Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ASETEK - Oslo børs

Selger med ca 7% gevinst. Troen på selskapet, men følte for å selge og kanskje fiske mer om den skulle dippe ned frem mot neste melding(er).

Synes asetek virker spennende. Noen formeninger om hvordan det vil gå med denne de neste månedene? Har ikke satt meg så godt inn i selskapet enda, men det virker på meg som at de gjør det bra i en branse med mye vekstpotensiale

De fikk nettopp noen nye kontrakter, som Larsen sier vil meldinger om hvem bestillingene kommer fra være kursdrivende, ser at den går ganske kraftig opp i dag også. +9,55% nå.
I månedene som kommer håper jeg på noen flere kontrakter, men jeg kommer til å sitte inne uansett.

Trodde du var ute igjen? Hva er din snitt kurs nå? Jeg solgte forrige uke med en liten avkastning, men ser at jeg skulle ventet litt. Håpe på at den dipper ned igjen. Føler denne aksjen er så usikker med tanke på lite omsetning, at jeg tydeligvis ikke tør å sitte inne så lenge. Spesielt i perioder hvor det ikke skjer så mye på meldingsfronten.

Nei, kjøpte bare litt på forrige dip, samtidig som deg!

Har gjort 3-4 kjøp, var heldig med det største nede rundt tiern. Jeg skjønner at du går ut, den går jo nesten ned hver gang etter det har vært dager med høyt volum og kursoppgang! Kjenner meg selv alt for godt og vet at dette bare ødelegger eksamenslesingen for min del. Hehe.

Skulle aldri i verden ha solgt meg ut på 7% avkastning, som da var 19kr… HAHA!

Sitter du fremdeles @simenw92 ?

1 Like

Min dårligste trade å være utålmodig her.

1 Like

Dere er ikke alene :frowning:

1 Like

For en flott aksje. Og jeg har aldri eid en eneste en.

Jeg sitter fortsatt tungt lastet!
Porteføljen min kan dere se her; https://www.shareville.no/medlemmer/simenw92/portfolios/19878/yield

6 Likes

Bra portis, 3 stjerner. det er litt streetcred!

1 Like

Jeg burde ha hørt på deg ja :smiley: Gratulerer! Hvilken kurs selger du på?

Jeg sliter virkelig med å se hvorfor aksjen har gått så bra, selv når jeg har fasit. Oh well!

Du har et selskap som leverte tresifret vekst, deretter tosifret. Sånt blir det penger av! Jeg blir sittende inntil videre, planlegger sjelden salgskurs før jeg går inn i en aksje, handler om å være dynamisk.

5 Likes

Med 100% vekst i operating profit til neste q3, så vil de være der Kitron er nå. Kitron er verdsatt 15% lavere.

… men jeg ser poenget ditt angående vekst. Kitron har heller ikke 40% marginer for å si det sånn.

Jeg burde nok vurdert denne aksjen mot div andre aksjer jeg har gått inn i. Som det går mye dårligere med. :persevere:

Asetek altså! Hvis jeg bare hadde klart å holde meg til magefølelsen min! Tjente penger her men kunne tjent så mye mye mer. Jeg har lært og mine nye investeringer tar jeg denne lærdommen i betraktning :wink:

Asetek har store muligheter for å stige mer, men jeg føler jeg er litt for sent ute da jeg liker best selskaper som ikke “hvermansen” har funnet enda.

2 Likes

Hvordan er din status nå? :slight_smile:

Satser på at NattoPharma drar en Asetek :stuck_out_tongue:

1 Like

Natto er allerede en oppdaget gullfugl :wink: Ikke noe for meg :smiley:

1 Like

Er den? Jeg tror den har gått fullstendig i glemmeboka etter mange år uten noe framdrift. Litt som Kitron.

Momentet nå derimot er veldig sterkt, med høyere marginer enn Asetek og 60%+ årlig vekst.

Ser jo i ettertid at jeg fullstendig undervurderte kraftig vekst + gode marginer for Asetek. Morsomt da å finne et slik selskap, priset litt sånn som Asetek for to år siden.

1 Like