Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ascenium

Når ser vi kapitalinnhentingen her da? Selskapet skulle vel ha kommet tilbake til investorene med retningsvalg for blueprint nå?

Håper de prioriterer å bytte CEO først :sweat_smile:

Har en post her og har mottatt en ikke-kryptert, men likevel veldig konfidensiell aksjonæroppdatering. Noen som kan den type tek som har noen innspill?

1 Like

Selskapet har vel penger ut juni, og jeg regner med at styret forsøker å hente penger eller selge selskapet så snart som mulig.

Tviler sterkt på at de klarer å refinansiere selskapet internt. Om de ikke klarer å selge selskapet eller få en industriell/ny ekstern investor i løpet av de neste 8-12 ukene blir det fort oppbud.

For meg virker det som om de har gitt seg selv veldig dårlige forutsetninger til å lykkes, men vi får vel noen svar etterhvert.

Jammen informert du, rene inside​:joy::joy:

Kikket litt på dine innlegg, tipper du solgte nov/des 24.

Ikke investert i Ascenium, men glad i teknologi. Har ingen inside informasjon, jeg forholder meg kun til hva selskapet selv har kommunisert. På møte i desember 23 sa styreleder at de hadde penger til drift juni 25. Selskapets egen plan var vel å være ferdig med blueprint og ha et klart businesscase for enten å utvikle egen arkitektur, eller som fall-back å lage en støtteprosessor til bruk på annen arkitektur ved utgangen av 24, med påfølgende salg eller industrielt samarbeid.

Så vidt jeg har kunnet se har CEO vært på turne i USA over tid, og ifølge andre i tråden har selskapet sendt ut en aksjonæroppdatering - denne har ikke jeg sett, men vil tro at det ville vært betydelig aktivitet i tråden om den var en oppdatering om salg av selskap/teknologi eller konkret industrielt samarbeid. Ellers virker det som om investorer i større grad er villige til å la selskap avvikles fremfor å fortsette å spytte inn penger, ref. flere konkurser i både tech og industri selskap.

Om jeg satt i styret her og hadde 3 måneder likviditet igjen samtidig som jeg ikke var godt i gang med å hente nye penger eller hadde konkrete forretningsmessige avtaler på plass ville jeg vært rimelig stressa. Ny daglig leder har vel en del erfaring med denne situasjonen. Det er ikke et lett marked for å gjøre emisjoner i unoterte selskap over sommerferien, da konkurrerer du fort med ferie og restskatt.

Jeg kan selvfølgelig ta grovt feil, og realiteten er at selskapet er i daglig diskusjoner med interessenter og det er en pågående budkrig mellom Jensen Huang og AMD, med Intel som en dark horse.

Dette er nok i realiteten: Selskapet har gode langsiktig aksjonærer som har mye kapital. Så tror ikke vi trenger å være redde for det. Jeg har og tro på at ett salg av selskapet kan være nært forestående. Og som de de har sagt i media en dollar enhjørning minst i verdsettelse. Dvs en tidobling av dagens kurs.jeg venter i spenning og ser hva som skjer. Har veldig liten tro på konkurs ihvertfall.