess det der. :blush:

Sutrefolk finnes overalt, negative reviews handler lite om spillet. Det er whiners og trassige drittunger som ikke tåler at ting koster penger.

2 Likes

Du har sett reviews på ARK? Mengden spillere med 500timer pluss i spillet som har flama dem herfra til måneden er massiv.

Spillet er jo kjempe bra, så for brukerne ble det en suksess. Brukerne er uenige i hva de bruker tid på, men det er bred enighet om at spillet er bra.

Så følte folk seg dolket når de kom en betal DLC som gjorde spillet ubrukelig for alle som ikke betalte.

Så da kom det endel tusen negative reviews ca 11k den siste måneden. ( DLCen har 1800 hvor 15% er negative).

huh? gjorde den spillet ubrukelig? Det visste jeg ikke. Trodde det bare var et nytt map med noen nye mobs/items.

2 Likes

I praksis så var det en pay2win dlc ja. har du den ruler du. Har du den ikke… da havner du langt bakpå. Ta en titt på tilbakemeldingene på steam, så skjønner du hva jeg mener :wink:

1 Like

Så hvis du ikke kjøper den nye DLC’en så kan du ikke spille på det gamle kartet som du gjorde før på akkurat samme måte?

Det er vel ingen som tvinger deg til å kjøpe en DLC?

Tja, av og til lurer jeg på om du gjør deg dum, er dum. eller bare skaper deg.

Man kan forsette å spille det på gamle kartet, men ikke det nye. Hvor alt er bedre :wink:

1 Like