Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ASETEK - Oslo børs

Takk for et veldig bra innlegg!

ASETEK dundret rett gjennom 71, og står akkurat nå i 68.4. Jeg er så langt ifra noen ekspert på TA som man får blitt så jeg lurer på om noen vil synse litt om en evt. bunn her? Jeg tok en posisjon på 76, men røyk på S/L på 72.5 da jeg ikke vil prøve å “catch a falling knife”.

Tanken er å være med en god stund (flere år) da jeg ser på ASETEK som et attraktivt selskap med en stor oppside på sikt, men vil ikke ta en posisjon nå hvis vi får et ytterligere fall på 10-20%.

Tips tas i mot med takk, og jeg er fullstendig klar over at tilslutt så er avgjørelsen min egen og jeg vil ikke holde noen andre “ansvarlig” for tipsene de kommer med :slight_smile:

Jeg tenker at 60ish er aktuelt neste støttenivå, men jeg synes heller ikke det er avklart der vi er nå. For meg er vi omtrent på støtte i området 68,5-69,5 og det kan kaaanskje se ut som det brekker litt opp igjen.

2 Likes

Hvor langt faller kniven? Synes aksjen er attraktiv på lavt 60-tall. Her nede forsvarer vel entusiast-delen mcap alene.

Synes det er vrient nå. De datasenter ordrene som kom inn var fra ikke navngitte kunder. Lurer på hvorfor de kom på løpende bånd en stund og så stopper helt opp. Vet ikke hva selskapet er verdt bare med gaming. Falt helt til 20 sist da datasenter deals forsvant helt. De hadde samme markedsandel innen gaming da, men omsetningen var lavere

1 Like

ASETEK lider vel også indirekte under mangel på semi conductors? Færre grafikkort produseres og selges = mindre behov for kjøling?

Ref. Q2 rapporten så skriver de at de vil rulle ut 19 nye produkter i Q3 2021. Blir spennende å se hvordan disse blir mottatt.

Jeg har tatt en posisjon nå på 60-tallet, og håper at det viser seg å være fornuftig.

2 Likes

Da er vi nede på estimert støttenivå… holder det? Jeg tok en lyttepost her nede.

Setter du S/L på den? Når selger du evt.?

Ja, tight stoploss i et case som dette. Klarer ikke helt å forstå hvordan den siste tids utvikling forsvarer halvering av aksjekurs. Synes ikke Q2 var tilstrekkelig forferdelig, for å si det sånn. Men det er mange faktorer som spiller inn.

1 Like

Jeg påstår ikke at denne skal ned til 20 igjen, men innså i 2017 etter å ha lest en av bøkene til minervini at jeg hadde kjøpt asetek på det han sikkert ville beskrevet som slutten av en syklus. Det ble en gedigen nedtur, men den kom seg jo såpass at jeg fikk solgt med et ørlite pluss sent i fjor - flaks for meg.

Denne lærdommen har jeg tenkt å prøve og utnytte, hvilket innebærer (for min del) at det sannsynligvis kommer til å drøye en god stund før jeg vurderer en ny inngang, mao etter en vedvarende oppgang.

3 Likes

@pdx Kan du ordne aksjonærliste for Asetek også ?

Nei, dessverre, de er hovedregistrert i Danmark, så VPS selger ikke lister for de.

Skjønner. Synd. Siste oppdaterte på hjemmesiden er fra 14 August og de oppdaterer sjelden.

Begynte å kjøpte på 60 kr igjen på fredag, tenkte den skulle snu, men så kom selvfølgelig minikorreksjonen :sweat_smile:
Men kan jo se ut til at det snur litt nå?

Absolutt et spennende selskap, god kombinasjon av verdi og vekst :slightly_smiling_face:.

Pedalene fikk forresten gode tilbakemeldinger på expoen :slightly_smiling_face:

https://newsweb.oslobors.no/message/542738

@pdx, kan du ordne så børsmelinger havner i denne tråden :slightly_smiling_face:?

3 Likes

Røyk på S/L.

Avventer med å kjøpe igjen til Kina/FED situasjonen er avklart.

OSLO BØRS – TRADING SUSPENSION

1 Like

ASTK: SUSPENDERT FOR HANDEL PÅ OSLO BØRS

Oslo (Infront TDN Direkt): Asetek-aksjen er suspendert for handel på Oslo Børs, ifølge Infront-data.

PW :cold_face:?

Asetek - Update to Full Year 2021 Guidance

Asetek ser pil råtten ut nå. Ned 2.5% på en ellerse veldig grønn dag, og kommer nå med ny guidance for året + informerer om store problemer med underleverandører.

Her holder jeg meg unna til vi evt. ser 30-40-tallet tenker jeg.

forferdelige tall ja. * Operating income between $0-2 million compared with $11 million in 2020.

OSLO BØRS – TRADING RESUMPTION