Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ascenium

Tror det er større sanssynlighet for at Ascenium feiler enn lykkes, til tross for at jeg har aksjer. Oppsiden dersom de kommer i mål er derimot såpass stor at jeg føler det er verdt å ta risken. For all del ikke utenkelig at man får et bud, men man må være litt kritisk

Etter hva de sa på investor møte i desember så var det ikke snakk om ikke å lykkes. De er komt så langt nå, at nesten alt e på G. Om de sko feile litt så kunne teknologien brukes til hjelpe prossesor osv. Så velger man å tro på det som ble sagt så tror jeg det blir veldig hyggelig i år🙏

2 Likes

Ja enig. Det var en stor de-risk av caset som ble presentert sist, med en klar vei videre (les: RTL). Den blir selvfølgelig en viktig milepæl. Men vi ser jo dette gang på gang, at selskapets utvikling ikke nødvendigvis gjenspeiles i kursen (typisk unotert med begresnet informasjonsflyt). Det er jo ingen grunn til at den skal trade 2kr ned i år, annet en at noen “må” selge. I mine øyne er Ascenium på et veldig bra sted nå, og jeg har benyttet “rabatten” til å kjøpe meg opp.

Motsatt kunne Ascenium gjort som Tachyum som i lang tid har kommunisert at masseproduksjon er nær og hauset opp, men virker ikke å kunne levere. Det kunne sikkert trukket kurs opp og ned noe voldsomt. Liker bedre at vi har å gjøre med sånne som lar beina snakke som man sier i fotball :wink:

Helt enig i siste avsnitt. Synes bare det er på tide med en løypemelding!

Veldig spennende selskap, men det er det flere av der ute. Tror ikke det skal komme som et sjokk om denne faller mer. Mange selskaper, hvor aksjekursen har falt dramatisk

Invit Asc

2 Likes

Noen som har fått Teams-link? Har ikke fått svar fra Pareto.

Min invite lå i spamfilteret. Ble invitert etter 10 min fra jeg svarte.

Har ikke mulighet å delta så veldig hyggelig om noen vil gi en oppsummering her i etterkant.

Ny hjemmeside er oppe å går😀

1 Like

“– Vi har et alternativ som kjører sirkler rundt Intel og andre større aktører. Vi kan være et paradigmeskifte for hele datasenterbransjen.”

6 Likes

1 millard dollar tilsvare ca 47 kr aksjen. Helt grei avkastning på kurs 7kr.:+1::+1:

Får ikke lest. Noen som kan dele hva som står?

Ingenting av interesse. Kun Jansrud som prater egen bok.

Ekstremt spennende høst foran oss. Med en prosessor som bruker mindre strøm og yter 1,8 ganger bedre enn Intel skulle man tro at det kan bli verd vesentlig mer enn 1mrd dollar. Jeg føler prissetting nesten blir som å si et tall, nærmest umulig å regne på da markedet er så enormt og de potensielle innsparingene er så store med mer energieffektiv prosessering.

1 Like

Hei. Er det noen her inne som har noe innsikt på utviklingen i produkt eller partnerskap??
Litt faresignal at kjøp er på 3,- i disse dager selv om det kan være mange årsaker til det. Uansett langt ned fra 8,-.

Jeg heier virkelig på selskapet men syntes det er fryktelig vanskelig å lese meg opp eller ha en mening om investeringen. Litt “Schrødringers Investering” denne posten.

Med de siste måneders havari i Crayonano vil jeg vel ikke si at Jo Uthus en styrke for Ascenium. Ville vel ikke satset alle sparepengene i et nytt Uthus eventyr basert på uklar, usikker teknologi med “enormt” potensiale.

Uthus sliter med troverdigheten når man ser tilbake på kommunikasjonen til markedet. Mange vil nok vegre seg for å investere i Ascenium med bakgrunn i dette. Dette kan selvfølgelig endre seg om Crayonano til slutt får en happy ending, men akkurat det sitter nok langt inne.

Ja, regner med at pressen også følger opp med flere artikler og det hjelper heller ikke på rykte hans. Det mest overraskende er egentlig at ikke flere aksjonærer i Crayonano har laget opprør. Vet at mange føler seg lurt trill rundt.