for et selskap
Uff da
Bra timing av management å kjøpe tilbake aksjer også. Ble vel ferdige i slutten av august.
236,718 stk. Kurs 97.9002
Min pet peeve, selskaper som kjøper tilbake egne aksjer. Har så sinnsykt ofte sett kursen kræsje etterpå, og hva har de da igjen for det?
Kom du deg ut eller er du med ned?
Er det noen her som handler?
Her tror jeg det er greit å avvente med handel. I utgangspunktet vanvittig svak om dagen, og så i tillegg kommer dette, her blir det rødt fremover
Det er mangel på sub components fra Kina som er problemet. Det vil vel løse seg så på sikt så er vel dette kanskje en god kjøpsanledning
Men på kort sikt blir det sikkert j ruglete
Jeg lastet opp rundt 32 i dag. Tror mye av nedsiden er tatt ut nå. Guiding forblir usikker, men det er svært gode muligheter for at aksjen fremover skal prises en god del høyere enn nå etter min mening.
For å si det sånn: ble brød og melk til middag . Solgte det jeg hadde idag på 34,2 kr, tapte noen grunker der, men tar det som læring.
Har nå lært at jeg må foreta en bedre DD mht. selskap med kinesiske forsyningskjeder.
Når/hvis det får fart på forsyningene igjen så håper jeg på et bra comeback Jeg sitter og har fått snittet en del ned
Men for en aksje ja. Først til 120 pga datasenter forventninger(bla gjennom et spes partneskap)
Så ned til 20 igjen fordi det ikke materialiserte seg og det bare ble gaming fortsatt nesten
så kom ganske kraftig økt omsetning innen gaming og store datasenter ordre på løpende bånd så den føk opp til 120
så kuttet de guiding og de store datasenter ordrene stoppet helt opp, pluss ut av HPC, så da var det ned til 30 igjen
Hva skjer nå? Den som lever får se
Prøvde meg på denne aksjen til en kurs på 31 etter at den har fått testet støtten en stund rundt 30 tallet. Denne uken har vært veldig positiv og ting begynner å se lysere ut. Etter å ha hørt intervjuet Twitterbrukeren Utbytteporteføljen hadde med CEO av Asetek denne uken, er jeg veldig sikker på at denne skal krype oppover mot gamle høyder.
Hadde 31 som teknisk inngangsnivå jeg også da den dundret nedover, men jeg gikk raskt ut igjen fordi jeg var usikker og tenkte at den like gjerne kan falle til området 25-27 (Har jo til og med vært helt nede på 18 både i 2019 og i 2020). Den virker veldig påvirket av makro, og det gjør meg litt forsiktig om dagen. Jeg har mistet noen fine oppganger på det i enkeltaksjer i det siste og Asetek kan godt bli et nytt slikt tilfelle
Du har jo fått en pen oppgang allerede Nå blir det spennende å se om den tar seg over 35-36 som den har måttet jobbe litt med tidligere. Har samtidig stanget i MA20 siste par dagene. Skal jeg gjette, blir det opp i lys av den positive stemningen rundt Q3-resultater. Volatil som f… Ikke for reddharer denne
Haha ja så absolutt en meget volatil aksje som svinger fra dag til dag. Men ser uansett på denne som en langsiktig investering. Bare til å sitte rolig i båten, så tror jeg det kan bli en fin slant å hente.
Asetek har blitt hardt straffet. De største aksjonærene har økt i perioden.
Midlertidige leveringsproblemer som går utover 2021 omsetning og overskudd. Asetek sin markedsposisjon har ikke endret seg. Jeg er langsiktig og øker.
Fin start på dagen! Kjekt å se at aksjen har startet klatringen mot gamle høyder