Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ASETEK - Oslo børs

Her er jeg inne. Hva ser du ?

https://newsweb.oslobors.no/message/494333

Asetek to Supply Liquid Cooling Solutions to Global Server OEM

Aalborg, Denmark, 31 January 2020 - Asetek today announced that its InRackCDUT
Rack level direct to chip (D2C) liquid cooling solution has been chosen by a
global Server OEM for an upcoming refresh of an existing server product platform
targeting the HPC segment.

The servers will be offered worldwide by the undisclosed OEM to HPC data center
customers with the option to use Asetek’s liquid cooling. Market release is
expected before year-end 2020. Asetek will support the OEM with final product
integration and testing.

“This is the company’s first ever design win with a true global server OEM and
an important and significant step in maturing our data center business. Energy
efficiency, density and waste heat recovery is increasingly on the agenda and
now we will be able to reach a broad range of end-customers worldwide,” said
André S. Eriksen, CEO and Founder of Asetek. “The design win is in line with our
long-term strategy of increasing end-user adoption through new and existing
OEMs.”

A server product platform is typically upgraded every 18 to 24 months. Early
estimates indicate a revenue potential of USD 4 to 5 million over the course of
the product life. Asetek plans to provide further information about the OEM
customer and product platform at time of market release

Etter nedadgående trend siden 2017 og et skikkelig dropp sist sommer så synes jeg denne ser spennende ut nå:

Ute av nedadgående trend, over moving averages, 50 over 200 og fine grønne volumbarer med også nå i dag etter meldingen. Håper på brudd over 32-området :blush:.

3 Likes

Der var vi i 38 :wink:

1 Like

Det var litt av et løft ja. Skulle tro de hadde løst Corona-gåten :smiley:

Jeg kan ikke se at noe fundamentalt har endret seg, med mindre de nå blir betraktet som et ESG-selskap med tilhørende vekst-fantasier.

Men hva vet jeg. Jeg visste heller ikke at de hadde sitt eget datasenter i Aalborg. Noen som vet hva de bruker det til, annet enn prototyping av egne produkter?

Aksjen gikk ned fra 130 til 20 kr. Mye av grunnen var vel at det ikke skjedde noe på datasenter delen. Hvis det nå viser seg at det kommer så har den en del å ta igjen

1 Like

Den stigningen var vel spekulativ. Nå har de fått en “design win” som i seg selv ikke betyr noe i kroner og øre. Når det er sagt så heier jeg på Asetek, og har svært gode minner fra forrige opptur. Kjøper hvis det kommer noe mer fundamentalt.

Jeg kjøpte meg inn på fredag ettermiddag pga spennende setup, men så ikke akkurat økningen komme så raskt :grinning: Dundret jo bare gjennom begge de to motstandsnivåene jeg hadde tegnet… Pleier egentlig å selge etter sånne oppganger på en dag, men valgte å sitte videre nå da den i tillegg avsluttet opp:

47ish neste? Eller ned igjen for testing av 36-37?

3 Likes

Satte denne på følgelista mi i går, husker ikke hvorfor og kjøpte meg ikke inn… så hoppa den i dag. Mer å gå på her eller ?

Hvis den skal videre opp, MA100 på 48,3 weekly kanskje?

bilde

1 Like

:thinking: Skulle ikke forundre meg. https://www.tu.no/artikler/uten-dyre-varmepumper-datasenter-skal-levere-overskuddsvarme-direkte-til-fjernvarmenett/467227

Det ble det siste, men positivt at det er på lavere volum.

1 Like

Ja se der. Tror ikke det er riktig at bare FB gjenvinner varme. Mener å ha lest, sannsynligvis også i TU, at Apple også gjenvinner varme fra sitt danske datasenter. Det var et luft-til-fjernvarmeanlegg.

Jeg har forøvrig jobbet med ny teknologi mot fjernvarme i noen år. Kan si at det ikke er verdens enkleste bransje å selge i, for å si det sånn. Men får de en lovregulering, så kan mye skje!

2 Likes

Synes ikke trendkanalen er helt åpenbar, men er ikke den vimpelen på slutten en ganske fin formasjon da? :slight_smile:

Volumbildet ser fremdeles pent ut. Jeg solgte halve beholdningen min på 40, men begynte å ta tilbake igjen på 38,2. Satser på brudd opp i neste uke :blush:

Må vel kalles brudd opp dette :slight_smile:

Target 52, men merk at volumet på bruddet er beskjedent.

1 Like

Asetek Receives Order from Server OEM Partner

Asetek Launches Share Buyback Program to Cover Employee Stock Options

Asetek Receives Repeat Order from Existing Global Data Center OEM Partner

1 Like

Tanker om denne nå?

1 Like