Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ASETEK - Oslo børs

Nok til å overbevise meg litt.

Uansett så er det nå på vei en liten kapital fra min sparekonto til Nordnet kontoen min. Kan gå inn i Asetek om det viser seg, som du muligens spår, at den vil trekke seg noe tilbake igjen.

Jeg ser for meg at jeg kanskje er villig til å gå inn på et nivå rundt litt over 14 kanskje. Får se hva jeg finner på imorgen.

Liker godt hva dette selskapet leverer. Produkt jeg har tro på. Jo mer jeg leser om de jo mer interessert blir jeg.

Volumet i denne aksjen, historisk sett, er jo ganske humoristisk.

1 Like

Har vært ganske lavt volum her ja, mye av grunnen for kjøpene mine. Har vært helt latterlig å følge med litt nedover, ble solgt 500-1000 aksjer dagen som trykket kursen ned. Egentlig burde det jo ha vært deilig for meg, men er student så har ikke veldig mye kapital enda, men hadde veldig flaks da jeg hadde litt ledig kapital når aksjen var under 10 kr. Emisjonen på 10kr ble fylt veldig fort.

Hva skjedde egentlig rundt Juli/August 2014? Var da aksjen begynte å falle… google

Er faktisk usikker, jeg fulgte med fra 38 eller noe sånt, uten å kjøpe, men kan ikke huske noe spesielt. En ting er at topp 20 har 75%, så mye var bundet opp der. Tror kanskje PE selskapet som hadde fått de på børs solgte seg ut noe, vondt for mange investorer da de datt litt og.

Tok en bitte bitte liten bet på 15,90 jeg :slight_smile: Burde være en fin oppgang frem til kvartals rapport i Februar.

Fin inngang for din del i dag da!

1 Like

En som bruker Pareto som drev opp kursen på slutten av dagen der. Kjøpte for rundt 1 mill

Omsetningen tar seg opp for hver dag siden jeg begynte å følge med på denne aksjen. Liker det jeg ser :slight_smile:

1 Like

Spennende video. Steve Branton fra Asetek forteller litt om kjølingen de leverer og om samarbeidspartnere.

Ser det er litt andre kjøpere nå og sammenlignet med før. Klager ikke på utviklingen nå

1 Like

Bra! Ser du følger meg på shareville, regner med at det er deg i hvert fall?

1 Like

Thats me :smile:

1 Like

Ikke alltid stop loss lønner seg :slight_smile:

Venter med å vurdere denne igjen til det evt kommer en dipp ned mot 14-15 kroner.

Interessant fra ryktemøllen:

1 Like

Hei hvor det går! Motstand på 20

1 Like

Blir spennende å høre den offisielle tilbakemeldingen fra AMD vedrørende dette @Christian

Ny tråd på HO! Blir litt for enkelt for min del, men kanskje noen av dere synes det er interessant. Han ser bare på den siste meldingen, men det var jo et par før der som jeg synes var mer interessante.

Asetek-aksjen er sterkt overpriset, mange vil tape penger
Asetek-aksjen er nå sterkt overpriset og mange vil få seg en stygg overraskelse og tape penger innen kort tid.

Den siste tiden har aksjen steget voldsomt og uten rot i virkeligheten. Det virker som sist børsmelding enten ble misforstått eller at noen med vilje presser prisen i været for så å selge seg ut i store monn - personlig tror jeg det sistnevnte er tilfelle og at disse utnytter dem som misforstod børsmeldingen og tror at selskapet tror på en verdistigning av selskapet på 20% og ikke bare at forventet inntjening blir 20% høyere enn først antatt, hvilket utgjør et hav av forskjell.

Uansett, innen en uke eller fjorten dager vil aksjeprisen igjen være nede i 15,00-13,50 kr leiet, hvilket vil bety at de som nå kjøper til blodpriser i det de tror er en langsiktig trendkurve vil tape i mangfold, både 10%, 20% og kanskje 25% av sin innsats når prispresserne dumper sine aksjer for igjen å kjøpe dem til normalpriser.

Mitt råd er derfor til dem som ennå ikke har kjøpt, å la det være inntil boblen har sprukket og til dem som alt har kjøpt å selge seg ut med gevinst for så å handle aksjene tilbake til en lang lavere prissetting like oppunder jul.

Misforstå meg ikke, jeg har selv aksjer i Asetek og har tro på selskapet på lang sikt, men kursen som gjelder i dag er kunstig høy, den skal ned igjen og ikke tilbake der den ligger nå før kanskje til sommeren igjen, jeg vil tippe mai-juni.

Jeg har et mye lavere snitt enn det aksjen går for i dag, jeg har også langt lavere snitt en 13,50 kr og jeg er vel forsynt med aksjer og planlegger heller ikke å selge med det første, for jeg har planer om å sitte 3-5 år uansett. Jeg føler derfor har ikke noe å tape på å komme med et velment råd og en advarende pekefinger til de som nå har gjort eller er i ferd med å gjøre et dumt kjøp.

Jeg synes det er synd at aksjen så lett lar sin prismanipulere som det vi har sett i det siste, men det er resulatet av mektige krefter bak, kynisme og en aksje som det ellers er liten omsetning på volum i, det ødelegger troverdigheten og hvordan selskapet blir vurdert opp mot seriøsitet - dumt om den blir stemplet som en volatil aksje, for det skremmer gode og langsiktige investorer bort.

Derfor, tenk deg litt om, det er fortsatt mulig å trekke seg ut eller la være å gå inn - investeringen kan være god på lang sikt, men til dagens pris er det nesten å be om et tap det vil ta over et halv år minst å dekke opp igjen for.

1 Like

Hadde rett han gitt!

1 Like

Hadde han?

Denne aksjen har reddet meg noe denne uken :smile:

2 Likes